بزرگترین گلخانه توت فرنگی کشور توسط بنیاد مستضعفان در چناران افتتاح شد

بزرگترین و مدرنترین گلخانه تولید توت‌ فرنگی کشور به همت بنیاد مستضعفان روز یکشنبه طی مراسم ویدئو کنفرانسی با حضور پرویز فتاح در شهرستان چناران استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

بزرگترین گلخانه توت فرنگی کشور توسط بنیاد مستضعفان در چناران افتتاح شد

در این مراسم ۱۰ طرح کشاورزی در کشور افتتاح یا عملیات اجرایی آن در استانهای خراسان رضوی ، زنجان، اصفهان ، ایلام، گلستان، کرمان، البرز، سمنان و تهران آغاز شد.
مدیر پروژه شرکت باغداری و زارعت مشهد در خصوص طرح گلخانه تولید توت ‌فرنگی در چناران گفت: این پروژه به عنوان بزرگترین و مدرنترین گلخانه تولید توت فرهنگی کشور با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.
امیر ادیب افزود: گلخانه تولید توت ‌فرنگی در فضایی به مساحت دو و نیم هکتار در کیلومتر چهار جاده "اخلمد" شهرستان چناران، قادر است ۳۵۰ تن توت‌ فرنگی در سال تولید کند.
وی ادامه داد: این پروژه که عملیات اجرایی آن از آذرماه ۱۳۹۸ آغاز شد است برای ۱۲۰ نفر اشتغالزایی دارد.

مدیر پروژه شرکت باغداری و زارعت مشهد با اشاره به تجهیزات مدرن در ساخت گلخانه تولید توت فرنگی چناران گفت: سازه گالوانیزه، سیستم سرمایش فن و پد سلولزی، سیستم مه پاش، سیستم گرمایش از کف و روزترین سرمایش دیگهای آب گرم، سیستم سایه‌بان و ذخیره انرژی، میزهای کشت دو طبقه و سیستم بازچرخانی آب از جمله فناورهای بکار رفته در احداث این گلخانه می‌باشد.

چناران در ۴۵ کیلومتری شهر مشهد واقع است.

در این مراسم ۱۰ طرح کشاورزی بنیاد مستضفعان بطور همزمان افتتاح یا عملیات اجرای آنها آغاز شد که شامل افتتاح ۶ طرح بزرگ کشاورزی و آغاز عملیات اجرایی ۴ طرح کشاورزی در کشور می‌باشد و برای اجرایی شدن این طرحها سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

افتتاح بزرگترین باغ گردوی خاورمیانه با ۴۵ هزار اصله درخت در استان زنجان، افتتاح گلخانه صیفی‌جات در کرمان، افتتاح گلخانه تولید توت‌فرنگی در خراسان رضوی، باغ ۶۵ هکتاری پسته در شاهین شهر اصفهان، باغ پسته شهرستان زیار استان اصفهان، بهره‌برداری از استخر ذخیره آب سرخه حصار، احداث باغ زیتون ۱۴۰ هکتاری در ایلام و باغ ۵۰۰ هکتاری زیتون در استان گلستان از جمله این طرحها به شمار می‌روند.
همچنین امروز همزمان با هفته منابع طبیعی و درختکاری، عملیات غرس بیش از ۱.۵ میلیون اصله درخت مثمر توسط بنیاد مستضعفان در سراسر کشور آغاز شد.

در این برنامه پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان یک اصله نهال را در مجموعه باغ گردوی خرم‌آباد زنجان غرس کرد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها