فارغ‌التحصیلی دانشجویی که در ۱۳ سالگی تازه خواندن را آموخت!

یک دانشجوی انگلیسی که به دلیل وجود یک اختلال، تا ۱۳ سالگی توانایی خواندن نداشت، موفق شد در ۲۲ سالگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شود.

فارغ‌التحصیلی دانشجویی که در ۱۳ سالگی تازه خواندن را آموخت!

به گزارش خبر فوری به نقل از آی‌نیوز، این فرد که "ویلیام کارتر" نام دارد، تا ۱۳ سالگی توانایی خواندن و نوشتن نداشت، ولی توانست در رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل از دانشگاه "بریستول" فارغ‌التحصیل شود.

وی هم‌اکنون در حال تحصیل در مقطع دکتری جغرافیایی سیاسی دانشگاه کالیفرنیا برکلی است.

کارتر زمانی‌که در دوره متوسطه بود، دچار خوانش‌پریشی بود و همیشه در مدرسه جا می‌ماند. چون او از دیگر دانش‌آموزان عقب می‌ماند، احساس تنهایی می‌کرد و به بخش خدمات بهداشت روانی فرستاده می‌شد. هدف از گذراندن این دوره‌ها این بود که مبادا کارتر به دلیل مشکلاتش و مورد تمسخر قرار گرفتن دیگر دانشجویان، ‌به یک مجرم تبدیل نشود.

او در دبیرستان ناامیدانه تلاش می‌کرد که خواندن و نوشتن را بیاموزد ولی شکست می‌خورد. سرانجام او تحت نظر یک متخصص قرار گرفت و تشخیص داده شد که دچار خوانش پریشی است.

خوانش‌پریشی یک اصطلاح عام برای تشریح معلولیت آموزشی است. این اختلال موجب اختلال در روان‌خوانی یا درک مطلب می‌شود و می‌تواند خود را به عنوان یک مشکل در رابطه با واج‌خوانی، و رمزگشایی، دیکته، مهارت شنوایی، حافظه‌کوتاه‌مدت، یا نامگذاری‌سریع آشکار کند.

وی در دوران حضور خود در دانشگاه بریستول در کنفرانس‌های بین‌المللی شرکت کرد و در پارلمان اروپا سخنرانی کرد و جوایز مختلفی را برای عملکرد علمی خود دریافت کرد.

وی با تلاش بسیار توانست نمرات بالایی دریافت کند و برنده جایزه دستاوردهای کودکان سیاه پوست شد.

کارتر که هم‌اکنون ۲۲ سال دارد،‌گفت: یادگیری نحوه خواندن و نوشتن، جهان را برای من قابل فهم کرد.

منبع: ایسنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها