مدیرعامل بانک مسکن:

سود وام مسکن ۴۰۰ میلیون تومانی کاهش یافت

مدیرعامل بانک مسکن از کاهش ۳ درصدی سود وام مسکن ۴۰۰ میلیون تومانی جوانان خبر داد.

سود وام مسکن ۴۰۰ میلیون تومانی کاهش یافت

محمود شایان اظهار کرد: براساس مصوبه جدید هیات مدیره بانک، نرخ سود تسهیلات حساب پس­ انداز مسکن جوانان برای دوره بازپرداخت حداکثر 5 ساله، از 9 درصد به 6 درصد کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: نرخ سود تسهیلات پرداختی در قالب فروش اقساطی مسکن (اعم از خرید یا واگذاری سهم‌الشرکه ناشی از تسهیلات اعطایی مشارکت مدنی) از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان با مدت بازپرداخت حداکثر 5 ساله، از 9 درصد به 6 درصد کاهش یافت.

وی توضیح داد: نرخ سود 6 درصدی برای تسهیلات مربوط به این حساب، ناظر به آن دسته از قراردادهای تسهیلاتی است که از تاریخ 12 اسفند سال 99 و بعد از این تاریخ،‌ با مدت بازپرداخت حداکثر 5 ساله امضا (ثبت قطعی قرارداد) می شوند. شایان تصریح کرد، در خصوص نرخ سود سایر تسهیلات و یا تسهیلات از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان با مدت بازپرداخت بیش از 5 سال، کماکان ضوابط و مقررات قبلی به قوت و اعتبار خود باقی است.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: از آنجا که خانوارها برای صاحب خانه کردن فرزندان شان در شرایط تورمی لازم است از مدل پس انداز تدریجی برای تجهیز منابع مورد نیازشان استفاده کنند، حساب مسکن جوانان یک خدمت مالی اعتباری مناسب به خانوارها است

حساب پس انداز مسکن جوانان یکی از انواع حساب های سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت است که دارنده حساب قادر است با رعایت برنامه سپرده گذاری ارایه شده توسط بانک در بلند مدت با شرایط خاص استثنایی از مزایا و تسهیلات ویژه حساب مذکور برخوردار شود.

مدت انتظار برای دریافت تسهیلات در این حساب بین 5 تا 15 سال است و مدت زمان بازپرداخت تسهیلات به روش ساده20 ساله و به روش پلکانی 12 سال تعریف شده است که در مقایسه با سایر تسهیلات، مناسب ارزیابی می شود. همچنین دریافت کنندگان تسهیلات مسکن جوانان برای نحوه بازپرداخت می توانند از یکی از دو مدل ساده یا پلکانی بهره ببرند.

هر شخصی که به سن 18 سال تمام رسیده یا حکم رشد او از سوی دادگاه صادر شده باشد می تواند به نام خود یا کسانی که تحت ولایت و قیمومیت او باشند حساب پس انداز مسکن جوانان افتتاح کند.

در زمان حاضر حداکثر سقف پرداخت تسهیلات مسکن جوانان در تهران در پایان سال پنجم سپرده ­گذاری مبلغ 210 میلیون تومان و در پایان سال پانزدهم نیز 400 میلیون تومان است. این تسهیلات برای شهرهای بزرگ نیز در پایان سال پنجم مبلغ 150 میلیون و در پایان سال پانزدهم 330 میلیون تومان تعیین شده است. همچنین برای شهرهای کوچک این دو سقف تسهیلاتی به ترتیب 100 میلیون و 290 میلیون تومان است.

با توجه به قیمت مسکن در شهرهای مختلف کشور قدرت پوشش تسهیلات مسکن جوانان برای خرید خانه توسط زوج ها نسبتاً مناسب است.

منبع: تسنیم

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • داریوش
    0

    یک وقت به شما فشار نیاد؟ عرضه ندارین مسکن بسازید؟ چقدر سر مسکن مهر زدید تو سر یک بنده خدایی! یک زمانی مردم از این وام های سنگین برای خرید خانه استفاده می کردند الان باید برای اجاره خونه استفاده کنند! آقایان زبان دنیا بلد با اقتصاد چه کردید؟

  • صادق
    0

    من 16سال قبل حساب برای بچه‌ها بازکردم مرتب مبلغ راواریز کردم حالا بعد از 16 سال 35 تومان وام مسکن میدن یک متر خونه نمیشه باش خرید

  • شهروند
    0

    علت گرانی خانه طی پارسال و امسال وزیر سابق راه و شهرسازی آقای آخوندی است . او از وقتی آمد جلوی ساخت مسکن مهر را گرفت و 6 سال هیچ خانه ای نساخت . او در 6 سال فقط چند تا هواپیما خرید که آنهم هرگز اجرایی نشد . حدود 2 ساله آقای اسلامی بجای او آمده و در این مدت کارهای زیادی انجام داده . آخوندی به مردم ظلم کرد .

  • فرهاد
    0

    مسکن بعد عید نصف قیمت میشود به امید خدا تحریم برداشته میشود دلار ارزون میشه

  • فرهاد
    0

    مسکن بعد عید نصف قیمت میشود به امید خدا تحریم برداشته میشود دلار ارزون میشه اعتقاد به ولایت موجب دلگرمی وامیدواری میشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها