خالق اولین نرم‌افزار آنتی‌ویروس به کلاهبرداری در رمزارز و پولشویی متهم شد

جان مک‌کافی و جیمی گیل واتسون جونیور، محافظ او متهم شده‌اند که با تبلیغ رمزارزها (ارز دیجیتال) در حساب توییتری پرطرفدار خود، باعث افزایش قیمت این رمزارزها شده‌اند.

خالق اولین نرم‌افزار آنتی‌ویروس به کلاهبرداری در رمزارز و پولشویی متهم شد

به گفته دادستان‌ها آن‌ها پس از آن رمزارزهایی را که در اختیار داشتند فروختند و از این بابت دو میلیون دلار سود به دست آوردند.

وزارت دادگستری آمریکا گفته است که آن‌ها همچنین متهم هستند که یازده میلیون دلار دیگر هم از طریق برنامه‌های استارت‌آپ برای تبلیغ سرمایه‌ شان در توییتر استفاده کردند، پرداخت‌هایی که برای خریداران و سرمایه‌گذاران این عرصه اعلام نشده است.

اودری استراوس، دادستان فدرال گفته است که آن‌ها به این ترتیب "با سوء استفاده از یک پلتفرم رسانه اجتماعی در بازار در حال ظهور رمزارز و از طریق دروغ و فریب میلیون‌ها دلار درآمد حاصل کرده‌اند."

هر دو متهم تاکنون اظهار نظری در این مورد نکرده‌اند.

آقای مک‌کافی ۷۵ ساله، در حال حاضر در ارتباط با اتهامات مالیاتی در پرونده‌ جداگانه‌ای در اسپانیا در بازداشت به سر می‌برد، احتمالا به آمریکا استرداد خواهد شد. او این اتهامات را او رد کرده است.

آقای واتسون اما روز پنجشنبه (۱۴ اسفند) در تکزاس بازداشت شد.

آرنولد اسپنسر، وکیل مدافع او گفته است که آقای واتسون یک کهنه‌سرباز عضو سابق نیروی دریایی است و "او برای حقوق و آزادی‌های دیگران جنگیده و منتظر روز دادگاه است که از برخی از این حقوق خود استفاده کند."

آقای مک‌کافی همچنین در پرونده دیگری متهم است که به عنوان شهروند آمریکا از پرداخت مالیات و ارایه اظهارنامه مالیاتی خود سر باز زده است.

مک‌کافی یک چهره جنجالی است که در دهه ۱۹۸۰ میلادی با عرضه نخستین نرم‌افزار ضد ویروس شهرت یافت و به ایجاد یک صنعت چندین میلیون دلاری کمک کرد. با آن که آن برنامه به شرکت انتل فروخته شد اما آقای مکافی هنوز هم در زمینه تولید محصولات امنیت سایبری کار می‌کند.

او در بریتانیا به دنیا آمده و دو بار در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ تلاش کرد تا نامزد حزب آزادیخواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری شود که ناموفق بود.

منبع: بی‌بی‌سی

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها