رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از آماری تکان دهنده پرده برداشت:

خروج ۹۰۰ استاد از ایران در سال ۹۸

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از مصوبه امروز مجلس در مورد افزایش حقوق‌ها در سال آینده گفت که در سال ۹۸، ۹۰۰ استاد از ایران خارج شدند.

خروج ۹۰۰ استاد از ایران در سال ۹۸

علیرضا منادی سخیدان در تذکری در جلسه علنی نوبت سوم امشب (شنبه) و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه با اشاره به مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق ۲۵ درصدی برای حقوق‌های زیر ۱۰ میلیون تومان و افزایش حقوق دو و نیم میلیون تومانی برای حقوق‌های بالای ۱۰ میلیون تومان گفت: اساتید را از این مصوبه مستثنی کنید.

در سال ۹۸، ۹۰۰ استاد از ایران خارج شده‌اند. استادی هست که ۴۰ سال استاد تمام است و حقوقش ۱۴ میلیون تومان است. در حالی که فلان عضو هیات مدیره ۵۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

وی افزود: آقا فرمودند به معیشت اساتید برسید. آیا باید چنین عضو هیات مدیره‌ای را با استاد دانشگاه کنار هم بگذارید؟

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 34
  • کاربر ناشناس
    0

    خانه از پایه خراب است

  • جمعه
    0

    آقای منادی،اینها جزء فرارمغزها نیستند. این اساتید برای تکمیل تحصیلات رفته اند و قرار است با فرزندان مقامات سیاسی مثل پسر خانم ابتکار و دختر لاریجانی و داماد شهید پرور آ غلامعلی عادل و خانم اشراقی برگردند.خدایا شکرت بعد از چند سال فرار مغزها یک نفر حقیقت را گفت.

    نظرات شما -
    • سامان
      0

      باید عرض کنم کاملا خبر درستی است. در همین بیخ گوشمان عراق 10000 دلار ناقابل به هر استاد می دهد. در ایران حتی اگر پانزده میلیون یا بیست میلون هم بگیرد به زور هزار دلار می شود. چرا نرود. به خواب خرگوشی رفته ایم.

  • خدا جای حقه
    0

    ما با سابقه بالا در راه آهن خط شیراز هنوز رسمی نشدیم. داریم بازنشسته می شویم هنوز رسمی نشدیم.چه کسی جوابگو خواهد بود؟؟؟ حقوق هامون هم به اندازه مععلمان است البته معلمان شیفت نمی روند و سه ماه تابستان تو خانه هستند و عید و تعطیلی و...دارند.... حتما باید از کشور فرار کنیم که حقوق مان بالا برود یا رسمی شویم.

  • حسن
    0

    با سلام و عرض ادب لطفاً فکری به حال دانشگاه آزاد اسلامی کنید حقوق اساتید دانشگاه آزاد نصف اساتید همترازشان در دانشگاه دولتی می‌باشد. تا کی ظلم، تا کی تبعیض تا کی سیاست چند بام و چند هوا. دکتر محمود احمدی نژاد به دلیل داشتن مشکل بادکتر جاسبی، سیاست غلطی در قبال دانشگاه آزاد اتخاذ کردند(افزایش موسسات غیرانتفاعی فاقد امکانات و هیات علمی) که بعد چندین سال اثرات آنرا روی معیشت اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد مشاهده میکنید. خواهشن تصمیم درستی در قبال دانشگاه آزاد اتخاذ کنید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این نصفه حقوق هم برای اعضاء هیأت علمی دانشگاه آزاد زیاد است! سطح علمی اعضاء هیأت علمی دانشگاه آزاد نسبت به اساتید دانشگاه های دولتی پایین تر است! دانشگاه آزاد فقط از لحاظ کمی (تعداد دانشجو و استاد) رشد کرده است و از لحاظ کیفی رشدی نکرده است! افزایش حقوق نامتعارف اعضاء هیأت علمی دانشگاه آزاد که از محل شهریه های ثابت و غیرثابت دانشجویان این دانشگاه تأمین می گردد منجر به فشار مضاعف به دانشجویان خواهد شد! کشور نیاز به این تعداد دانشجو و استاد بیکار دانشگاه آزاد ندارد! تأسیس غیرقانونی دانشگاه های آزاد و انتفاعی و همچنین مدارس آزاد و انتفاعی در قانون اساسی ما جایی ندارند! بر اساس قانون اساسی تحصیلات در مدارس کشور ما باید رایگان باشد و تحصیلات عالی نیز تا سرحد خودکفایی کشور رایگان است.

  • ناشناس
    0

    بعد وزیر علوم می گوید فرار مغزها دروغ است و ساخته و پرداخته ذهن دشمنان است!

  • aab
    0

    واقعا جایی تاسف داره استاد تمام یک مملکتی ماهی چهار ده ملیون تومان (ماهی 600 دلار )؟ افرادی با چند مدال طلای جهانی استاد یار دانشگاه بعد از 25 سال درس خوندن ماهی 8 ملیون تومان (320 دلار)؟ یک دلال میوه ، مرغ ....... ماهی چند هزار دلار عجب مملکت گل بلبلی؟ مهاجرت نکنند چکار کنند. مسئولین مملکت تو خواب خرگوشی این همه هزینه کن بعد دودستی تقدیم کن به اصطلاح خودشان شیطان بزرگ دشمن اصلی. بنظرتون خدمتی بهتر از این میشه به دشمن کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • نسل سوخته
    0

    تاسف که میوه نصیب غربی ها میشه. یادم اومد که فردوسی گفت : توانا بود هر که دانا بود . واقعا ارزش دانایی تو ایران کجاست؟

  • ع
    0

    امروز با مصوبه مجلس در رابطه با حقوق و دستمزد و استدلالهای نه چندان علمی و منطقی و بیشتر تفکرات سیاسی ... این اقایان مدیران و کارشناسان هم از کشور خواهند رفت اقایی در تلویزیون می گفت که بعضی مدیران ما حقوق چهل میلیونی می گیرند اقای عزیز مگر چند نفر این حقوق را می گیرند خوب با این دیدگاه و تفکر یک دیپلم را بگذارید را بگذارید صنعت پتروشمی را بچرخاند بلاخره شان یک مدیر صاحب فکر و نظر شاید بیشتر از این هم باشد با کارتان مثلا خواسته چه چیزی را ثابت کنید شما جایگاه یک فرد کارشناس و مدیر را با یک فردی که کارهای ساده و در حد توانایی از لحاظ پایین بودن جایگاهش را یکی کرده اید خوب دیگر انگیزه ای برای تحصیل و مدارج علمی باقی نمی ماند بااین دیدگاه غیر اسلامی و غیر انگیزشی چه دلیلی برای تحصیل می ماند فردی که سالیان سال زحمت کشیده وتحصیل نموده باید با یک غیر او فرق کند شما دوغ و دوشاب را یکی گرفته اید با توجه به صحبت های اقای بحرینی در سیما خودتان یک بار دیگر انرا بررسی کنید این دیدگاه در کره شمالی و کشورهای ......کوبا پیاده شده اما انها تمام شئونات زندگیشان براساس ان تفکر است در انجا بخش خصوصی وجود ندارد در انجا زندگی اشرافی وجود ندارد...و......واقعا دولت بر اساس یک روال منطقی و علمی حقوق را ۲۵ درصد افزایش داده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هر کسی کم و بیش در یکی از دستگاههای اجرایی کشور کار کرده باشد تصدیق خواهد کرد اکثراً مدیران ما ماشین امضاء و پاراف کننده هستند و تخصص و مدیریتی در حوزه کاری خود ندارند! نتیجه اینکه در شرایط فعلی حاکم فرقی بین دوغ و دوشاب نیست!

  • علی
    0

    اقای منادی مثل اینکه توی باغ نیست . هیچ استاد تمامی در ایران حقوق ماهیانه کمتر از ۲۵ ملیون ندارد. یک مربی دلنشگاه با سی سال سابقه و مدرک کارشناسی ارشد ۱۵ ملیون حقوق می گیرد

    نظرات شما -
    • هيأت علمي
      0

      مجبوري حتماً نظر بدي ؟!! بنده با ٢ تا فوق ليسانس و به تازگي با اخد مدرك دكتري و ١٢ سال سابقه عضويت هيات علمي در دانشگاه آزاد حقوق ام ٥ ميليون و دويست هزار تومان هست ، استاد تمام با ٣٢ سال سابقه در دانشگاه آزاد و با كلي مشاوره و راهنمايي پايان نامه در ماه داره ١٣ ميليون تومن حقوق ميگيره ، اگه همين وقت رو تو اسنپ كار ميكرد حداقل ١٥ ميليون تومن داشت!

    • علی
      0

      در پاسخ به هیئت علمی ! نظر من در مورد دانشگاههای دولتی بود . شما حقوق یک مربی تازه استخدام در دانشگاههای دولتی را می گیری . بنده خودم دانشیار بازنشسته یک دانشگاه دولتی هستم و حقوق ماهیانه من با ۲۳ ملیون است .

    • محمد
      0

      واقعا که برات متاسفم ! آدم هم اینقدر حرف مفت می زنه !! حضرت آقا دانشیار پایه 19 زیر حکمش 14 و 500 خورده ! به نظرم بهتره هیچ وقت حرف نزنی ! نه الان نه هیچ وقت دیگه !!!

    • ناشناس
      0

      پاسخ به هیأت علمی: مجبور نیستید با حقوق بزعم شما پایین عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد باشید اگر می خواهید در ماه حقوق ۱۵ میلیون تومانی داشته باشید خب تشریف ببرید به قول خودتان با عرض معذرت در اسنپ کار کنید! بعید می دانم یک راننده اسنپ برای ۷/۵ ساعت کار در شبانه روز و ۴۴ ساعت کار هفتگی و استراحت در روزهای تعطیل رسمی بطور ماهانه بطور متوسط بیش از سه میلیون تومان درآمد داشته باشد! لطفاً قبل از اینکه بخواهید افاضات بفرمائید کمی تعقل و تفکر پیشه کنید و بی محابا سخن نرانید!

  • علی
    0

    سایت شما همین چند روز پیش درباره معافیت مالیاتی استادان اخبار کذب پخش کرد. استادان از مالیات معاف نیستند. باور کنید از دست دادن یک استاد از دست دادن یک سرمایه عظیم است. از نظر مالی باید آنها را بی نیاز کنیم

  • حسین
    0

    مثلا دارید عدالت رو پیاده می کنید این چهار تا مدیر استاد و کارشناس رو هم فراری بدهید خیالتان راحت میشه زمینه برای امدنتان امده میشود بعد مثل ان اقا....بگذارید برایتان نفت بفروشه

  • ناشناس
    0

    به جاش تا دلت بخواد استاد حق التدریس نخبه بیکار داریم که ماهیانه 2 میلیون تومان بیشتر درآمد نداره، چه کسی به وضعیت اساتید حق التدریس با حقوق ناچیز رسیدگی می کند؟

  • یا کریم بابا
    0

    تنها راه نجات مهاجرت و فرار از این مملکته

  • مریم
    0

    معلم داریم تا معلم و استاد دارین تا استاد .وقتی با باند و پارتی یه گروه عظیمی وارد دانشگاهها و آموزش و پرورش شدند بدون تخصص و فقط فقط با سهمیه و غیره .والان حکم یک ماهه استخدام آنها با 8 سال استخدام رسمی و 7 سال غیر رسمی برابری میکنه .و وقتی در جریان ولنگاری اقتصادی کشور بعد این همه کار کردن هنوز به هیچکدوم از آرزوهاتون نتونسته باشید برسید .معلومه که امثال من یا مهاجرت می کنیم و یا برای نجات خودمون هم که شده از سیستم بیمار خارج میشیم . ماندن در یک همچین سیستمی مهر زدن و تایید نادانان حکومت و مسئولانی است که آموزش دین اقتصاد و .... برایشان ملعبه ای بیش نیستند.

  • مهدی
    0

    اکثر اساتید رشته های مهندسی به عمرشون نزدیک صنعت نشدند و از اون فراری هستند فقط میگن مقاله مقاله . اخه این کشور الان به فرد با سواد صنعتی نیاز داره یا یک فرد صرفا آکادمیک . الان جمعیت بیکار و ناکارآمد تحصیل کرده های فنی مهندسی نشون میده که دانشگاه کارایی لازم رو نداره . البته بخشی هم به وضعیت کشور مربوط است

    نظرات شما -
    • الن
      0

      دوست عزیز شما ظاهرا در صنعت کار نکردی ، اولا تحصیلات آکادمیک زیربنای صنعت است ، دوما کدامیک از استاتید امریکا و اروپا در صنعت مشغول هستند؟؟؟؟ بدون داشتن دانش پایه صنعت رشد نخواهد کرد ، اتفاقا مهندسان ما در دانش پایه ضعف دارند.

  • وحید عشایری
    0

    سلام لطفا عکس پاهای عفونی و زخمی را برای تبلیغات در سایت نگذارید، واقعا ناراحت کننده است و آمار بازدید سایت را به شدت کاهش می دهد. جای اینگونه تصاویر و تبلیغات در سایت خبر فوری نیست. لطفا در انتخاب تبلیغات با سلیقه باشید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تصاویر انتخاب شده ایرادی ندارد. ذهن شما بیمار است! لطفاً جهت درمان به روانپزشک مراجعه بفرمائید.

  • بازنشسته
    0

    افزایش حقوق با هر درصدی مشکل ملت را حل نمی کنید و سیستم اداره کشور باید تغییر کند. این روش 42ساله شکست خورده است . چرا مقامات عالی کشور برای حفظ منافع خود نمی خواهد حقیقت را بپذیرند.

  • الن
    0

    خب عوضش امنیت داریم

    نظرات شما -
    • نا امید
      0

      کدوم امنیت ؟!!! /// تو روز روشن با اسلحه اومدن طلافروشی رو زدن و طلافروش رو هم کشتن ، بعد میگی امنیت داریم!!! /// آره مرزها امنه ولی داخل کشور چی ؟!!!

    • سیلی خورده
      0

      نا امید یعنی تو نفهمیدی تیکه انداخت ..

  • الن
    0

    در نظام ایدئولوژیکی ایران فقط وفقط یک هدف وجود دارد و ان مقابله با امریکا است و در دستیابی به این هدف حتی اگر کل مردم هم فنا شوند از نظر حاکمیت توجیه دارد. به همین دلیل است که برای نظام آمار های مهاجرت ، افزایش فقر ، هزینه های انرژی هسته ای ، تحریم , کاهش فروش نفت ، خودکشی کودکان دبستانی، کپر نشینی سیستانی ها ، کانکس نشینی کرمانشاهی ها ، کول بری و سوخت بری مرزنشینان ، مفت بری آقا زاده ها و .... اهمیتی ندارد.

  • محمد
    0

    به شتر گفتند چرا از پس ...... جواب داده باشد هیچ چیزیم مثل همه کس نیست

  • ناشناس
    0

    ۳۰۰۰ پزشک که از مملکت گدایان فرار کردن به چشمشون نمیاد.......پای حقوق که میرسه پزشک میشه آدم بده و زیرمیزی گیر و نجومی بگیر مدیر و وزیر میشن ذخیره انقلاب....اما موقع بحران و کوید پزشک خوبه.....

  • خسرو
    0

    به درک که رفتن

  • سید
    0

    چراااااا عکس استاد و دانشجو خانم گذاشتید یعنی عکس به این محتوا اقا نبود... برو از خدا بترس نشر دهنده خبر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها