طرز تهیه خوراک نخود و بادمجان مراکشی

خوراک نخود و بادمجان مراکشی یک غذای گیاهی و تقریباً کم کالری و بسیار خوشمزه است.

طرز تهیه خوراک نخود و بادمجان مراکشی

مواد لازم:

بادمجان: 500 گرم

پیاز: یک عدد

سیر: 3 حبه

پاپیرکا: یک قاشق غذاخوری

نمک فلفل زردچوبه: مقدار کافی

زیره سبز: یک قاشق غذاخوری

آب: 1/2 پیمانه

پوره گوجه فرنگی: 500 گرم

نخود: یک پیمانه

شربت افرا: یک قاشق غذاخوری

سس تند: 2 قاشق غذاخوری

روغن مایع: مقدار کافی

روغن زیتون: 3قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

ابتدا و برای شروع تهیه این غذای مراکشی، بادمجان‌ها را شسته و آنها را با پوست کن، پوست می کنیم و به صورت ریز آنها را خرد می کنیم .

سپس روی بادمجانهای خرد شده کمی روغن زیتون و نمک می پاشیم، کف یک سینی فر را با روغن مایع چرب می کنیم و بادمجانهای خرد شده را برای 30 دقیقه در فر با حرارت 200 درجه سانتی گراد می‌گذاریم تا برشته شده و سپس انها را از فر در آروده و مجددا برای 20 دقیقه دیگر داخل فر می گذاریم تا بپزد.

در ادامه در این مرحله، یک عدد پیاز را شسته و آن را پوست می کنیم و با چاقو آن را به صورت خلالی برش می زنیم و در یک تابه روغن مایع می ریزیم و پیاز خرد شده را در روغن مایع تفت می دهیم تا طلایی و سبک شود.

سپس، 3 حبه سیر را پوست کنده و با سیر خرد کن آنها را له می کنیم و ان را همراه با یک قاشق غذاخوری زیره سبز و یک قاشق غذاخوری پاپریکا به پیازهای تفت داده اضافه می کنیم و آنها را در تابه تفت می‌دهیم.

در ادامه در این مرحله، نصف پیمانه آب را همراه با 500 گرم پوره گوجه فرنگی به تابه اضافه می کنیم و درب تابه را بسته و منتظر می شویم تا مواد ما مزه دار شود و آب غذا کم و بخار شود.

سپس در این مرحله، یک پیمانه نخود را که از شب قبل در آب خیس کرده بودیم و چند بار آب آن را عوض کرده بودیم تا نفخ آن گرفته شود را داخل یک قابلمه آب می ریزیم و قابلمه را روی گاز قرار داده و زیر گاز را روشن می کنیم و منتظر می شویم تا نخود بپزد و آماده شود.

در ادامه، نخود پخته شده و سس تند و شربت افرا را به مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و با آنها مخلوط می کنیم.

سپس بادمجانهای پخته شده در فر را به مواد اضافه می کنیم و ان را هم می زنیم تا همه مواد با هم ترکیب شوند و مزه دار شوند.

مزه غذا را می چشیم و نمک و فلفل و زردچوبه را به مقدار کافی به غذا اضافه می کنیم و بعد از 5 دقیقه غذا را خاموش می کنیم.

وقتی غذا پخت، زیر گاز را خاموش می کنیم و خوراک نخود و بادمجان را در ظرف مناسب می ریزیم و برای وعده غذایی شام همراه با نان و یا برای ناهار همراه با برنج و سبزی خوردن و سالاد شیراز ی و ... آن را میل می کنیم.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها