فرماندار خرم‌دره:

بیش از ۹۰ شهروند خرم‌دره‌ای قربانی کرونا شده‌اند

فرماندار خرم‌دره گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون بیش از ۹۰ شهروند خرم‌دره‌ای قربانی کرونا شده‌اند.

بیش از ۹۰ شهروند خرم‌دره‌ای قربانی کرونا شده‌اند

حجت محمدی در جلسه قرارگاه کرونای شهرستان خرم‌دره با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم‌ عروسی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از دغدغه‌های مبارزه با کرونا است، اظهار کرد: از زوج‌های جوان درخواست داریم در این شرایط از برگزاری مراسم عروسی خودداری کنند؛ زیرا اگر یک فرد آلوده باشد می‌تواند سایرین را نیز آلوده کند و اگر کسی جانش را به علت این دورهمی از دست دهد تا آخر عمر خاطره بد از خانواده عروس و داماد در ذهن فامیل باقی خواهد ماند.

فرماندار خرم‌دره، با بیان اینکه کرونا با هیچ‌کس شوخی ندارد و از هر قشری در خرم‌دره قربانی گرفته است، اضافه کرد: کرونا در خرم‌دره در برخی از خانواده‌ها حتی جان دو نفر را نیز گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه پنهان کردن بیماری از دیگر دغدغه‌های مبارزه با کرونا است، تصریح کرد: مردم باید بدانند که کرونا هم یک بیماری است و نیازی به پنهان‌کاری ندارد، زیرا مخفی کردن بیماری و تردد مبتلایان در جامعه می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد.

وی با اشاره به فرا رسیدن پنج‌شنبه آخر سال و امکان شکل‌گیری تجمع، یادآور شد: با توجه به این موضوع، پیشنهاد داده‌ایم مزارهای شهرستان در این روز تعطیل و این‌موضوع به مردم اطلاع‌رسانی شود تا از هرگونه تجمعی پیشگیری شود.

محمدی با بیان اینکه در چهارشنبه‌سوری نیز برای تجمع در خیابان و معابر برنامه‌ای نخواهیم داشت، عنوان کرد: با کسانی که در این روز نسبت به برپایی تجمع در نقاط مختلف شهر اقدام کنند، برخورد خواهد شد.

فرماندار خرم‌دره، تجمع سالمندان در پارک‌ها و شکل‌گیری دورهمی در این‌ مکان‌ها را از دیگر دغدغه‌های مبارزه با کرونا در این شهرستان برشمرد و افزود: خانواده‌ها باید نسبت به عواقب خطرناک این دورهمی‌ها به سالمندان خود هشدارهای لازم را دهند.

وی با بیان اینکه اصناف خرم‌دره جزو اصناف منصف زنجان هستند که همکاری خوبی با مسئولان در راستای کنترل این بیماری داشته‌اند، ادامه داد: نتیجه این همکاری نیز تغییر رنگ‌ها و کاهش محدودیت‌ها بود.

محمدی با تاکید بر اینکه با توجه به روزهای پایانی سال و افزایش خریدها و مراجعات مردم به داخل شهر بازدید از اماکن مختلف باید در این شهرستان افزایش یابد، متذکر شد: در بازرسی‌ها حتماً باید از حضور کارشناسان بهداشت استفاده شود تا نکات بهداشتی مورد نظر را گوشزد کنند.

وی با هشدار به متخلفان پروتکل‌های بهداشتی در شغل‌های مختلف، خاطرنشان کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی در شغل‌های مختلف رعایت نشود تا ۱۵ فروردین بسته می‌شوند و در این زمینه فرقی بین شهر و روستا نیست.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها