عقب نشینی محسن رضایی از گرا دادن بعد از انتقادات دولتی‌ها

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با نشریه انگلیسی فایننشال تایمز گفته بود ایران زمانی حاضر به مذاکره با آمریکا و قدرت‌های جهانی است که سیگنال (علامت) روشنی دریافت کند.

عقب نشینی محسن رضایی از گرا دادن بعد از انتقادات دولتی‌ها

محسن رضایی در توییتی نوشت: در گفتگو با فایننشال تایمز به آمریکایی‌ها هشدار دادم که اجازه ادامه تحریم‌ها را نخواهیم داد و با عقب راندن آمریکایی‌ها تحریم‌ها را لغو یا بی اثر می‌کنیم.

مذاکره فقط در چارچوب ۵+۱ و پس از لغو کامل تحریم‌ها امکانپذیر خواهد بود.

پیشتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با نشریه انگلیسی فایننشال تایمز گفته بود ایران زمانی حاضر به مذاکره با آمریکا و قدرت‌های جهانی است که سیگنال (علامت) روشنی دریافت کند.

او گفت: آن‌ها باید به ما اطمینان خاطر دهند که همه تحریم‌های اعمال شده پس از برجام [توافق هسته‌ای ۲۰۱۵] در عرض یک سال لغو می‌شود و به ما می‌گویند برای این روند مذاکره کنید.

در نخستین واکنش رسمی سعید خطیب زاده؛ سخنگوی وزارت خارجه عصر روز جمعه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اظهارات اخیر محسن رضایی در ارتباط با موضوع مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌ها در مصاحبه فاینشنال تایمز گفت: مصاحبه و نظرات مطرح شده در این مصاحبه شخصی می‌باشد. کلیه امور مرتبط با حوزه سیاست خارجی صرفا از طریق وزارت خارجه و به صورت نهادی و از مجاری رسمی خودش منتقل می‌شود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در توييتى به طور تلویحی با اشاره به مصاحبه محسن رضایی درباره رفع تحریم‌ها نوشت: عرصه سیاسی ایران پویاست و مقامات نظرات متنوعی مطرح می‌کنند.اما آن نظرات نباید با سیاست رسمی دولت اشتباه گرفته شود.

من، به عنوان وزیر خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران، به زودی طرح اقدام سازنده و دقیق خودمان را ارائه خواهم کرد- البته از طریق کانال‌های دیپلماتیک.

همچنین حسام‌الدین آشنا؛ مشاور رئیس جمهوری هم در واکنش به این مصاحبه در توییتر نوشت: آقا محسن عزیز! همان یک عملیات فریب قدیمی کافی‌است. لازم نیست دشمن را بیش از این فریب دهید.

محسن رضایی در حالی اظهارات فوق را بیان کرده که سیگنال‌های او برخلاف سیاست‌های اعلامی کشور مبنی بر لغو یکباره‌ی تمام تحریم‌ها است. اما به نظر می‌رسد رضایی پس از واکنش متعدد دولتی ها بر قید لغو کامل تحریم و مذاکره در چارچوب ۵+۱ در توییت اخیرش تصریح کرده است. همچنین این اظهارات او به نوعی گرا دادن به آمریکایی‌ها تلقی شده است.

منبع: فرارو

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • نام مستعار
    0

    آقای رضایی شما بازم صنعتی زدی؟ چند بار بگم صنعتی نزن سنتی بزن

  • ایرانی
    0

    کسی که ثبات فکری نداره ، میخواد در مورد FATF و سرنوشت ۸۰ میلیون ایرانی مصلحت رو تشخیص بده !!!!

  • احمد
    0

    خدا خیرتان بدهد کمی فکر مردم باشید ثانیاً چرا باید شما بیست سال دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام باشید یا جنتی تا آخر عمر که به علت کهولت سن حافظه اش زایل شده دبیر شورای نگهبان باشد ویا هر کس هرجا نشسته خلاصه عده‌ای در حال به چاپ به چاپ اس

  • عبدالله
    0

    واقعا که ملت ماچقدرمسخری شمایند بتازونید

  • کوروش
    0

    جناب رضایی فی سیگارمارلبرو الان چقدراست؟

  • رضا
    0

    دکتر های مملکت دارو سرطان نداریم چرا فکر ما را نمی کنید چرا برای خودتان هواپیمای خصوصی هست برای ما دارو داخل پیدا نمی شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها