در فاز دوم به این افراد واکسن می‌رسد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن توضیح وضعیت بیماری کرونا در استان خوزستان، از ورود حدود یک میلیون دوز واکسن کرونا و آغاز واکسیناسیون گروه دوم اولویت‌های تزریق واکسن خبر داد.

در فاز دوم به این افراد واکسن می‌رسد

علیرضا رئیسی درخصوص تامین واکسن آسترازنیکا از سبد کووکس، گفت: تاریخ حدودی که برای ارسال واکسن به ما اعلام شده است به ترجمه فارسی و تقویم ایران مابین ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ تا ۸ فروردین ۱۴۰۰ است. میزان واکسنی که در این موعد قرار است به دستمان برسد حدودا یک میلیون دوز است که برای گروه دوم اولویت تزریق می‌شود.

آغاز واکسیناسیون گروه دوم اولویت از فروردین ماه

رئیسی با بیان اینکه به این ترتیب با رسیدن این واکسنها، واکسیناسیون دومین گروه اولویت مشخص شده در سند ملی، آغاز می شود، تاکید کرد: در فاز دوم به ترتیب افراد بالای ۸۰ سال، بالای ۷۵ سال، بالای ۷۰ و بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه‌ای ۱۶ تا ۶۴ سال واکسن دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: با احتساب تولید واکسن ایرانی کرونا از تیرماه به بعد، حجم بسیار زیادی واکسن به دستمان می‌رسد. هدف اول ما در واکسیناسیون کاهش میزان مرگ و میر است که با واکسیناسیون گروه آسیب پذیر محقق می‌شو.، هدف دوم نیز قطع زنجیره ویروس است.

خوزستان در وضعیت قرمز

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان خوزستان در وضعیت قرمز است، تصریح کرد: بر همین اساس رفت و آمدها کاملا محدود است و خودروهای غیربومی یا نمی‌توانند وارد استان شوند و یا با جرایم سنگینی مواجه خواهند شد. عزیزان ساکن در خوزستان هم نمی‌توانند از استان خارج شده و به استان دیگری وارد شوند. در مورد پروازها هم محدودیت ایجاد شده است و افرادی که بخواهند از خوزستان با هواپیما یا قطار تردد کنند باید تست منفی کرونا در دست داشته باشند.

وی افزود: در ارتباط با رعایت پروتکل‌ها شرایط خوزستان نسبت به دو هفته قبل خیلی بهتر شده است اما هنوز هم به حد مطلوبمان نرسیده‌ایم‌. رعایت پروتکل‌ها در برخی شهرهای خوزستان به زیر ۲۰ درصد رسیده بود؛ اکنون رعایت پروتکل‌ها در برخی شهرهای استان به حدود ۵۰ درصد و در برخی دیگر به ۸۰ درصد رسیده است‌.

کاهش رعایت پروتکل ها در سطح کشور

رئیسی درباره رعایت پروتکل‌ها در سطح کشور، بیان کرد: متاسفانه در سطح کشورهم شاهد افت در رعایت پروتکل‌ها بودیم و میزان آن به ۷۰ درصد رسیده بود. در حال حاضر نیز شرایط چندان مطلوب ما نیست؛ ولی در کل کشور رعایت پروتکل‌ها حدود ۷۶ درصد برآورد می‌شود. فراموش نکنیم که رعایت پروتکل کمتر از ۸۵ درصد چندان خیال ما را مطمئن نمی‌کند، البته این سخن به معنای بی اثری درصد فعلی رعایت‌ها نیست، اما تاثیر رعایت بیش از ۸۵ درصد کاملا متفاوت و مشهود است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • کاربر ناشناس
    0

    خون کسانی که فوت میکنند به گردن کسانی است که در تهیه واکسن و واکسیناسیون تعلل و یاجلوگیری کرده اند میباشد

  • ؟
    0

    به نیمه اسفند رسیدیم پس ۴/۲ میلیون دوز واکسن آسترازنکا چی شد ؟ مگه قرار نبود در اسفند خط تولید واکسن روسی در ایران راه اندازی شود ،پس کو ؟

    نظرات شما -
    • شهروند
      0

      قرار؟ شما فکر کردی حرف های مسئولین وزارت بهداشت برای عمل کردنه؟؟؟؟؟ اگه قرار بود به حرف هاشون پایبند می بودند که تا الآن باید حداقل 42 میلیون دوز واکسن وارد کرده بودند.( به فرموده جناب نمکی در ماه مهر). شما حرف های مدیران وزارت بهداشت رو جدی نگیرید. اینها در حال گفتار درمانی هستند.

  • مردم
    0

    سلام جونتون داراد با این واکسن زدنتون جای چین بودید چکار میکردید با اون جمعیت؟؟؟ پرتکل پرتکل؟؟؟؟؟؟؟؟

  • کاربر ناشناس
    0

    میزان واردات واکسن خیلی زیاد ه یه وقتی ورشکست نشین خودتان هم که فایزر زدین خیالتان اسوده است

  • ارژنگ
    0

    از 16 میلیون و 800 دوز رسید به یک میلیون؟اون 15 میلیونش رفت پیشه بشار اسد و حسن نصرالله یا مردم رنج کشیده یمن و فلسطینو لبنان؟آقای رئیسی مشکله جنابعالی و آقایان نمکی و حریرچی اینه که قطعا قطعا سره سفره حلال بزرگ نشدین

  • زهرا
    0

    به دندانپزشکا که مستقیم با دهان وحلق مرد م سر کار دارن هنوز واکس تزدین

  • کاربر ناشناس
    0

    این واکسنا به درد خودتون میخوره

  • کاربر ناشناس
    0

    عرضه داریدواکسن مورد تائید بهداشت جهانی تهیه کنید

  • کاربر ناشناس
    0

    مرگ بر قاتلین ما

  • کاربر ناشناس
    0

    خدایا اگه جای دیگه دنیا بودیم واکسن زده بودیم

  • سیدرضا
    0

    کسانی که بیشتر درمعرض خطرند و تعدادفوتی ها به نسبت جمعیت خیلی بالا بوده باید زودتربگیرند مثل:کادردرمان ، بیماران خاص ، سالخوردگان ،کارمندان بانک ، پلیس ، رانندگان ،نانوایی ها ،...

  • معصومه
    0

    طبق چه برنامه ای اینکار انجام میشود، پدرم هشتاد وهفت ساله و مادرم هفتادوچهار ساله هستند ولی کسی اطلاع رسانی نکرده، میترسم مانند واکسن آنفولانزا فقط در حد شعار باشد. من که باور نمیکنم.

  • شهروند
    0

    1)29 شهریور وزیر بهداشت اعلام کرد 20 میلیون دوز واکسن از یک هندی زرتشتی ایرانی الاصل با تخفیف ویژه تهیه کرده ایم. بفرمائید به کجا رسید؟؟؟؟؟ 2) در ماه مهر وزیر بهداشت اعلام کرد سبد 42 میلیون دوز واکسن وارداتی برای مردم تهیه کرده ایم. به تفکیک شامل 20 میلیون دوز واکسنی که از یک هندی ایرانی الاصل گرفته ایم، 16/8 میلیون دوز از سهمیه کواکس و مابقی نزدیک 6 میلیون از سایر شرکت ها و تولید مشترک. بفرمائید به کجا رسید؟؟؟؟؟ 3) 25 بهمن اعلام وزیر اعلام کرد در همین ماه فوریه 4/2 میلیون دوز واکسن سهمیه کواکس را تحویل می گیریم. یعنی تا 10 اسفند. بفرمائید به کجا رسید؟؟؟؟؟ 4) و حالا سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کردند که در فروردین حدود یک میلیون واکسن از سهمیه کواکس تحویل می گیریم. 5) این لابه لا هم کلی وعده های الکی بالغ بر دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک و دو میلیون واکسن هندی و دو میلیون واکسن چینی هم داشتیم. ته همه این وعده های کذب شده 370 هزار دوز واکسن روسی و 250 هزار دوز واکسن چینی به صورت هدیه. به نظر میرسه وزارت بهداشت به صریح ترین شکل ممکن به تمسخر مردم پرداخته و در این میان هم متاسفانه یک نفر خبرنگار یا یک رسانه به وظیفه خودش عمل نمیکنه که این افراد را به چالش بکشند و مجبور به پاسخگویی کنند. فقط تصور کنید این حجم از گزافه گویی در یک کشور اروپایی رخ داده بود.

  • مسلم
    0

    چقدر بی تدبیری ؟ وقتی تنها استان قرمز کرونایی خوزستانه باید به استاندار استان اختیارات ویژه اعطا بشه و کل خوزستان قرنطیه و مشاغل تعطیل و واکسیناسیون به خوزستان در الویت اول کشور باشه و واکسنها به استان خوزستان تخصیص یابد و ۱۵ روز حالت فوق العاده شدید برقرارشود .

  • واكسن
    0

    خدايا ايران را از شر دروغ ودروغكويان ،بي اعتقادان ،وانسان نماهاي دين دار نجات بده آمين يا رب العالمين

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها