ظریف: برجام قابل مذاکره مجدد نیست

وزیر امورخارجه ایران نوشت: بیایید رفتارهای نمایشی را که هر دو از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ انجام دادیم اما فایده ای نداشت، متوقف کنیم و به اجرای توافق هسته‌ای برجام که هر دوی ما آن را امضاء کردیم، بپردازیم.

ظریف: برجام قابل مذاکره مجدد نیست

محمد جواد ظریف در پیام توییتری نوشت: توافق هسته ای برجام قابل مذاکره نیست.

ظریف در پاسخ به ادعای وندی شرمن گزینه دولت بایدن برای تصدی سمت قائم مقام وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه شرایط منطقه در سال ۲۰۲۱ تغییر کرده و باید با در نظر گرفتن شرایط جدید مذاکرات با ایران در مورد توافق هسته ای صورت بگیرد نوشت: اگر سال ۲۰۲۱ مانند سال ۲۰۱۵ (سالی که توافق هسته ای به امضاء رسید) نیست، پس شرایط کنونی نیز مانند سال ۱۹۴۵ (تصویب حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل) نیست.

ظریف در ادامه با توجه به تغییر شرایط در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۱۹۴۵ نوشت: بنابراین بیایید منشور سازمان ملل را تغییر دهیم و حق وتو که اغلب مورد سوء استفاده ایالات متحده قرار گرفته است را حذف کنیم.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: بیایید رفتارهای نمایشی را که هر دو از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ انجام دادیم اما فایده ای نداشت متوقف کنیم و به اجرای توافق هسته‌ای برجام که هر دو ما آن را امضاء کردیم بپردازیم.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • کاربر ناشناس
    0

    حرافی مشکلاتو حل نمیکنه

  • دن کیشوت
    0

    آقای ظریف بس است دیگر خجالت بکش! وقتی با دهان باز و قیافه ذوق زده، دست در دست جان کری،مثل دو دلداده مشغول قدم زدن در کنار رود بودی و به ریش ملت میخندیدی و پول بیت المال را خرج اقامت در گرانترین هتل های اروپا میکردی، همان زمان جوکر بودنت را به نمایش گذاشتی

  • کارشناس
    0

    حرفی نزن که بعداً بخواهی با زبان بی زبانی بگویی گو خوردم. مانند گفتن اینکه آمریکا خسارات ما را باید بدهد. پس چی شد این موضع تان.

  • فدائیان رهبری آیت الله خامنه ای
    0

    بدبخت بیچاره همه ی دستاوردهای انقلاب رادادی به داداش جانت کری باز داری وراجی میکنی بجایی که چشم و گوش تو بازکنی ازمنافع ملت ایران دفاع کنی بادهان باز همه ی منافع ملی رافدای یک خال موی داداش جان کری مرگ برشما مزدوران ‌وجاسوسان آمریکا و اسرائیل و انگلیس وسران فتنه درایران

  • ن
    0

    فقط خفه شو آشغال

  • س
    0

    برا چی قابل مذاکره نیست؟.مگه وحی منزل است.؟منافع ملی ایران الان در این است که مذاکره شود.لج و لج بازی را هم کنار بگذارید.این تعصبات کور و بی منطق شما به نفع دشمنان ایران تمام شده و می شود و به نفع رقبای ایران مثل ترکیه.تا ایران همیشه تو قوطی و در گوشه رینگ باشه تا نتواند کاری کند. و انها هم با خیال راحت به فکر توسعه کشورهای خودشان باشند.

  • حمید
    0

    خواهشن دیگه صحبت نکنید آبرو ایران رو بردید ....قانون میزارید تا میبینید طرف های خارجی ناراحت شدن میزنین زیرش معذرت خواهی هم میکنید....دیگه هیچ‌کس بنظر من اعتماد به حرفهای پوچ تون نداره ......اگه آمریکا چراغ سبز نشون بده تا خودآمریکا میدوید لح لح مذاکره رو دارید میزنید... خالی بندیش برای مردم بیچاره هست

  • حمید
    0

    جواد‌ با آمریکا مثل بلبل مذاکره هم میکنید بلوف هاتون برای مردم هست حناتون رنگ باخته .....واقعا جوادی...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها