نقض توافقنامه برکسیت؛ اتحادیه اروپا از بریتانیا به دادگاه شکایت می کند 

اتحادیه اروپا چهارشنبه تصمیم یکجانبه دولت بریتانیا مبنی بر «ادامه کنترل ورد و خروج مواد غذایی بین انگلستان و ایرلند شمالی» را شدیدا محکوم کرد و آنرا نقض اساسی توافق نامه برکسیت خواند.

نقض توافقنامه برکسیت؛ اتحادیه اروپا از بریتانیا به دادگاه شکایت می کند 

کمیسیون اتحادیه اروپا می گوید در واکنش به تصمیم یکجانبه لندن، دست به اقدامات حقوقی خواهد زد.

ماروش سفروویچ، کمیسر و نایب رئیس کمیسیون اروپا، «نگرانی جدی» خود درباره این تصمیم «یک جانبه» ابراز کرد و گفت: « دولت بریتانیا با ادامه این کار آشکارا با رویکرد سازنده ای که تاکنون حاکم بوده است، مقابله می کند.»‌ به گفته آقای سفروویچ این تصمیم «خدشه به اعتماد متقابل» وارد می کند.

دولت محافظه کار بوریس جانسون در تصمیمی یکجانبه مهلت کنترل ورود و خروج محصولات غذایی بین ایرلند شمالی، بخشی از سرزمین بریتانیا و لندن را تا پایان ماه سپتامبر ۲۰۲۱ تمدید کرد. در حالی که طبق توافقنامه برکسیت هر تصمیمی در این باره باید در مذاکرات اتحادیه اروپا و بریتانیا گرفته شود.

اتحادیه اروپا تنها در دو ماه اول سال ۲۰۲۱،‌ ژانویه و فوریه،‌ به بریتانیا زمان داده بود تا برای جلوگیری از هرج و مرج و تحت فشار قرارندادن شرکت ها، کنترل ورود و خروج مایحتاج اولیه را در دست بگیرد تا این شرکت ها با «قوانین جدید برکسیت» در دوران فرابرکسیت بیشتر آشنا شوند.

در پی نهایی شدن برکسیت در سال گذشته شهروندان بریتانیایی در ایرلند شمالی با مشکلات عدیده کمبود محصولات غذایی مواجه شدند. دلیل اصلی آن چک و بازبینی محصولاتی بود که ناگزیر باید از مرز جمهوری ایرلند، عضوی از اتحادیه اروپا، عبور می کرد تا به ایرلند شمالی برسد.

منبع: یورو نیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    برکزیت نه برکسیت بی سواد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها