شناسایی موارد مثبت به کرونای انگلیسی در ۴ شهرستان یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از شناسایی ۱۱ بیمار مبتلا به ویروس کرونای جهش یافته در شهرستان‌های استان خبر داد.

شناسایی موارد مثبت به کرونای انگلیسی در ۴ شهرستان یزد

دکتر ابراهیم سلمانی تصریح کرد: تاکنون ۴٢ نمونه مشکوک به کرونا انگلیسی جهت بررسی به آزمایشگاه ژنتیک ارسال شده که متأسفانه نتیجه ١١ مورد از آنها مثبت اعلام شده است.

وی با بیان این که بدین ترتیب تاکنون ١١ مورد مثبت مبتلا به کرونای انگلیسی در استان شناسایی شده است، افزود: این افراد از شهرستان‌های یزد، اردکان ، میبد و خاتم بودند.

سلمانی گفت: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶۲ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی و ۲۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در حال حاضر بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان به ۱۴۴ تن رسیده که از این تعداد، ۴۱ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند.

وی با بیان این که به دنبال کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، بستری های مشکوک به کرونا در استان در حال افزایش است، تاکید کرد: با توجه به شناسایی موارد مثبت کرونای انگلیسی در استان و سرعت انتقال بالای ویروس جهش یافته و همزمانی آن با روزهای پایانی سال، همشهریان بیش از پیش شیوه نامه های بهداشتی را رعایت و برای کارهای غیرضروری از حضور در اجتماعات جدا خودداری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان نیز تصریح کرد: به غیر از شهرستان های اشکذر و بافق، سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها