رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

تقاضای آجیل در بازار زنجان به پایین‌ترین حد خود رسید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه همکاری

تقاضای آجیل در بازار زنجان به پایین‌ترین حد خود رسید

ناصر فغفوری در زمینه بحث گرانی و گرانفروشی، اظهار داشت: بحث گرانی ناشی از عرضه و تقاضا، کمبود و یا زیاد بودن کالایی رخ می‌دهد و معمولا نمی‌توان با این مسئله استانی و منطقه‌ای برخورد کرد و سیاست، دستورالعمل یا سرکوب غیرمنطقی تنها مقطعی جواب می‌دهد و منجر به عدم تولید کالا می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ما بیشتر موضوع گرانفروشی مطرح است، افزود: ما به هیچ وجه با مغازه‌داری که با کد اقتصادی و فاکتور مشخص کالایی را به فروش می‌رسانند برخورد نمی‌کنیم چرا که گرانی اجناس یک موضوع کشوری است و اصلا ربطی به مغازه‌دار ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: برخی از اقلام جزء گروه یک هستند که در کمیسیون نظارت به آن‌ها قیمت داده می‌شود و اقلام گروه دوم کالاهایی هستند که انجمن حمایت از مصرف‌کننده با همکاری اتاق اصناف برای آن قیمت تعیین می‌کنند و گروه سوم که عمده اقلام را شامل می‌شود مشمول قیمت‌گذاری نیستند و اگر تخلفی صورت گیرد سود متعارف و قیمت آن را بررسی می‌شود و اگر شامل گران‌فروشی شد برخورد می‌شود.

وی با اشاره مصداقی به قیمت آجیل عنوان کرد: طبق نوسانات قیمتی بازار مشاهده می‌کنیم که افزایش قیمت آجیل نسبت به سال گذشته کمتر است و به طور کلی تقاضا از این جنس بسیار کم شده است؛ سال‌های گذشته بسیاری از آجیل‌فروشان جواز خود را لغو کرده‌اند.

فغفوری گفت: برای شب‌های عید نظارت‌ها تشدید خواهند شد و خوشبختانه با همکاری بسیج اصناف امسال 50 نیرو همیار به بازرسان افزوده شده است و تعداد گروه‌ها افزایش پیدا کرده‌اند بر این اساس امیدواریم که نظارت‌ها مثمرثمر باشند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها