۵ گام برای رژیم غذایی بهاری

در آستانه فرا رسیدن سال جدید شاید بد نباشد که برای سلامتی خود در بهار یک رژیم غذایی بهاری را امتحان کنید.

۵ گام برای رژیم غذایی بهاری

بسیاری از افراد در فصل بهار احساس بی حالی و کسالت می‌کنند، اما به نظر می‌رسد رژیم غذایی بهاری می‌تواند این مشکل را حل کند.

بهار زمانی مناسب برای احیای رژیم غذایی، احساس سلامتی و به دست آوردن انرژی مورد نیاز برای لذت بردن از ماه‌های فصل بعدی یعنی تابستان است:

غذای ساده

گام اول:غذا‌های ساده

از وعده‌های غذایی بسته بندی شده صرف نظر کنید و وعده‌های غذایی ساده و سالم را با استفاده از مواد اولیه تازه بپزید. غذا‌های کامل، ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی را با کالری نسبتاً کمتری ارائه می‌دهند. با تهیه وعده‌های غذایی خود، در هزینه و همچنین کالری اضافی، چربی، سدیم و شکر که اغلب همراه با وعده‌های غذایی آماده است، صرفه جویی می‌کنید.

هیدراته

گام دوم:هیدراته بمانید

در مورد نوشیدنی‌های خود فراموش نکنید که از نوشیدنی‌های شیرین صرف نظر کنید. شیر، آب آشامیدنی ساده و ترکیب آب با لیمو، برش‌های پرتقال یا برگ‌های نعناع را به عنوان یک نوشیدنی خوش طعم مصرف کنید.

غذاهای سبز

گام سوم: سبز فکر کنید

سبزیجات سالم، کم چربی و سرشار از فیبر هستند و برخی سبزیجات پهن برگ نیز منبع خوبی از آهن، ویتامین‌های گروه B و ویتامین C هستند.

بشقاب رنگارنگ

گام چهارم: بشقاب خود را رنگارنگ کنید

نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات، یک چهارم آن را غلات و یک چهارم آخر آن را با گوشت بدون چربی، ماهی، مرغ یا جایگزین‌های گوشت مانند حبوبات پر کنید.

رژیم غذایی بهاری

گام پنجم: میان وعده‌های سالم

برای میان وعده‌ای سالم برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که از میان وعده‌های تازه مانند تخم مرغ‌های آب پز، سبزیجات و میوه‌های خرد شده، لوبیا و ماست ساده استفاده کنید. کمد‌ها را با میان وعده‌های سالم مانند آجیل خام، غلات و ذرت بوداده‌های ساده پر کنید. ترکیبی از دانه‌های چیا، دانه‌های شاهدانه، دانه کدو تنبل و دانه‌های آفتابگردان، مملو از پروتئین، فیبر و اسید‌های چرب ضروری است که به شما در سیر شدن کمک می‌کنند.

منبع: انتخاب

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها