افزایش خطر حذف وزنه برداری از المپیک پاریس با برگزاری انتخابات در اکتبر ۲۰۲۱

فدراسیون جهانی وزنه برداری در نظر دارد انتخابات را بعد از المپیک توکیو برگزار کند که این تصمیم می‌تواند حذف این رشته از پاریس ۲۰۲۴ را افزایش دهد.

افزایش خطر حذف وزنه برداری از المپیک پاریس با برگزاری انتخابات در اکتبر ۲۰۲۱

کنگره انتخاباتی فدراسیون جهانی وزنه برداری قرار بود ششم و هفتم فروردین ۱۴۰۰ برگزار شود و پس از آن اصلاح اساسنامه انجام شود. این مساله انتقاد شدید IOC را به همراه داشت به گونه ای که باخ جدی تر از قبل وزنه بردارای را به حذف از المپیک ۲۰۲۴ تهدید کرد.

فدراسیون جهانی هم برگزاری انتخابات را به تعویق انداخت. اما اکنون در ایمیلی اعلام کرده است که کنگره اصلاح اساسنامه احتمالا در ماه جون و انتخابات در ماه اکتبر ۲۰۲۱ برگزار می شود.

سایت Inside the games در واکنش به این تصمیم نوشت: مدیر وزنه برداری در المپیک توکیو پس از این تعیین تاریخ ها واکنش نشان داد و عنوان کرد: به نظر می رسد هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری به اندازه کافی انتقادات کمیته بین المللی المپیک را درک نکرده است چون برگزاری انتخابات دو ماه بعد از المپیک، خطر حذف این رشته از المپیک ۲۰۲۴ را افزایش می دهد.

با این تصمیمی که هیات اجرایی وزنه برداری گرفته آینده این رشته را بیشتر از گذشته به خطر می اندازد. همه می توانند صحبت اخیر باخ را دوباره گوش بدهند او عنوان کرده است، نمی خواهد وزنه برداری المپیک پاریس را از دست بدهد اما وضعیت وزنه برداری هر روز وخیم تر می شود.

منبع: ایسنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها