دردسرهای خاموشی در روزهای کرونایی اهواز

قطع برق بازار مرکزی اهواز در روزهای اخیر در پی اعمال محدودیت‌های کرونایی، خاموشی منازل مسکونی این منطقه را نیز در پی داشته که باعث نارضایتی ساکنان آن شده است.

دردسرهای خاموشی در روزهای کرونایی اهواز

ستاد مدیریت و کنترل کرونا در اهواز، با مسوولیت فرمانداری این شهرستان، برای جلوگیری از تردد و ازدحام شهروندان در مناطق پررفت و آمد، از دو هفته پیش، قطع برق بازار مرکزی را در دستورکار قرار داده است. این تصمیم در پی تداوم وضعیت قرمز اهواز در شرایط کرونا از سوی این ستاد گرفته شده است.

شرکت توزیع نیروی برق اهواز در اطلاعیه‌ای قطع برق بازار مرکزی اهواز را برای دومین هفته متوالی اعلام کرده و در آن آورده است: برق بازار مرکزی این شهر به دلیل توجه نداشتن برخی شهروندان به پروتکل‌های بهداشتی مربوط به ویروس کرونا به دستور فرماندار اهواز و ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا، قطع شده است.

بر اساس اطلاعیه شرکت توزیع برق اهواز، بازار مرکز شهر شامل خیابان‌های سلمان فارسی(نادری)، صدرالسادات، امام خمینی (ره)، کاوه، طالقانی، آزادگان، نظری‌پور، خوانساری، موسوی، علم‌الهدی، مسلم، شریعتی، محمدیان، قنادزاده، کتانباف، ادهم، گندمی، حق بین، بلوار آیت اله بهبهانی، و همچنین بازار کیان برای دومین هفته متوالی از ساعت ۱۹ قطع می‌شود.

صرفنظر از انتقاداتی که به این نوع اعمال محدودیت برای متفرق کردن جمعیت از بازار هسته مرکزی مطرح شده است، قطع برق منازل مسکونی این منطقه نیز نارضایتی ساکنان را به دنبال داشته است.

علی یکی از اهالی خیابان کرمی خراط در منطقه باغ شیخ اهواز با اعتراض به قطع برق منازل مسکونی این منطقه گفت: برق خیابان ادهم را به دلیل وجود فروشگاه‌های مبل فروشی قطع کرده‌اند که برق همه خیابان‌های اطراف آن نیز قطع شده است، این در حالیست که ۱۰ درصد این منطقه واحدهای تجاری و ۹۰ درصد آن منازل مسکونی است.

وی افزود: قطع برق مشکلات زیادی برای اهالی این منطقه به وجود ‌آورده، ضمن اینکه همزمان با قطع برق، شاهد قطع آب و اینترنت هم هستیم.

وی اضافه کرد: این مساله را از اداره برق پیگیری کردیم که به ما اعلام شد امکان تفکیک واحدهای تجاری و مسکونی وجود ندارد.

وی ادامه داد: مسوولان برای مقابله با تخلف مغازه‌ها باید با این واحدها برخورد کنند و یا به آنها تذکر دهند، و قطع برق منازل مسکونی برای جلوگیری از فعالیت واحدهای تجاری، قابل قبول نیست.

یکی دیگر از ساکنان خیابان سلمان فارسی در این باره گفت: محل زندگی من در طبقه بالای مغازه‌ام در نبش خیابان گندمی است و بیش از یک هفته است که همزمان با قطع برق خیابان سلمان فارسی، هم برق مغازه و هم منزلم قطع می‌شود.

وی که خود را فرهاد معرفی کرد با انتقاد از قطع برق منازل مسکونی، افزود: برق خانه مادرم که در خیابان عظیم به سمت چهار راه زند قرار دارد با قطع برق واحدهای تجاری، قطع می‌شود. همچنین برق واحدهای مسکونی در خیابان سلمان فارسی همزمان با واحدهای تجاری، قطع می‌شود.

وی ادامه داد: با اعمال خاموشی، نه تنها برق پاساژها و مغازه‌ها قطع شده بلکه اصناف ضروری که اجازه فعالیت دارند همچون سوپرمارکت‌ها و قصابی‌ها و حتی مشاغل خانگی همچون خیاطی‌ها و شیرینی‌پزی بانوان هم دچار بی‌برقی شده‌اند.

وی اضافه کرد: با پیگیری که از اداره برق داشتیم گفتند که شبکه برق خیابان‌های فرعی و اصلی به یکدیگر متصل است و با قطع برق خیابان‌های اصلی، همه منطقه خاموش می‌شود که این دلیل برای ما قانع کننده نیست زیرا دلیلی برای قطع برق منازل وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این امر با شعار "درخانه بمانیم" دوران کرونا، در تضاد است افزود: تصمیمات باید به نحوی گرفته شود که سایر شهروندان با فشار مضاعف و گرفتاری روبه رو نشوند.

قطع برق با تصمیم ستاد مدیریت کرونا

مسوول روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز در این باره گفت: از نظر فنی امکان تفکیک برق منازل مسکونی و واحدهای تجاری وجود ندارد و با اعمال خاموشی در یک خیابان، برق همه واحدها به ناچار قطع می‌شود.

علیرضا شکرخدایی افزود: خاموشی و قطع برق بازار مرکزی به دستور فرماندار اهواز و ستاد مدیریت کرونا برای جلوگیری از ازدحام شهروندان در بازار صورت گرفته است.

به گفته وی، این شرکت مجری تصمیمات ستاد مدیریت کروناست و در مصوبات این ستاد دخالتی ندارد.

وی همچنین از تعداد واحدهای مسکونی که با قطع برق بازار در مرکز شهر اهواز دچار خاموشی می‌شوند، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: اعمال خاموشی از قبل برنامه ریزی نشده است و ستاد مدیریت کرونا به صورت روزانه و در صورت لزوم دستور خاموشی را به شرکت توزیع برق صادر می‌کند، بنابراین اطلاعی نداریم این خاموشی تا چه زمانی ادامه می‌یابد.

عالمی نیسی، فرماندار اهواز و ثبوتی مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان حاضر به توضیح در این باره نشدند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها