اختلاف نظر اصلاح‌طلبان و کارگزاران درباره ظریف

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حتی در صورت حضور ظریف باز هم تغییر چندانی در میزان مشارکت و آرا جبهه اصلاحات و اعتدال‌گرایان ایجاد نخواهد شد.

اختلاف نظر اصلاح‌طلبان و کارگزاران درباره ظریف

بلافاصله بعد از آنکه محسن هاشمی از احتمال کاندیداتوری خودش، جهانگیری و ظریف گفت و تاکید کرد که نظرهای به ظریف مثبت‌تر است، موجی از انتقادها علیه آقای وزیر ایجاد شد. انگار نه انگار که تا دیروز این آقای وزیر بود که می‌گفت نمی‌خواهم رئیس جمهور شوم و اصلاح‌طلبان اصرار می‌کردند!

جلال جلالی‌زاده عضو حزب اتحاد ملت از جمله مخالفان کاندیداتوری ظریف است. او در گفت‌وگویی گفت که «ظریف هیچ سابقه اصلاح‌طلبی ندارد . او حتی در وزارت خارجه هم موفق نبوده است. به نظر من همین بلد بودن زبان انگلیسی و زندگی در امریکا برای او سابقه و موجب توجه مردم به او شده است.»

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی روز گذشته در گفت‌وگویی با «نامه‌نیوز» در واکنش به احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از ظریف گفته بود: «او همچنین در خصوص احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از محمدجواد ظریف هم اظهار کرد: «آقای ظریف شخصیت محترمی در میان اصلاح‌طلبان است اما نکته‌ای فراتر از این را بیان می‌کنم؛ آنکه اصلاح‌طلبان در این دوره چک سفیدامضایی به هیچ نامزدی نمی‌دهند و تعدادی از احزاب عضو در نهاد اجماع‌ساز خواهان تنظیم میثاق‌نامه‌ای هستند که اگر نامزد مورد نظر آن میثاق‌نامه را امضا کرد، از او حمایت شود زیرا همه اصلاح‌طلبان معتقدند که دوره رودست‌زدن تمام شده است.»فقط این نیست و جلال جلالی‌زاده عضو حزب اتحاد ملت نیز در گفت‌وگویی با «جهان‌صنعت» احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از ظریف را رد می‌کند. وی با انتقاد از عملکرد وزیر امور خارجه روحانی می‌گوید: «ظریف حتی در وزارت امورخارجه نیز عملکرد مثبت و موفقی نداشته است. ضمن اینکه اصلاح‌طلبان یک بار چوب ائتلاف با گزینه غیراصلاح‌طلب را خورده‌اند و دیگر این کار را نخواهند کرد.»

وی تاکید می‌کند که «فردی مثل اسحاق جهانگیری با وجود حضور در دولت روحانی و شریک شدن در کاستی‌های دولت به مراتب گزینه بهتری برای اصلاح‌طلبان است.»

ناصر قوامی فعال سیاسی اصلاح‌طلب از دیگر مخالفان حمایت اصلاح‌طلبان از ظریف است. او در این باره می‌گوید: «آقای ظریف همان کسی که می‌گفت در خارج از کشور از مسائلی دفاع می‌کنم که شخصا به آن اعتقاد ندارم. حالا چطور اصلاح‌طلبان از فردی با این تفکر حمایت کنند تا رییس‌جمهور شود؟!»

مخالفت با حمایت از ظریف در انتخابات پیش‌رو اما به همین‌جا هم ختم نمی‌شود. نشانه‌ دیگری از این مخالفت را می‌توان در گفت‌وگوی دیروز عبدالواحد موسوی‌لاری با «جماران» دید. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به سوالی در این باره از تایید این گزاره طفره می‌رود. البته این چهره سیاسی صراحتا نیز باب حمایت از ظریف را نمی‌بندد و به این اکتفا می‌کند که بگوید «به نظر من الان نباید روی کاندیداها بحث کرد. به نظر من زود است که بگوییم آقای ظریف، یا آقای فلانی خوب است. شاید زمان این مساله اوایل اردیبهشت باشد. آن زمان فضا روشن است و گرایش مردم تا حدودی مشخص شده که بگویند کاندیدای اختصاصی ما این است و بقیه هم از او حمایت کنند.»

حتی هدایت‌الله اقایی، عضو حزب کارگزاران نیز چندان از کاندیداتوری ظریف استقبال نمی‌کند. او در گفت‌وگویی با «اعتماد آنلاین» گفته است: «نظر شخصی من این است که با وجود مناسب بودن ظریف برای کاندیداتوری ولی به دلایل متعددی او حاضر نخواهند شد در صحنه حضور پیدا کند. حتی در صورت حضور او باز هم من فکر نمی کنم، تغییر چندانی در میزان مشارکت و آرا جبهه اصلاحات و اعتدال گرایان ایجاد شود و رای بیشتری جمع نخواهد شد. این موضوع کمی دور ذهن است و با واقعیت فاصله دارد. ظریف شخص خوبی است، متاسفانه در سیستم قدر آدم های لایق کمتر دانسته می شود.»

منبع: فردا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    دکتر ظریف صرفنظر از اینکه از امتیاز تحصیل در دانشگاههای معتبر آمریکا و تسلط بر زبان انگلیسی و از چهره ای سیاسی شناخته شده بین المللی برخوردار است انسان و سیاستمداری کم حاشیه ، متشخص ، جنتلمن ، صبور ، شکم سیر ، دستپاک و قانون مدار است به طوری که ذاتاً از این هنر برخوردار است که بتواند با اعضاء هر دو جناح سیاسی (ائتلاف اصول گرایان و اصلاح طلبان) حتی با تندرو ترین افراد از هر دو جناح سیاسی کشور کار کند و بین دوست و دشمن در کشور وحدت ایجاد نماید. حضور دکتر ظریف در رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری قطعاً باعث گرم شدن نسبی تنور سرد انتخابات خواهد شد و قشرهای مختلف مردم از هر دو جناح سیاسی راست و چپ به ایشان رأی خواهند داد چونکه ایشان کاندیدای مستقل هستند و وامدار هیچ گروهی نیستند هر چند جبهه اصلاح طلبان ایشان را به عنوان کاندیدای جبهه خود معرفی نمایند. ادامه حیات برجام از طرف ایران در گرو پیروزی ایشان در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا شر اصلاح طلبان را از سر ملت کم کند انشالله

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      وخدا لعنت کنداصولگرا های درغگورا که از اصول فقط قبصه کزدن پست های اصلی رانامردمانه قبضه کرده اتد خاوری با انچفیه معروفش یک اصولگرای امروزی به تمام معنی بود او دگر دیسی را بپایان رساند

  • کاربر ناشناس
    0

    خدابه دادمردم برسه بااین همه شعاربدونه عمل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها