شرمن: ایران یک چالش بسیار دشوار است

گزینه بایدن برای معاون وزیر خارجه آمریکا، چالش ایران را بسیار دشوار دانست و مدعی شد این کشور با تعهدات برجامی خود فاصله زیادی دارد.

شرمن: ایران یک چالش بسیار دشوار است

وندی شرمن روز چهارشنبه در نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که برای بررسی صلاحیت وی به عنوان معاون وزیر خارجه برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: رئیس جمهور بایدن و وزیر خارجه بلینکن در مورد آنچه که می‌خواهند به آن دست یابند، بسیار روشن بوده‌اند. ما باید اطمینان حاصل کنیم که ایران سلاح هسته ای را به دست نمی‌آورد، همانطور که رئیس جمهور گفته است پایبندی در برابر پایبندی را رعایت می‌کند اما فاصله زیادی با تعهدات خود دارد.

معاون سیاسی وزیر خارجه دولت اوباما اظهار کرد: ما باید با شما(اعضای کنگره)، با شرکا و متحدان ما برای رسیدگی به سایر موارد نگران کننده در مورد ایران که بسیاری است ، همکاری کنیم.

شرمن، موشک‌های بالستیک، حمایت مالی از تروریسم، رفتار در منطقه، فروش اسلحه، نقض حقوق بشر و بازداشت برخی مجرمان آمریکایی را بخشی از موارد نگران کننده برشمرد.

وی خاطرنشان کرد نباید درباره نوستالژی چه چیزی ممکن بود، تمرکز کنیم بلکه باید به رسیدگی به این مجموعه بسیار مشکل بکوشیم. من فکر می کنم که به بحث‌های جدی نیاز دارد.

معاون احتمالی وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه هدف ما یکی است و باید گام‌های مختلفی برای رسیدن به آن برداشت، تصریح کرد: من فکر می کنم راه سختی در پیش رو داریم.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محسن
    0

    فراموش کرده کسی که زیر میز مذاکرات زد و از توافق خارج شد ودیگران رو ترقیب وتهدید کرد به توافق عمل نکنند، آمریکا بود نه ایران که هنوز در برجام مانده ودر عمل به برجام از 20 نمره 12 شده است، حالا این خانم طلبکارانه صحبت میکنه!

  • منوچهر
    0

    دولت آمریکا بداند که همه آنچه تروریسم تصور میکند حاصل سیاستهای سلطه گرانه دولت شما بر کشور های خاور میانه هست و تا مادامی از این سیاست خارج نشوید روال همین گونه پیش خواهد رفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها