وزیر امور خارجه آمریکا:

ایران به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای کاملا عمل می‌کرد/ برای بازگشت به توافق از متحدان خود کمک می‌گیریم

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگوی پادکستی با هیلاری کلینتون گفت: فکر می‌کنم درک این نکته مهم است که مذاکرات گاهی ناقص هستند و هیچ گاه ۱۰۰ درصد آنچه را که خواهان آن هستیم به دست نمی‌آوریم.

ایران به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای کاملا عمل می‌کرد/ برای بازگشت به توافق از متحدان خود کمک می‌گیریم

آنتنونی بلینکن گفت: باور دارم توافق با ایران کار درستی بود، چرا که درست پیش از توافق ایران در آستانه دستیابی به تولید سلاح هسته‌ای قرار گرفته بود؛ بهترین جوابی که در آن زمان دست یافتیم توافقی بود که باعث شد برنامه هسته‌ای ایران در یک جعبه قرار گیرد و مسیرهای این کشور برای تولید سلاح هسته‌ای قطع شود.
وی افزود: با تحریم‌های بسیار شدیدی که در صورت نقض توافق از سوی ایران در نظر گرفته بودیم و سرزده‌ترین نظارت‌ها و بازرسی‌ها که از سوی آژانس، زمان بازگشت به برنامه هسته‌ای را برای ایران به یک سال رساندیم.
افراد مطلع ما در این باره هم خبر داده‌اند که ایران به تعهدات خود به صورت کامل عمل می‌کرد حتی اگر در این زمینه اقداماتی داشت که چندان خوشایند ما نبود.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: علاقمندیم که بار دیگر به توافق برگردیم و ببینیم که آیا می‌توانیم توافقی طولانی‌تر و مستحکم‌تر بسازیم؟ خبر خوب اینکه ما تعهد واضحی داشته و آماده همکاری مجدد در قالب دیپلماسی هستیم، متحدان ما که در چهار سال گذشته از ما کمی فاصله گرفته‌اند آماده‌اند که در صورت لزوم به ما بپیوندند تا اقدامات لازم را در برابر ایران در نظر بگیریم.

منبع: اقتصادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • علی
    0

    بچه جان برو با بزرگتر خودت بیا...

  • شهروند
    0

    هیلاری کلینتون ؟!!!!!!!!!!! فاسد جنگ طلب / دروغگو و مکار

  • محمدی
    0

    این حرفا نشون میده که کابینه جدید هنوز جمهوریخواهان ومخالفین برجام رو متقاعد وتوجیه نکرده اند.

  • ایرانی
    0

    آنها برای تحریم دنبال بهانه هستند که بدست آوردنش هیچ زحمتی ندارد .دیدید که روسیه را به خاطر مسموم کردن یک مخالف چگونه تحریم کردند آیا اصلا ارزش این کار راداشت ؟چرا عربستان را به خاطر قتل خاشقچی تحریم نکردند؟ .آنها مطمئن هستند ایران دنبال سلاح هسته ای نیست ولی عمدا این کارهارا میکنند تا ایران را یا وادار به ساخت سلاح هسته ای کنند تا بهانه ای محکم برای حمله نظامی بیابند. یا بساط سانتریفیوژها را جمع کنند تا موشک را بهانه تحریم کنند که الان درآن دوران بسر میبریم .مطمئنا بعد از برچیدن موشک دنبال حقوق بشر میروند.

  • جوزف هادی
    0

    جواب به ایرانی مرحبا البته بعد بحث حقوق بشر بهانه های زیادی دارن مثلا هولوکاست و...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها