مصر، اردن و فلسطین: خواهان تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ هستیم

وزرای خارجه مصر، اردن و فلسطین امروز (چهارشنبه) نسبت به پیوستن کارآمد طرف‌های بین‌المللی ذی ربط به پرونده روند صلح ابراز تمایل کردند.

مصر، اردن و فلسطین: خواهان تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ هستیم

این اظهارات در نشست مشورتی سامح شکری، وزیر خارجه مصر و ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن و ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در قاهره مطرح شد. این نشست صبح امروز در چارچوب هماهنگی مداوم میان مصر، اردن و فلسطین برگزار شد.

احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای مطبوعاتی تصریح کرد، سه وزیر در آغاز دیدار تحولات ملموس در زمینه‌های همکاری و تمایل صادقانه در برگزاری نشست‌های دوره‌ای رایزنی سه جانبه جهت پیشبرد روابط مصر، اردن و فلسطین در عرصه‌های مختلف و نیز ایجاد تریبونی مهم از طریق این دیدارها با هدف هماهنگی مواضع منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه در قبال مساله فلسطین ستودند.

وزیران بر اهمیت مبنا قرار دادن پویایی دوره قبل به منظور پیشبرد پرونده روند صلح بر اساس چند مسیر تاکید کرده و خروجی‌های نشست اخیر شورای اتحادیه عرب در سطح وزراء و تصمیمات مهم حاصله از این نشست را ستودند.

احمد حافظ خاطرنشان کرد که در این دیدار بر اهمیت ادامه همکاری طی دوره آتی به منظور ایجاد محیطی مناسب برای مذاکرات جدی و سازنده میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی با هدف پایان دادن به رکود کنونی و تلاش برای دستیابی به صلحی فراگیر، عادلانه و همیشگی که ضامن تشکیل کشور فلسطین با قابلیت زندگی کردن در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی باشد، تاکید شد.

وزراء همچنین بر لزوم توقف تمامی شهرک‌های سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین و اینکه عملیات شهرک‌سازی‌ها فرصت‌های دستیابی به راهکار تشکیل دو کشور را از بین می‌برد و نقض قطعنامه‌های مشروع بین المللی و قانون بین المللی به حساب می‌آید، تاکید کردند.

شکری از حمایت مصر از تمامی گام‌های رهبری فلسطین برای موفقیت آمیز بودن گفت‌وگوی فلسطین و تمایل برای سهیم بودن انتخابات آتی در پایان دادن به پرونده دودستگی میان طرف‌های فلسطینی سخن گفت.

احمد حافظ عنوان کرد که وزیران در پایان دیدار در مورد ادامه هماهنگی و رایزنی طی دوره آتی به منظور تحقق منافع مشترک و تلاش برای احیای مجدد روند صلح در خاورمیانه توافق کردند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مهدی
    0

    حالا ایران تنها مانده فلستین هم تمایل صلح دارد .هیچ کس نیست بگه به ایران بتو چه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها