فراخوان سومین جایزه جمالزاده منتشر شد

دبیر اجرایی سومین دوره جایزه ملی جمالزاده، از انتشار فراخوان این جشنواره داستانی خبر داد.

فراخوان سومین جایزه جمالزاده منتشر شد

الهه رضایی اظهار کرد: داستان همواره پناه انسان بوده و راهی برای بهتر زیستن. اصفهان نیز افتخار این را داشته تا یکی از فرزندانش، پرچم‌دار شکل نوین داستان فارسی باشد و از این روست که به‌ پاسداشت نام جمالزاده و زادگاهش اصفهان، سومین دوره­ جایزه­ ادبی جمالزاده به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره از تمام داستان­‌نویسان فارسی‌زبان دعوت می­‌کند تا با شرکت در آن یک بار دیگر مخاطبان را به ضیافت کلمه و روایت مهمان کنند.

دبیر اجرایی سومین دوره جایزه ملی جمالزاده توضیح داد: این دوره، در دو بخش داستان کوتاه و ناداستان (non-fiction) میزبان آثار نویسندگان خواهیم بود و تفاوت عمده فراخوان آن با دوره‌های قبلی نیز در بخش ناداستان است.

رضایی با بیان اینکه بخش ناداستان در سومین دوره جایزه جمالزاده شامل روایت‌های واقعی از تجربه حضور در مدارس سطح شهر می‌شود، خاطرنشان کرد: در این بخش آثاری را در اولویت انتخاب قرار داده‌ایم که در پی بیان تجربه دانش‌آموزی و بررسی نسبت مدرسه و شهر اصفهان باشند.

وی افزود: با توجه به ته‌نشین شدن تجربه مواجهه با کووید ۱۹، در بخش ناداستان نیز پذیرای روایت‌هایی با موضوع «کرونا» خواهیم بود تا این سال‌های منتهی به پایان قرن را به امید عافیت در خاطره ادبیات این جایزه ثبت کنیم.

مدیر دفتر تخصصی ادبیات، با اشاره به اینکه بخش داستان کوتاه این جشنواره به روال دو دوره گذشته، شامل موضوع اصفهان و آزاد می‌شود، یادآور شد: در بخش اصفهان چنان که از نامش پیداست پذیرای آثاری هستیم که به شکل خلاقه به واکاوی وجوه کم­تر دیده‌شده‌ این شهر در ساحت داستان می‌پردازند و در این بخش داستان­‌هایی مورد توجه قرار خواهند گرفت که با محور قرار دادن ویژگی­‌های اصفهان نسبت به کاوش زوایای پیدا و پنهان شهر اهتمام ورزیده باشند. به ‌پاس بزرگداشت خلاقیت نویسندگان و ارتقای سطح داستان­‌نویسی فارسی، نیز به‌ سان سال­‌های قبل، بخش آزاد این ‌مسابقه پذیرای آثار داستانی با موضوع آزاد است.

رضایی تصریح کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در سومین دوره جایزه جمالزاده تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند در سایت www.jamalzadehaward.ir ثبت‌نام کنند. اختتامیه این جایزه نیز، تیرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

جوایز سومین دوره جایزه جمالزاده، بدین شرح است:

بخش داستان

اصفهان:

جایزه نفر اول: تندیس جایزه، لوح تقدیر، ۱۴میلیون تومان

جایزه نفر دوم: لوح تقدیر، ۱۲ میلیون تومان

جایزه نفر سوم: لوح تقدیر، ۱۰ میلیون تومان

آزاد:

جایزه نفر اول: تندیس جایزه، لوح تقدیر، ۱۰میلیون تومان

جایزه نفر دوم: لوح تقدیر، ۸ میلیون تومان

جایزه نفر سوم: لوح تقدیر، ۶ میلیون تومان

بخش ناداستان

مدارس اصفهان:

جایزه نفر اول: تندیس جایزه، لوح تقدیر، ۸ میلیون تومان

جایزه نفر دوم: لوح تقدیر، ۶ میلیون تومان

جایزه نفر سوم: لوح تقدیر، ۴ میلیون تومان

کرونا

جایزه نفر اول: تندیس جایزه، لوح تقدیر، ۵ میلیون تومان

جایزه نفر دوم: لوح تقدیر، ۴ میلیون تومان

جایزه نفر سوم: لوح تقدیر، ۳ میلیون تومان.

منبع: ایسنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها