طرز تهیه دلمه سیب زمینی

یکی از غذاهای خوشمزه ترکی دلمه ها هستند که یکی از خوشمزه ترین و جدید ترین انواع آن دلمه سیب زمینی است .

طرز تهیه دلمه سیب زمینی

مواد لازم:

سیب زمینی: 3عدد

گوشت چرخ کرده: 200 گرم

پیاز: یک عدد

نمک فلفل: مقدار کافی

روغن مایع: مقدار کافی

رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری

سیر: 3 حبه

جعفری: یک مشت

آب: یک لیوان

گوجه فرنگی: یک عدد

فلفل سبز: یک عدد

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا و برای شروع مواد داخلی سیب زمینی را درست می کنیم و برای این منظوریک عدد پیاز را شسته و آن را پوست می کنیم و با چاقو به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن داغ شد پیازها را در روغن داغ خوب سرخ می کنیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله دوم:

سپس 200 گرم گوشت چرخ کرده را داخل تابه پیازها می ریزیم و آنها را در تابه تفت می دهیم و به آن یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم و مقدار کافی نمک و فلفل نیز برای مزه دار شدن مواد به آن اضافه می کنیم و کمی آب در حد نصف استکان داخل تابه می ریزیم و منتظر می شویم تا گوشت با آب کاملا روی شعله ملایم گاز بپزد و آب داخل تابه کاملا بخار شود.

مرحله سوم:

سپس 3 عدد سیب زمینی را شسته و آنها را پوست می کنیم و سیب زمینی ها را با چاقو از وسط کاملا نصف می کنیم و با یک قاشق داخل سیب زمینی ها را در می آوریم و خارج می کنیم. سپس داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و وفتی روغن داغ شد سیب زمینی های آماده شده را داخل تابه و در روغن داغ خوب سرخ می کنیم و مقدار کافی پس از سرخ شدن به آنها نمک و فلفل می زنیم.

مرحله چهارم:

در ادامه کار سیب زمینی های سرخ شده را در یک طرف پیرکس می گذاریم و داخل آنها را از مواد گوشتی تهیه شده در مراحل قبل می ریزیم و روی هر کدام را یک ورق گوجه فرنگی شسته شده و برش خورده و یک تکه فلفل سبز برش خورده می گذاریم.

مرحله پنجم:

سپس سس غذا را درست می کنیم و برای این منظور داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن داغ شد سیرها را پوست کنده و در روغن داغ خوب تفت می دهیم تا بوی سیر در آید و سپس یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی داخل تابه می ریزیم و آن را کمی درتابه تفت می دهیم تا بوی خامی ندهد و سپس بقیه آب را داخل تابه می ریزیم و مقدار کافی نمک و فلفل نیز داخل تابه می ریزیم و منتظر می شویم تا مواد ما داخل تابه چند قل بخورد. سپس زیر گاز را خاموش می کنیم.

مرحله ششم:

درانتها از سس ربی تهیه شده در مرحله قبل داخل ظرف پیرکس حاوی سیب زمینی های شکم پر می ریزیم و ظرف را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 30 دقیقه می گذاریم تا سیب زمینی و مواد ما خوب آماده شود.

سپس وقتی دلمه سیب زمینی آماده شد آن را از فر در آورده و در ظرف مناسبی می گذاریم و روی آن جعفری خرد شده می ریزیم و غذا را برای شام همراه با نان و یا برای ناهار و همراه با برنج می خوریم.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها