معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان:

روند ابتلا به کرونا در کردستان افزایشی شد‌

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: روند ابتلا به کرونا در استان افزایش بوده و هر گونه سهل‌انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه‌ساز موج جدید شیوع ویروس کرونا خواهد شد.

روند ابتلا به کرونا در کردستان افزایشی شد‌

ابراهیم زارعی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار داشت: طبق تصمیم قرارگاه ملی در وزارت کشور با فرماندهی وزیر کشور، مقرر شد که یک هفته مرز باشماق بسته شود اما براساس مصوب استان یک هفته دیگر، ترددها و ورود مسافران خارجی به داخل کشور ممنوع شد.

وی افزود: کسانی که از عراق قصد ورود به داخل کشور را داشته باشند، باید تست کرونا انجام داده و اگر نتیجه تست مثبت باشد، قرنطینه می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به افزایش حجم مسافران در آستانه سال جدید تصریح کرد: اگر مشکلاتی سلامتی مردم را تهدید کند، قطعاً منع تردد خواهیم داشت، بنابراین از همه مردم استان انتظار می‌رود که برای قطع رنجیره کرونا از حضور در تجمعات و مراسمات خودداری کرده و تا ریشه‌کنی این بیماری، پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی گفت: متأسفانه مردم فکر کرده که کرونا به پایان رسیده در حالی‌که روند ابتلا و آمارها رو به افزایش بوده و هر گونه سهل‌انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه‌ساز موج جدید شیوع ویروس کرونا خواهد شد.

زارعی در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌ای برای جلوگیری از شیوع کرونا دارید، اظهار کرد: قطعاً اگر روند افزایش یابد، تصمیمات دیگری خواهیم داشت چراکه طبق طرح محدودیت جامع هوشمند، اگر رنگ‌بندی تغییر کند قطعا محدودیت‌های جدید اعمال خواهد شد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها