وام ازدواج ۷۰ میلیون تومان شد

نمایندگان مجلس وام ازدواج برای آن دسته از زوجینی که از اول فروردین ۹۷ تسهیلات ازدواج دریافت نکرده‌اند، ۷۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین با بازپرداخت ۱۰ ساله در سال ۱۴۰۰ تعیین کردند.

وام ازدواج ۷۰ میلیون تومان شد

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه ۱۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بند (الف) تبصره (۱۶) و ردیف‌های آن در ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند (الف) تبصره (۱۶) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: به‌منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوجهایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از مورخ ۱/ ۱/ ۱۳۹۷ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال ۱۴۰۰ پانصد میلیون‌ (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال با دوره بازپرداخت هفت‌ساله با أخذ یک ضامن معتبر و سفته است.شرایط سنی متقاضیان دریافت وام، حداکثر یک ماه پس از ابلاغ این قانون، به پیشنهاد مشترک وزارت ورزش و جوانان و بانک مرکزی تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.

در ردیف (۱) آمده است: ­به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از محل پس انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به کلیه زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از تاریخ ۱/ ۱/ ۱۳۹۷ است و تاکنون تسهیلات ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال ۱۴۰۰ هفتصد میلیون (۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است.

همچنین در جزء الحاقی (۱) آمده به منظور کاهش سن ازدواج، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج های زیر ۲۵ سال و زوجه های زیر ۲۳ سال واجد شرایط دریافت تسهیلات ازدواج را تا سقف یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال افزایش دهد.

بانک ها باید برای ضمانت صرفا یکی از سه مورد اعتبارسنجی، یا یک ضامن و سفته و یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند.

مسئولیت حسن اجرای حکم این بند به عهده بانک مرکزی و بانکهای عامل و کلیه مدیران و کارکنان ذیربط میباشد. عدم اجرا یا تاخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذیصلاح میباشد.

همچنین تمامی بانک ها موظفند به صورت ماهانه، تعداد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات را به صورت عمومی اعلام کنند.

جزء الحاقی ۲-مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال از منابع این بند برای تامین جهیزیه زوج هایی که متقاضی دریافت کالاهای ایرانی در سقف دویست میلیون ریال تا پانصد میلیون ریال هستند به ستاد اجرائی فرمان حضرت امام اختصاص می یابد. استفاده کنندگان از این اعتبار مجاز به دریافت وام ازدواج نیستند.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ناصر
    0

    از این طرف 70 میلیون وام میده قسط هاش هم ماهی یک میلیون میشه .یه جوون چقدر مگه درآمد داره که بیاد ماهی یک میلیون پول قسط بده.

  • ناشناس
    0

    وام زیر بیست وپنج سال یعنی عجله کردن در ازدواج ،چون پسری که به خاطر سی میلیون ازدواج کند نتیجه را در دادگاه خانواده خواهد دید چرا این نماینده ها به اصطلاح انقلابی حقوق سربازان را نمی دهند که حد اقل بتواند زودتر به زندگی برگردد چون به قدری در زمان اجباری سختی میکشند که عقده ای میشوند وتا چند سال بعد از آن نمیتوانند به زندگی عادی برگردند

  • مهرداد
    0

    کشورهای عربی نسبت به زاد وولد وازدواج تسهیلات بلاعوض پرداخت میکند وحتی یارانه های پرداختی آنان بخانوادهایشان طوری است که بلا استثنا تامین میشود مثل کشور شما نیست که بعد از ازدواج درگور بخوابند

  • سینا
    0

    قوانین گروکشی و واپسگرا مثل مهریه ، نفقه و اجرت المثل را حذف کنید برای ترویج ازدواج

  • رضا.
    0

    خدا به داد ملت برسه با این مجلس و نمایندگان. همه می‌دانند تورم و گرانی و از همه مهمتر بیکاری و معضل تهیه مسکن که فکر کنم تقریبا به صورت رویا درآمده همه اینها به اضافه نبودن امنیت کاری و اقتصادی.... باعث شده کسی حتی به فکر ازدواج نیوفته و متاسفانه رواج ازدواج سفید و.... موید وضعیت موجود در کشور است. با وام نمی‌توانید جوانان را ترغیب به ازدواج کنید.

    نظرات شما -
    • چاروق
      0

      هوشنگ جان ،حالا مجلس شده عامل بدبختی دولت دیگه تطهیر شد

  • کریم
    0

    وام نخواستیم همین کاسبی مهریه و خیانت زنان را جمع کنید بقیش پیش کش، گرچه خود مسولین دوس دارن خیانت و کاسبی مهریه و اختلاف باشه تا به پول برسند این پولها و این توقیف اموال مردان بیچاره،یه روزی میشه سرطان بدخیم و تصادف هولناک برای مسولین و بچهاشون آمین آمین

  • کاربر ناشناس
    0

    وام بدردنمیخوردبیاییدمشاوره بگیرید رای جوانان مجردانهاراراهنمایی کنیدتاازدواج کنند راحل آسان وبدون مشکلات و گرانی بخدافقط جهزیه خیلی مهمه وخریدسرویس طلا جوانان راتشویق کنیدتانثلشان گم نشود کوجوانان دهه شصت

  • محسن
    0

    با هفتاد میلیون ی اتاق هم اجاره نمیدن دوسال بعد هم باید بریم دادگاه برای پرداخت مهریه حذف سکه از مهریه بعد ازدواج یا حق ،ممنون از خبر،

  • FARID
    0

    اصلا هر کی ازدواج نکرد بگیرید زندانش کنید

  • حمید
    0

    مشگل وام نیست مشگل گرانی وتوقع زیاد هست ....من یک ماه پیش میخواستم برم خواستگاری انقد توقع زیادی داشتن در رفتم ....کل جد وآبادشون نداشته هاشون رو میخواستن از منی که تازه میخواستم یه زندگی شروع کنم بگیرن ....دیگه هم کلا از فکر ازدواج اومدم بیرون

  • ساسی
    0

    ازدواج دوم هم وام میدن

  • احمدفسا
    0

    یه صفربزارین جلوش به ازدواج فکرمیکنم ضامنم ندارما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها