یک عضو هیات رییسه مجلس:

اگر FATF صادق است اطلاعات ترور شهید سلیمانی را ارائه کند

یک عضو هیأت رییسه مجلس با بیان اینکه حق شرط در قراردادهای بین‌المللی همچون FATF نافذ نیست، گفت: اگر FATF صادق است اطلاعات ترور شهید سلیمانی و شهید فخری زاده را به ما ارائه کند.

اگر FATF صادق است اطلاعات ترور شهید سلیمانی را ارائه کند

علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس در تذکر شفاهی جلسه علنی نوبت سوم دیروز مجلس با استناد به بند ۵ اصل سوم قانون اساسی گفت: در خصوص FATF باید گفت که بر اساس کنوانسیون حقوق معاهدات وین حق شرط در این نوع قراردادهای بین‌المللی نافذ نیست، برخی که ادعای حقوقدانی می‌کنند می‌دانند کنوانسیون وین مادر کنوانسیون‌ها بوده و در سال ۶۹ مصوب شده و امکان حق شرط در آن وجود ندارد، اگر FATF صداقت دارد و بنای آن مبارزه با تروریست است، بسم الله، اطلاعات کسانی که شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده را ترور کردند را در اختیار ما بگذارند پس چرا ساکت هستند؟

وی افزود: اگر بر این باور هستند، اطلاعات تروریست هایی که امروز در دامن خودشان حضور دارند و شهید بهشتی و مطهری را ترور کردند را در اختیار ما قرار دهند، خودشان اعلام کردند که بن سلمان، خاشقچی را ترور کرده است اما چه برخوردی با عربستان داشتند؟

سلیمی ادامه داد: این نشان می‌دهد که این سازمان‌ها ساخته شده‌اند برای اینکه به ما فشار بیاورند، مصر حق شرط قائل شد اما آنها نپذیرفتند، امروز مجلس در یک فضای مناسب طی یک بیانیه فنی و حقوقی از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست کرد که تحت تأثیر فشارهای رسانه‌ها قرار نگیرند، مگر آقای ظریف در مجلس نگفتند که تضمینی در این خصوص نمی دهد؟ وقتی ایشان تضمین نمی کند آقای رییس جمهور هم تضمین نمی کند، وقتی خودشان برای باز شدن فضا و تسهیل مبادلات بانکی در صورت پیوستن به FATF تضمینی ندارند چه ضرورتی دارد که ما سکوت کنیم؟

وی تصریح کرد: آقایان می گفتند به دلیل نپیوستن به FATF امکان انتقال پول برای خرید واکسن وجود ندارد اما چرا چند روز قبل این پول را انتقال دادند، این تناقض ها برای چیست؟

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • علی
    0

    خوب حرف حق جواب نداری برای پیش گیر از پول شویی و ترویسم طرح شده دیگی ترور انجام شده یکی داخل کشور و دیگر خارج از کشور جواب بدند

  • جوزف هادی
    0

    یادمان نرود که خود ترامپ گفته بود که برای تسلط بر ایران باید کاری کنیم که مجلس ایران fatfرو تصویب کنه دیگه قضاوت با رجل سیاسی مملکت

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      خدا را شکر فهمیدم ترامپ در ایران هواخواه دارد.

  • محمدی
    0

    درود برایشان کاملآ درست وبحق بیان کرده اند قوانین بین المللی فقط تامین کننده منافع واغراض نامشروع ابر قدرتهاست. قانون انسانهای قلدر که ظاهرا شعور دارن ولی بلا نسبت صد البته از حیوانات درنده (قانون جنگل)پسترند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      با این همه شعور بدرد نمایندگی میخوری

  • arad
    0

    FATF بهترین راه برای از بین بردن پولشویی است در این صورت پول بیت المال را هیچ کسی نمیتواند بدزد و مردم در آرامش زنگی میکنند و این تورم از بین میرود با واردات و صادرات کالاهای اساسی کل دنیا وابسته به FATF هستند و به راحتی با کلیه بانکها به راحتی داد و ستد میکنند فقط افراد خائن میترسند رای بدهند به این تصویب لایحه چون دیگه راهی برای دزدی کردند برایشان نمیماند

  • داریوش
    0

    شما هر جا بری بگی دولت ما اموال خودشو برا مردم خودش شفاف نمیکنه ولی اموال و اطلاعات کل مملکتو میخواد برا کل دنیا شفاف کنه یا سریع بهت پناهندگی میدن یا با تیر میزننت دیگه زجر نکشی

    نظرات شما -
    • شهرام.ر
      0

      آقا داریوش سلام.فکر نمیکنم که تیر خلاص به ما بزنن ولی ، پناهندگی رو شاخشه شک نکن (:

  • ناشناس
    0

    جناب پروفسور! FATF مخفف عبارت گروه ویژه اقدام مالی مبارزه با پولشویی بین المللی است. هدف این کنوانسیون بین المللی شفاف سازی تراکنش های مالی بین کشورها جهت شناسایی و مسدود سازی تراکنش های مالی مجرمینی است که در سطح جهان مبادرت به پولشویی می کنند. این کنوانسیون چه ربطی به مقابله با تأمین مالی تروریسم موسوم به CFT دارد؟! تأمین مالی تروریسم و پولشویی که اغلب در قوانین و مقررات مرتبط هستند در واقع دو مفهوم متضاد نسبت به هم به شمار می آیند. پولشویی فرایندی است که صورت می گیرد تا پول به دست آمده از فعالیتهای مجرمانه با ظاهری قانونی وارد سیستم مالی گردد در صورتی که تأمین مالی تروریسم به منابع تأمین کننده پول اهمیتی نداده بلکه دنبال اینست این پول صرف چه کار مجرمانه ای می شود.

  • دن کیشوت
    0

    هر وقت شما برای مردم شفاف سازی کردید که چرا با اون رادار های به قول خودتون پیشرفته هواپیمای مسافر بری رو هدف موشک قرار دادید؟ آمریکا هم برای شما شفاف سازی میکنه

  • شهرام.ر
    0

    اگه رابطه خودتون رو با دنیا خوب کنید ، نه نیازی هست به پولشویی و نه ترسی از FATF

    نظرات شما -
    • علی
      0

      رابطه نه بگو اگر خوب بتونید دوشیده بشید مثل عربستان

  • صادق باشید
    0

    شما هر وقت حقوق و درآمد و هزینه هایت مثل آحاد مردم شد و مشکلات معیشتی خود و فرزندانتون مثل مردم عادی شد ،اون موقع برو پشت تریبون و حرف بزن.معلوم نیست شما که معمم هم هستی به آن دنیا چقدر معتقدی که اینهمه بدبختی روز به روز مردم رو می بینید و دم نمی زنید و همه رو به گردن فقط دولت می اندازید در صورتی که موانع رو شما درست می کنید. با این فرمون اگه برید تا چن وقت دیگه اکثر مردم باید برای جبران هزینه هاشون برن کولبری،سوخت بری و بازیافتی. ببین چه کسایی برای مملکت دارن قانون وضع میکنن؟

  • ایرانی
    0

    من فقط به سوال دارم : اسم پنج کشور تراز اول دنیا که با ایران روابط دارن رو بگید؟ !!!!!!

  • ali
    0

    خدایا مردم ایران چه گناهی کرده بودند که گیر این افراد افتادند که حتی اصول اولیه قوانین بین المللی رو هم متوجه نیستند . آقای عزیز فقط ایران و کره شمالی در کل دنیا عضو این پیمان نیستند ... خوبی !!؟؟

  • رضا
    0

    من نمی دونم به این با با کی رای داده ......

  • اسکندری
    0

    خدایا توبه ، خدایا توبه ، خدایاتوبه از این نابغه ها که نماینده شده اند . این اقا احتمالا سراغ دارو را هم از لوازم التحریر می گیرد . چی را به چی ربط می دهد !؟

  • کاربر ناشناس
    0

    صد البته مرگ بر آمریکا و بدتر ازون اسرائیل، اما آقای سلیمیِ نمین، aftf اگه صادقه بیاد مدارک ترور رو شفاف کنه؟؟؟ این یعنی چی اونوقت؟

  • کاربر ناشناس
    0

    حاجی آقا اون دودرصد رأی هم دارن ازخجالت آب میشن، بهترين کار اینه نمازبخوانید پول فراوان بگیرید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها