یک کارشناس مسائل آمریکا:

شرایط داخلی آمریکا اجازه لغو تحریم‌ها را به بایدن نمی‌دهد

یک کارشناس مسائل آمریکا با تاکید بر این که ما نباید اتحادیه اروپا را از دست دهیم، گفت: به نظر می رسد شرایط داخلی آمریکا به گونه ای است که اجازه لغو تحریم ها را به بایدن نمی دهد.

شرایط داخلی آمریکا اجازه لغو تحریم‌ها را به بایدن نمی‌دهد

علی بیگدلی با اشاره به مواضع آمریکا نسبت به این که ایران با نشست غیر رسمی در میز برجام موافقت نداشته است گفت: این که انتظار داشته باشیم آمریکا ابتدا تحریم ها را بردارد بعد مذاکره کنیم امر محالی است. آمریکا با توجه به سرمایه گذاری هنگفتی که در راستای اجرای تحریم ها مخصوصا تحریم های ثانویه کرده، بعید است که بخواهد به این زودی ها چنین اقدامی را انجام دهد.

وی افزود: بایدن در تلاش است تا ابتدا فضای داخلی آمریکا را حفظ کند حتی ترامپ هم شب گذشته در سخنرانی خود به این مساله اشاره کرد. از سوی دیگر هنوز کنگره همراهی لازم را با بایدن ندارد. بنابراین شرایط داخلی آمریکا اجازه لغو تحریم هارا به بایدن نمی دهد.

این کارشناس مسائل آمریکا همچنین بیان کرد: حوادثی هم که طی چند روز گذشته اتفاق افتاده تا حدودی به مسیر مذاکره در برجام لطمه زده است.

شیوه ای که ایران در پیش گرفته نتیجه چندانی نخواهد داشت. شاهد بودیم که آقای گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت که ایران اگر به تعهدات خود باز نگردد پرونده به شورای حکام می رود و پس از آن هم این احتمال وجود دارد که با نظر منفی به شورای امنیت ارجاع شود. در نتیجه تحریم ها مجددا باز می گردد.

بیگدلی خاطر نشان کرد: این که ایران به مذاکره با 5+1 تن نداد اقدام خوبی نبود. مخالفت با ورود به مذاکره ما را در تنگنای بیشتری قرار می دهد. دیدیم که روسیه و چین هم از این اقدام ایران خوشحال نبودند. گرچه ادامه تحریم های ایران به نفع روسیه و چین است .

این کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: ما نباید اتحادیه اروپا را از دست بدهیم . جوزف بورل مسئول سیاست های خارجی اتحادیه اروپا فرد مدبری است روابط خوبی با ایران دارد و دارای تفکرات سوسیالیستی است اما با این مخالفتی که ایران داشته اتحادیه اروپا به جبهه آمریکا می پیوند.

وی با اشاره به توافق نامه اخیر سازمان انرژی اتمی با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: به نظر می رسد توافق نامه اخیر هم غرب و اروپا را راضی نکرده اما آقای صالحی با عصبانیت اعلام کرد که اگر آمریکا به برجام برنگردد دوربین ها را خاموش می کنیم و ...، ممکن است حق با ما باشد اما در روابط بین الملل کار را دشوار می‌کند.

این کارشناس مسائل آمریکا تاکید کرد: اکنون آمریکا تا حدودی توانسته ائتلاف بین المللی علیه ما به وجود آورد از سوی دیگر حضور اسرائیل در منطقه خلیج فارس هم خود مشکلات دیگری را ایجاد می کند اما با اظهار نظری که آقای صالحی داشت احتمالا ناچار باشیم از پروتکل الحاقی خارج شویم و بقیه ماجرا، ایران موقعیت های ویژه‌ای دارد چه در یمن و چه عراق باید سعی کنیم از فرصت ها و موقعیت هایی که داریم استفاده کنیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • کاربر ناشناس
    0

    بالاخره دیدیم یکی میتونه واقع بینانه تحلیل کنه

    نظرات شما -
    • سجاد
      0

      اره عجب تحلیلی .. اینکه باز ما کوتاه بیایم ... باز ما امتیاز بدیم .... باز ما اجازه بدیم ... باز ما صبر کنیم ... باز ما اقدام کنیم .... باز ما به مذاکره برگردیم نه آمریکا ...

  • کاربر ناشناس
    0

    با شرائط فعلی تحریمها برداشته نمیشود مطمئن باشید

    نظرات شما -
    • سجاد
      0

      شما که میگفتید روحانی کاره ای نیست پس اینطوری که معلوم شد بایدن هم کاره ای نیست لابد ...

  • رمضان سلطانی
    0

    تحریمهای امریکا بالاتر از سازمان ملل است پس اتحریمها واهمه نداشته باشید شما کاتونو بکتید و مسلح باشید انها هیچ غلطی نمیکنند

  • محمد*
    0

    حرف زدن وصحبت کردن وگفتگو برای حل مشگل دونفر یا دوخانواده یا دوگروه یادوکشور کار عاقلان ودوراندیشان ومصلحان است درمقابل چنگ ودندان نشان دادن وشاخ وشانه کشیدن کار سفیهان وجاهلان وبی عقلانه ،هیچکس حق ندارد بامنافع وسرنوشت ۸۵میلیون نفر بازی بکنه وکشور وملت را درجهان جنگ طلب وبه قهقرای زمان جاهلیت وچادرنشینی وبز چرانی ببره وزنان روشنفکر ایرانی رو تو گونی بندازه وموردتمسخر بربران جاهلی قراربده،،،،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها