واکنش قالیباف به بیانیه نمایندگان درخصوص FATF

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقادی به صدور بیانیه از مجلس تأکید کرد: این اقدام بر اساس روال عادل صورت گرفته است.

واکنش قالیباف به بیانیه نمایندگان درخصوص FATF

غلامرضا نوری قزلجه در نشست علنی نوبت سوم امروز (سه‌شنبه ۱۲ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، با استناد به اصل (۱۱۲) قانون اساسی گفت: این اصل می‌گوید مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تشخیص مصلحت در مواردی که مصوبه مجلس شورای اسلامی را شورای نگهبان خلاف موازین شرع و یا قانون اساسی بداند و مجلس با در نظر گرفتن مصلحت نظام نظر شورای نگهبان را تأمین نکند و مشاوره در اموری که رهبری به آنان ارجاع می‌دهد و سایر وظایفی که در این قانون ذکر شده است به دستور رهبری تشکیل میشود.

اعضای ثابت و متغیر این مجمع را مقام رهبری تعیین می‌نماید. مقررات مربوط به مجمع توسط خود اعضا تهیه و تصویب و به تأیید مقام رهبری خواهد رسید.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز دبیر هیأت رئیسه بیانیه‌ای را قرائت کردند که از دو منظر قابل توجه است؛ اولاً، چون نظر ارجاعی مجمع نظر مجلس گذشته است و قانون هم اجازه نداده مجلس جدید نظر رسمی جدیدی ارائه کند، بنابراین تعدادی از نمایندگان مجلس به صورت غیررسمی نظر خویش را بیان کردند که بر اساس آیین‌نامه است و درست.

وی بیان کرد: البته این بیانیه نظر امضاکنندگان است نه نظر مجلس، اما از منظر دیگر بر اساس اصل (۱۱۲) قانون اساسی اگر این بیانیه به منزله دیدگاه رسمی مجلس است و اگر به عنوان تذکر و یادآوری و یا تعیین تکلیف برای مجمع است در این صورت مستنداً به همین اصل وجاهت ندارد و قطعاً اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اساس وظیفه ذاتی خودشان با درایت و تدبیر خودشان تصمیمی متناسب با مصلحت می‌گیرند و قطعاً به نفع منافع ملی خواهد بود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار قانون اساسی گفت: نمایندگان بیانیه‌ای با تعداد ۲۱۵ نفر را امضا کرده بودند که طبق روال عادی قرائت شد بنابراین اعتراض شما وارد نیست.

منبع: تسنیم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • جواد سیبیل
    0

    قالیباف اگر دنبال همان قالی بافی میرفت بهتر بود تا دنبال خالیبافی

  • کوروش
    0

    جناب فرشباف این سیاست کهنه وپوسیده یک بوم ودوهوا دیگرکاربردی ندارد. ازیک طرف با دولت هماهنگ می کنید که fatfتصویب شود وازطرف دیگرسرملت راشیره می مالید که این کارنبایدانجام شود ومجلس پنج درصدی به اصطلاح انقلابی ازحقوق ملت دفاع خواهد کرد. تورابخدادیگرتمامش کنید

  • جامانده ازشهدا
    0

    سلام دولت بخاطر تصویب واجرای fatfخیلی چیزها از جمله اموال ودارایی مردم را فدا وبه فناداد تا بتواند ضربه اصلی وکاری به نظام ورهبری بزند چه بسا خون شهید حاج قاسم به این منظور ریخته شد

    نظرات شما -
    • کوروش
      0

      دوست عزیز یاخیلی ساده ای یاواقعا خودت رابه کوچه علی چپ زدی. مگرمی شودتصویب این چنین طرح مهمی بدون هماهنگی با شخص اول نظام باشد؟ درضمن قاسم سلیمانی قربانی بلندپروازیهای آقایانی شد که الان رییس سه قوه هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها