میراسماعیلی: ۱۸ ماه سخت را پشت سر گذاشتم/ خیلی‌ها ما را از پیش بازنده می دانستند

رییس فدراسیون جودو با بیان اینکه در طول مدت ۱۸ ماه تعلیق جودو روزهای سختی را پشت سر گذاشته است، گفت: خدا را شکر محرومیت جودوی ایران لغو شد.

میراسماعیلی: ۱۸ ماه سخت را پشت سر گذاشتم/ خیلی‌ها ما را از پیش بازنده می دانستند

نشست هم اندیشی روسای هیات های استانی جودو با حضور آرش میراسماعیلی رییس، صدیقه کعبی‌زاده دبیر و نایب رئیس بانوان، روسای هیات‌ها و روسای کمیته‌های مختلف در سالن همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد.

در ابتدای این مراسم کعبی‌زاده رفع تعلیق جودوی ایران را به حاضرین تبریک گفت و اظهار کرد: شاهد تلاش‌های شبانه روزی رئیس فدراسیون بودم و ایشان و تیم حقوقی فدراسیون حدود سه ماه برای ارائه لایحه قدرتمند به دادگاه CAS تلاش کردند. امیدوارم دوباره شاهد درخشش جودوکاران کشورمان در میادین بین‌المللی باشیم.

سپس رئیس فدراسیون جودو ضمن خیرمقدم به حاضرین، گفت: شاید بعد از مجمعی که پشت سرگذاشتیم اتفاقات زیادی صورت گرفت و به نوعی برای اولین بار با چنین مسائلی مواجه شدیم. با این حال، خبر بسیار مسرت بخشی که روز گذشته به خانواده جودو، ورزش و مردم رسید خوشحال کننده بود. ما خدمتگذار بودیم و این تیم حقوقی بود که تلاش اصلی را به دوش کشید.

وی افزود: وقتی برای این پرونده کارمان را شروع کردیم همه شانس کمی برای ما قائل بودند اما تیم حقوقی زحمات زیادی کشید تا به موفقیت برسیم.

میراسماعیلی عنوان کرد: حتی در خیلی موارد از داخل کشور هم کمک نشدیم و تیم شهود مخالف ما خیلی با اطمینان وارد دادگاه شد. خدا را شکر که امروز رای به سود ما بود، اگر برعکس این مساله اتفاق می‌افتاد شرایط بسیار سخت می‌شد. از دیروز افتخار می‌کنم که امید و روحیه تازه به جودوی ایران اضافه شد.

وی خطاب به حاضرین، گفت: تمام این موفقیت‌ها با حمایت همه شما بود و از تمامی روسای هیات ها و خانواده جودو تشکر میکنم که در بدترین شرایط هم من را کمک کردید.

میراسماعیلی ادامه داد: خیلی از افراد ما را بازنده می‌دانستند اما امروز خدا را شاکریم که رای کمیته انضباطی فدراسیون جهانی لغو شد. سعی می‌کنیم با رایزنی و تعاملی که با فدراسیون جهانی خواهیم داشت، اجازه ندهیم مشکل دیگری ایجاد شود.

رئیس فدراسیون جودو، عنوان کرد: ناراحتی من از شبکه‌های معاند خارج از کشور نیست که مقابل نظام ایستاده اند و حتی از آن سه ایرانی ساکن خارج که علیه ما شهادت داده‌اند نیز ناراحت نیستم. از افرادی ناراحتم که از داخل کشور یک سال و نیم ما را اذیت کردند و به خارج از کشور اطلاعات دادند. اما حمایت‌های شما به ما روحیه داد.

وی افزود: قبل از کرونا برنامه های خوبی برگزار کردیم و شرایط عالی بود. با آمدن کرونا سعی کردیم برنامه‌هایی داشته باشیم که با این وضعیت همخوانی داشته باشد. در فضای مجازی و به‌صورت آنلاین کارهای مختلفی انجام دادیم و کمیته های مختلف فدراسیون کارهای بسیار ماندگاری انجام دادند. تجربه بسیار خوبی پیدا کردیم و زودتر از فدراسیون های دیگر به شرایط عادی خودمان با وجود کرونا بازگشتیم. تغییر لوگوی فدراسیون یکی از کارهای بزرگی بود که با مشورت شما و بررسی طرح‌های مختلف انجام و رونمایی شد.

میراسماعیلی گفت: تغییر احکام فدراسیون و استفاده از احکام جدیدی از سال ۱۴۰۰، تهیه کارت‌های خانواده جودو در بخش‌های مختلف که نشان دهنده فعالیت آنان است از دیگر موارد است‌. کار بزرگ دیگری که انجام شد احداث آکادمی جودو است که کارش آغاز کردیم و هرچند کارشکنی شد اما موانع را برطرف کردیم و با گرفتن مجوز از هفته آینده روند ساخت ادامه می‌یابد. این آکادمی بنای یادگاری جودوی ایران خواهد بود و پکیج کاملی برای اردوها و کلاس‌های مربیگری و داوری است.

وی گفت: برنامه‌ریزی برای بازگشت انگیزه به جمع نوجوانان و جوانان بسیار مهم بود که در این راستا مسابقات در حال پیگیری است.واقعا شور و هیجان این نوجوانان و جوانان ستودنی است و جای تشکر از شما و عزیزانی دارد که مسابقات را برگزار کردند. حدود ۴۰۰ مدال در ۲ رده نوجوانان و جوانان پخش می‌شود و همین افراد آینده جودو هستند.

وی به برگزاری لیگ اشاره کرد و گفت: برای اولین بار است که ۱۸ تیم در سوپر لیگ کشور حضور دارند و در سالن ۱۲ هزار نفری مسابقات برگزار می شود. معتقدم اگر لیگ درست کار کند، جودوی قدرتمندی خواهیم داشت.

میراسماعیلی ادامه داد: طبیعتا سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتم اما کارهای بزرگی داریم که مستلزم کار تیمی است که باید شما در این راستا حرکت کنید. با حرکت استان‌ها، فدراسیون هم روبه جلو می‌رود. در ۱۲ استان مذاکره برای احداث خانه تخصصی جودو داشتیم. یکی از آنها که بزرگترین است در البرز هفته آینده افتتاح می‌شود.

وی گفت: امیدوارم همه عزیزان همانگونه که جدا از حواشی تلاش کردیم و کارمان را پیش بردیم، همچنان و با قدرت بیشتری مسیر را پیگیری کنند.

میراسماعیلی با بیان اینکه فدراسیون را بدهی چند میلیاردی تحویل گرفت، عنوان کرد: خدا را شکر که اکنون نه تنها بدهی را پرداخت کردیم بلکه به مقدار کافی نیز در حساب فدراسیون پول وجود دارد. فدراسیون مواقعی بود که برای حقوق کارمندانش حتی با وجود گذشت ۵ ماه مشکل داشت اما اکنون شرایط متفاوت است.

وی گفت: اگر در این ۱۸ ماه شب‌ها و روزها نخوابیدم خوشحالم در نهایت با موفقیت همراه بود. در دادگاه حکمیت ورزش، سه داور بودند که یکی از آنها آقای بیگلری (رییس کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا) بود و باید از او تشکر کنم.وقتی هفته گذشته ایمیلی در خصوص تعویق دوباره رای اند واقعا استرس داشتم که جامعه جودوی ایران به حق خود نرسند.

وی گفت: خدا را شاکرم بعد از سختی‌های زیاد، تخریب‌ها و مشکلاتی که ایجاد شد به هدفمان رسیدیم‌. به دنبال فکر و ایده جدید هستیم و از دوستان می‌خواهم با برنامه و توان بیشتر به کار ادامه داده و به حواشی توجهی نداشته باشند چراکه از امروز به بعد کارمان سخت‌تر می‌شود.معتقدم در بخش آموزش عملکرد بسیار خوبی داشتیم که باید از آقای زارع نژاد تشکر کنم. همچنین ممنون زحمات محمد بلوطی هستم.

وی تصریح کرد: بحث کمیته ساحلی را داشتیم که آقای جمالی زحمت زبادی کشید و ایده جدیدی است که جودوی ساحلی تلاش خود را با تدوین مقررات آغاز می‌کند. حتی استان بوشهر توان این را دارد تا مسابقات بین المللی جودوی ساحلی را میزبانی کند. جای کمیته ورزش روستایی با توجه به استعدادهایی که در سراسر کشور وجود دارد خالی بود و آقای کشاورز مسوولیت این بخش را برعهده گرفت.

میراسماعیلی افزود: راه‌اندازی شورای راهبردی کار بزرگی بود که سردار عصار مسوولیت را برعهده گرفت که از نمایندگان نیروهای مسلح ‌و سبک‌های مختلف در این شورا حضور دارند.

همچنین دفاع شخصی هم با ریاست آقای سلگی با قدرت کار می‌کند و مسوولیت کمیته امور استان‌ها برعهده یکی از دوستان گذاشته شد و از او خواستیم امور استان‌ها را بررسی کرده تا مشکلات را شناسایی کنیم.

وی به سازمان تیم‌های ملی اشاره کرد و اظهار کرد: در این بخش با هماهنگی محمد بلوطی، مسوولیت به مصطفی کریمی سپرده شد و امیدوارم ایشان در تیم ملی در این سمت مهم موفق باشد.

وی سپس از وزیر ورزش و جوانان قدردانی کرد و گفت: ایشان ساعت‌های زیادی برای جودوی ایران وقت گذاشت و روحیه زیادی به من داد. همچنین دکتر صالحی‌امیری در تمام جلسات خارج از ایران برای جودوی کشور رایزنی کرد. امیدوارم همه این زحمات نتیجه‌اش پیشرفت جودو ایران باشد.

وی گفت: خانم کعبی‌زاده به عنوان دبیر و نایب رئیس بانوان زحمات زیادی متحمل شد و سزاوار تقدیر است. از آقایان فرضی‌پور و دکتر نجف‌پور که خیلی از ما شاگرد ایشان هستیم نیز تشکر می‌کنم.

وی در مورد جودوی کیش، توضیح داد: علی‌بیگی در طول این مدت کنار ما بود که زحمات زیادی برای جودوی کیش کشید و اکنون محسن لردلسمی از امروز رسما کارشان را به‌عنوان مسوول جدید جودوی این جزیره آغاز کرد.

در ادامه فرضی‌پور مسوول ورزش کیش با ابراز خوشحالی از میزبانی خانواده جودو، توضیحاتی در خصوص شرایط ورزش کیش و میزبانی از تیم‌های مختلف ملی ارائه کرد.

گزارش عملکرد کمیته‌های مختلف فدراسیون، پرسش و پاسخ روسای هیات‌ها، ارائه گزارش مالی و گزارش عملکرد فدراسیون و ارائه تقویم سال ۱۴۰۰ از بخش‌های دیگر برنامه بود.

پیش از آغاز این مراسم نیز، جشن تولدی مختصر به‌ مناسبت سالروز تولد "آرش میراسماعیلی" برگزار شد.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها