مردم دوباره مخاطب تلویزیون شده اند، حواسمان را جمع کنیم!

در حالی که تولید فصل اول و دوم از سریال «بیگانه ای با من است» با دشواری هایی مواجه و حتی در مقطعی ادامه ساخت مجموعه به کارگردان دیگر سپرده شد تا به اصطلاح کار زمین نخورد و سرپا بماند، حالا در نشست خبری این سریال، از ساخت فصل سوم این مجموعه صحبت به میان آمده است.

مردم دوباره مخاطب تلویزیون شده اند، حواسمان را جمع کنیم!

به گزارش خبر فوری، نشست خبری مجموعه «بیگانه ای با من است» با حضور بهروز مفید تهیه کننده، احمد امینی کارگردان، بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما و دو تن از بازیگران این مجموعه از جمله ایوب آقاخانی و سامرند معروفی، سه شنبه ـ ۱۲ اسفندماه ـ در ساختمان روابط عمومی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

در ابتدای این نشست بهروز مفید در مقام تهیه کننده مجموعه «بیگانه ای با من است» درباره ساخت این مجموعه و دشواری های آن در شرایط کرونا توضیحاتی را مطرح کرد.

او گفت: بحث نگارش این مجموعه در سال ۹۷ جدی شد و کار نگارش با زحمات خانم فروغ فروهید و کمک فکری آقای امینی به عنوان کارگردان پیش رفت و سال ۹۸ کار کلید خورد و ۱۵ ماه به طول انجامید. این مجموعه متعلق به دهه ۶۰ بود و تولید سریالی در تاریخ معاصر برای من اولین تجربه کاری محسوب می شد که تصور این دشواری را نداشتم؛ اما کار در دهه ۶۰ مشکلات خاص خود را دارد و البته از نظر بودجه کمتر حمایت می شویم.

این تهیه کننده ادامه داد: در اوج کرونا دو لوکیشن خارج از تهران هم داشتیم. یکی شیراز و دیگری بوشهر. در مجموع در این ۱۵ ماه با سعه صدری که از همکاران داشتیم کار به سرانجام رسید. و کار در دو فاز تولید شد. ۳۳ قسمت از کار را آقای امینی زحمت کشیدند. به پیشنهاد ایشان ادامه کار را آقای معیریان کارگردانی کردند و ۱۴ قسمت هم توسط ایشان به سرانجام رسید. به عقیده من کاری که در شرایط کرونا انجام می شود، جای تقدیر دارد. ریسک بالایی داشت و با همه دغدغه ها و مشکلات هیچ حساسیت و نگرانی برای ادامه کار وجود نداشت.

به یاد پرویز پورحسینی

مرحوم پرویز پورحسینی که در مجموعه «بیگانه ای با من است»، حضور داشت، در میانه راه به دلیل ابتلاء به کرونا درگذشت.

مفید با یادی از این بازیگر پیشکسوت، گفت: «بیگانه ای با من است» سومین همکاری ام با مرحوم پورحسینی بود. حرفه ای بودن و منظم بودن از ویژگی های این هنرمند بود. فضایی که به عنوان بازیگر پیشکسوت در پشت صحنه کار داشتند، قابل تقدیر بود. حضور امثال ایشان همیشه کمک به تیم تولید بوده است. یکی از ویژگی های شخصی ایشان حرمتی بود که برای مادرشان قائل بودند. بیشترین نگرانی را داشتند که در نگهداری از مادرشان کم نگذارند.

مردم دوباره مخاطب تلویزیون شده اند؛ حواسمان را جمع کنیم!

احمد امینی ـ کارگردان مجموعه «بیگانه ای با من است» ـ با یادآوری اینکه در مقطعی مخاطبان به سمت سریال های خارجی گرایش پیدا کردند، در عین حال مطرح کرد: مردم دیگر از یکنواختی کارهای خارجی خسته شده اند و دوباره به سمت سریال های خودمان بازگشتند. با توجه به اینکه سال ۹۵ هم برای تلویزیون سریالی ساختم، الان متوجه می شوم که میزان بیننده ها از سال ۹۵ بیشتر است و می بینم که مردم تلویزیون می بینند و کارمان را دنبال می کنند. این هشداری است برای ما و تلویزیون که حواسمان را بیشتر جمع کنیم. مردم دوباره مخاطب تلویزیون شده اند.

او در عین حال با اشاره به دشواری های تولید مجموعه «بیگانه ای با من است» اظهار کرد: سر ساخت و پخش مجموعه «ماه و پلنگ» خیلی اذیت شدیم اما در ارتباط با این سریال، شبکه پای کار بود و کمک زیادی به ما کرد؛ به نوعی که کار کامل و بدون ممیزی پخش شد و خاطرات تلخی که از «ماه پلنگ» داشتم در این کار فراموش شد.

امینی با اشاره به اینکه ابتدا تمایلی به ساخت مجموعه «بیگانه ای با من است» را نداشته است، گفت: زمانی که نام آقای بهروز مفید به میان آمد، تردید را کنار گذاشتم. کار قصه خوبی داشت. کل سال ۹۷ را با آقای مفید و خانوم فروهید به نگارش صرف کردیم؛ کاری که سخت و فرساینده بود. باری سنگین بر دوش خانم فروهیده بود. البته من اگر سخت گیری می کردم به این دلیل بود که به دنبالِ کار با کیفیت بودم. ۲۸ تیر ۹۸ کار را کلید زدیم. در ادامه راه تعطیلی اجباری به دلیل شرایط کرونا داشتیم و نمی دانستیم چگونه کار را ادامه بدهیم. در نهایت ۳۳ قسمت تصویربرداری تمام شد و من در ادامه درگیر مونتاژ و صدا و جلوه های تصویری شدم. و نزدیک به ۱۱۱۷ جلوه کامپیوتری به خاطر شرایط زمانی قصه داشتیم. در نتیجه برای ادامه کار عذر خواستم که نمی توانم به فاز بعدی برسم به همین دلیل آقای آرش معیریان لطف کردند و ادامه کار کارگردانی کردند. ایشان با خلق و خوی باز زحمت ساخت ۱۴ قسمت کار را بر دوش گرفتند و همه از کار راضی بودند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مخاطبان نسبت به شیوه پایان قصه واکنش خوبی نداشتند، گفت: مخاطبان از پایان قصه راضی نبودن به همین دلیل درخواست تولید فصل سوم را از ما داشتند.

منبع: ایسنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها