نادرترین و عجیب‌ترین اتفاقات جهان/ تصاویر

در مقاله زیر قصد داریم شما را با چند مورد از عجیب‌ترین اتفاقات جهان آشنا کنیم.

نادرترین و عجیب‌ترین اتفاقات جهان/ تصاویر

تاریخ سرشار از رویداد‌ها و وقایعی است که هنوز هم توضیحی برای آن‌ها وجود ندارد، ولی حقیقت محض هستند.

خوشبختانه مورخان گذشته بسیاری از آن‌ها را به خوبی ثبت کردند، شاید به این امید که نسل آینده بالاخره بتواند به راز آن‌ها پی ببرد، ولی با این وجود برخی از این راز‌ها تا امروز هنوز هیچ توضیحی برای آن‌ها وجود ندارد.

در این مقاله قصد داریم شما را با عجیب‌ترین اتفاقات جهان آشنا کنیم.

ناپدید شدن رودخانه‌ی کانادایی درعرض ۴ روز

نادرترین و عجیب‌ترین اتفاقات جهان + تصاویر

یک تیم زمین شناسی از دانشگاه واشنگتن طی تحقیقاتی در سال ۲۰۱۷ اتفاق عجیبی را کشف کردند. آن‌ها شاهد ناپدید شدن «رودخانه اسلیمز» در عرض چند روز بودند. آب این رودخانه از یخچال طبیعی کاوشاولش تامین می‌شد که به علت بالا رفتن دمای آب و هوا ذوب شده و کانال جدیدی در یخچال ایجاد شده و مسیر رودخانه کاملا تغییر کرده است. به همین دلیل رودخانه اسلیمز در عرض تنها ۴ روز کاملا ناپدید شده است.

جیمز بست، زمین شناسی از دانشگاه ایلینویز گفته است: «ما به منطقه رفتیم و قصد داشتیم اندازه گیری هایمان را در رودخانه اسلیمز ادامه دهیم، اما دریچه‌های رودخانه را طوری یافتیم که کم و بیش خشک شده بودند. دلتای رودخانه بالا که ما روی آن با قایق رفت و آمد می‌کردیم، در حال حاضر منطقه‌ای خشک شده است. از نظر تغییرات زمین شناسی، این منظره بسیار چشم گیر بود.

هجوم موش‌ها هر ۴۸ سال یک بار در شمال هندوستان

نادرترین و عجیب‌ترین اتفاقات جهان + تصاویر

در شمال شرقی هندوستان اتفاقات عجیب زیادی رخ داده می‌دهد و یکی از آن‌ها این است که هر ۴۸ سال یک بار در «ایالت میزورام» مورد هجوم میلیون‌ها موش قرار می‌گیرد. این موش‌ها روانه خیابان‌ها شده و همه چیز را حریصانه می‌بلعند. دانشمندان همیشه این رویداد را به عنوان افسانه می‌شناختند تا این که در سال ۲۰۰۸ شاهد این رویداد عجیب شدند. علت این حادثه جنگل بامبو به مساحت ۱۰ هزار مایل مربع است که در نزدیکی این منطقه قرار دارد. هر ۴۸ سال یک بار شکوفه‌ها و گل‌های این جنگل میوه می‌دهند. زمانی که تمام میوه‌های درخت روی زمین می‌افتد به منبع غذای خوبی برای موش‌ها تبدیل می‌شود. هر یک موش ماده می‌تواند در یک دوره ۶ ماهه ۲۰۰ بچه داشته باشد و این یعنی تولد میلیون‌ها موش گرسنه درست زمانی که تمام میوه‌ها خورده شده اند؛ بنابراین آن‌ها برای پیدا کردن غذا روانه شهر شده و باعث قحطی و بیماری می‌شوند.

پیش‌بینی غرق شدن کشتی تایتانیک

نادرترین و عجیب‌ترین اتفاقات جهان + تصاویر

۱۴ سال قبل از غرق شدن کشتی تایتانیک، مورگان رابرتسون (Morgan Robertson) یک نویسنده فانتزی اهل ایالات متحده، در سال ۱۹۸۹ در مورد غرق شدن کشتی به نام «تایتان» رمانی با عنوان «Futility» نوشته بود. روایات این رمان بسیار شبیه تایتانیک است. در این کتاب کشتی تایتان همانند تایتانیک به عنوان کشتی غرق نشدنی توصیف شده بود که هردوی آن‌ها قایق نجات کافی نداشتند و هر دو به علت برخورد با کوه یخی در اقیانوس آتلانتیک شمالی غرق شده بودند.

پیش‌بینی ریاست جمهوری ترامپ در کارتون سیمپسون‌ها

نادرترین و عجیب‌ترین اتفاقات جهان + تصاویر

پیش‌بینی رئیس جمهور شدن ترامپ یکی از «۱۰ اتفاق عجیب تاریخ جهان» است. سیمپسون‌ها (The Simpsons)، کارتون (انیمیشن) آمریکایی ساخته مت گرونینگ (‬‎Matt Groening) است که برای شبکه Fox ساخته شده بود. این مجموعه نمایشی طنز از سبک زندگی خانواده سیمپسون‌ها است که فرهنگ آمریکایی، ارتباطات تلویزیونی و دیگر رفتار‌های انسانی را به تصویر می‌کشد و از سال ۱۹۸۹ تا به امروز ادامه داشته است. در یکی از قسمت‌های این سریال در سال ۲۰۰۰، دونالد ترامپ که در آن دوران هم میلیاردری مشهور بود به عنوان رییس جمهور منتخب آمریکا سخنرانی می‌کند که به‌طرز عجیبی شبیه به اتفاقات چند ماه پیش در آمریکا است که باعث شده این انیمیشن پس از ۱۶ سال مورد توجه قرار بگیرد و خیلی‌ها از این اتفاق عجیب به عنوان یک پیش‌گویی یاد کنند!

دوشیزه غرق نشدنی

نادرترین و عجیب‌ترین اتفاقات جهان + تصاویر

ویولت جیساپ (Violet Jessup) از خوش شانس‌ترین زنان تاریخ است. او به عنوان مهماندار هواپیما و پرستار در کشتی آرام‌اس المپیک (RMS Olympic) حضور داشت که بعد از برخورد با زیردریایی اچ‌ام‌اس هاوک (HMS Hawke) غرق شد. او در کشتی بریتانیایی نیز بود که در اثر برخورد با مین دریایی غرق شد. همچنین در کشتی تایتانیک نیز که در اثر برخورد با کوه یخی غرق شد، حضور داشت. او از تمامی این حادثه‌ها جان سالم به در برد و جای تعجب نیست که لقب «دوشیزه غرق نشدنی» را به او داده‌اند.

گلوله‌ای که چند سال طول کشید تا به هدف بخورد!

نادرترین و عجیب‌ترین اتفاقات جهان + تصاویر

وقتی هنری زیگلند با نامزد خود قطع رابطه کرد، نامزش دست به خودکشی زد. به همین دلیل برادر دختر تصمیم گرفت که به هنری شلیک کرده و او را بکشد. پس از شلیک گلوله به سمت هنری و به خیال اینکه هنری را کشته است او نیز دست به خود کشی می‌زند. هنری هم با یک آسیب دیدگی ساده زنده می‌ماند. گلوله پس از برخورد با وی کمانه کرده و به درختی که در همان حوالی وجود داشته برخورد می‌کند.

چند سال بعد هنری تصمیم می‌گیرد که درخت را قطع کند، ولی هر چه تلاش می‌کند موفق به انجام این کار نمی‌شود. به همین دلیل تصمیم می‌گیرد که از دینامیت برای از بین بردن درخت استفاده کند. حدس بزنید که انفجار دینامیت و پرتاب گلوله درون درخت باعث مرگ چه کسی شد؟

دوقلو‌های همسان به معنای واقعی!

نادرترین و عجیب‌ترین اتفاقات جهان + تصاویر

دو برادر دوقلو در ایالت اوهایو امریکا به دنیا آمده و هنگام تولد از یکدیگر جدا شدند. آن‌ها از وجود یکدیگر اطلاع نداشتند و به صورت کاملا تصادفی به اسم «جیمز» نامگذاری شدند. هر دو افسر پلیس شدند و با زنی به نام لیندا ازدواج کردند. هر دو صاحب پسر شدند، یکی نام پسر خود را James Alan گذاشت و دیگری James Allan. هر دو طلاق گرفتند و با زن دیگری به نام بتی ازدواج کردند. یک نکته‌ی جالب دیگر این که هر دو سگ‌های خود را با نام toy نامگذاری کردند!

اپیدمی خنده در تانگانیا

در سال ۱۹۶۲ زمانی که تانزانیا به تانگانیا معروف بود یک دختر مدرسه‌ای دچار اپیدمی خنده شد و این اتفاق یک سال به طول انجامید. در ابتدا همه چیز عادی بود، اما مدتی بعد او به طور ناخودآگاه می‌خندید. خیلی زود این مشکل در میان مردم دیگر نیز شایع شد. بیش از ۱۰۰۰ نفر مبتلا به این اپیدمی شده و بیش از ۱۴ مدرسه تعطیل شدند. علت این واقعه عجیب کاملا ناشناخته باقی ماند، اما یکی از دانشمندان دانشگاه تگزاس به این نتیجه رسیده است که اپیدمی خنده یک «اختلال عصبی روانی» است که معمولا در شرایط پر استرس رخ می‌دهد.

مردانی که توسط آدم فضایی‌ها ربوده شدند!

نادرترین و عجیب‌ترین اتفاقات جهان + تصاویر

«چارلز هیکسون و کالوین پارکر» دو مرد اهلی می‌سی سی پی هستند که ادعا می‌کردند زمانی که در سال ۱۹۷۳ مشغول ماهیگیری بودند، توسط موجودات فضایی‌ها ربوده شدند. در ابتدا صدا‌های عجیبی شنیده و نور عجیبی بالای سر خود دیدند. وقتی بالا را نگاه کردند یک جسم بیضی شکل دیدند که در ارتفاعی از آن‌ها قرار داشت. پارکر و هیکسون می‌گویند آن‌ها را فلج کردند، ولی آن‌ها هوشیار باقی ماندند و موجودات فضایی قبل از آزاد کردن آنها، آزمایشاتی روی آن‌ها انجام دادند. بسیاری از مردم، داستان آن‌ها را باور نکردند و حتی از آن‌ها آزمون دروغ سنج گرفته شد. برخی می‌گویند شاید این دو نفر دچار راه رفتن در خواب شده‌اند.

جسد ۲۰۰۰ ساله‌ای که هنوز مو، مژه و حتی خون در رگ هایش دارد!

نادرترین و عجیب‌ترین اتفاقات جهان + تصاویر

در طول دوره حکومت سلسه هان غربی در چین باستان، شین زوئی معروف به بانو دی بود. ۲۰۰۰ سال پس از مرگ، تابوت او داخل تپه Mawangdui در چین یافت شد. باستان شناسان داخل مقبره او، همراه بدنش، بسیاری از مدارک مهم و ارزشمند پیدا کردند، ولی جسد زوئی به تنهایی بیشتر موجب حیرت آن‌ها شد. جسد وی فوق العاده خوب حفظ شده و ارگان‌ها و رگ‌های خونی بدن وی هنوز به طور کامل سالم و دست نخورده باقی مانده بود. او حتی بد از گذشت این همه سال مو و مژه داشت!

دانشمندان حتی دانه‌های طالبی را داخل شکم او کشف کردند، این بدین معناست که احتمالا او چند ساعت قبل مرگ، طالبی خورده بود. چیز دیگری که گروه اکتشاف گر را حیرت زده کرد این بود که یک مایع خاص به حفظ بدن او کمک کرده بود، این مایع کمی اسیدی بوده و مقداری منیزیم داشت، ولی دانشمندان هنوز نتوانستند متوجه شوند این مایع دقیقا چه چیزی بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها