تصفیه‌خانه آب شرب ملایر افتتاح شد‌

پس از ۵ سال‌ چشم انتظاری، تصفیه‌خانه آب شرب ملایر با حضور رئیس آب و فاضلاب کشور ، استاندار همدان و جمعی از مسئولان در

تصفیه‌خانه آب شرب ملایر افتتاح شد‌

پس از 5 سال‌ چشم انتظاری، تصفیه‌خانه آب شرب ملایر با حضور استاندار همدان و رئیس آب و فاضلاب کشور و جمعی از مسئولان در " پویش هر هفته الف ب ایران " به بهره‌برداری رسید.

ساخت تصفیه‌خانه آب ملایر 5 سال پیش با قیمت اولیه 40 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و به روشBOT در دستور کار قرار گرفت و با هزینه 2 هزار میلیارد ریال اجرا شده است.

استاندار همدان در افتتاحیه تصفیه‌‌خانه آب شرب ملایر که در پویش سراسری هر هفته الف‌_ب_ایران با حضور دکتر اردکانیان وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: دکتر اردکانیان وزیر نیرو، با راه اندازی پویش هر هفته الف_ب_ایران بنیاد نویی در عرصه خدمت و هم در عرصه اطلاع رسانی به مردم، بنا نهادند.

وی با بیان اینکه امروز در استان همدان و شهرستان ملایر یکی از آرزوهای دیرینه مردم این شهرستان برآورده شد افزود: یکی از دغدغه‌های جدی و مطالبات مردمی شهرستان ملایر، تأمین آب شرب بود.

شاهرخی عنوان کرد: آب شرب ملایر به‌دنبال راه‌اندازی سد کلان این شهرستان و افتتاح تصفیه‌خانه و خط انتقالی آن امکان‌پذیر شد تا مردم شهرستان از آب سالم بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: به تأسی از سیاست‌های دولت، تلاش وافری در جهت رونق تولید، ارتقاء سطح زندگی مردم و توجه به معیشت مردم در استان در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار همدان با بیان اینکه شناسایی و در دستور کار قرار دادن شاخص‌های صدگانه مهم استان، بیان‌کننده رشد جدی این فعالیت‌ها در استان است مطرح کرد: همکاری و همراهی مدیران استانی وزارت نیرو در راه‌اندازی این تصفیه‌خانه قابل تقدیر است.

وی عنوان کرد:در حوزه پشتیبانی از طرح‌های صنعتی نیز اقدامات خوبی توسط وزارت نیرو انجام شده است و هیچ صنعتی بدون برق یا آب نمانده است.

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای استان همدان، نیز پیش از این تأمین بخش زیادی از آب مورد نیاز مردم ملایر را از برکات افتتاح تصفیه خانه عنوان کرده و اظهار داشت: هم اکنون آب‌رسانی به ملایر با 27 حلقه چاه انجام می‌شود.

منصور ستوده افزود: 12 میلیون متر مکعب از آب مورد نیاز شهر با اجرای 38 کیلومتر خط آب‌رسانی از سد کلان به شهر ملایر منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سد کلان ملایر با مساحت حوزه آبریز 384 کیلومتر مربع و طول دریاچه 490 متر با حجم مخزن 45 میلیون متر مکعب ساخته شده است، گفت: هم اکنون بیش از 41 میلیون متر مکعب آب پشت این سد ذخیره شده و 758 میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل این سد هزینه شده است.

این مقام مسئول تنظیم 22 میلیون متر مکعب آب را از فواید سد کلان دانست و مطرح کرد: از این مقدار، 12 میلیون متر مکعب برای تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز شهر ملایر و روستاهای مسیر، 500 هزار متر مکعب برای شهرک صنعتی سهند، 4 میلیون متر مکعب برای حق‌آبه کشاورزی پایین دست و 5 میلیون و 500 هزار متر مکعب برای حقابه محیط زیست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: تصفیه خانه آب شرب در پایین دست سد کلان ملایر با ظرفیت 500 لیتر در ثانیه ساخته شده و هم اکنون به‌طور متوسط 380 لیتر در ثانیه آب را تصفیه و تأمین می‌کند.

ستوده با اشاره به اینکه ساخت تصفیه خانه آب ملایر با قیمت اولیه 40 میلیارد ریال به وسیله بخش خصوصی و به روش BOT در دستور کار قرار گرفت، اما این طرح با هزینه کرد 2 هزار میلیارد ریال اجرا شده است اظهار داشت: در افق 1415 پیش بینی شده که 30 میلیون مترمکعب از آب شرب مورد نیاز مردم ملایر از سد کلان تأمین شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها