سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان:

کرونای انگلیسی به همدان رسید/ چند بیمار مشکوک ‌شناسایی شد‌

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: چند مورد بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی در استان مشاهده و شناسایی شده است‌.

کرونای انگلیسی به همدان رسید/ چند بیمار مشکوک ‌شناسایی شد‌

دکتر محمد طاهری با بیان اینکه چند مورد بیمار با علائم مشکوک به ویروس جهش یافته انگلیسی در همدان شناسایی شده است اظهار داشت: نمونه یکی از بیماران به تهران ارسال شده و منتظر اعلام نتیجه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه روند کاهشی ابتلا به کرونا در استان متوقف شده است تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم بیش از پیش به توصیه‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی عمل کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در صورتی که نمونه ارسالی به عنوان کرونای انگلیسی تأیید ‌شود، می‌توانیم اعلام کنیم این ویروس به همدان رسیده است و با این روند امکان دارد تا هفته آینده آمار ابتلا به این ویروس جهش یافته به اعداد دو رقمی و حتی سه رقمی برسد.

طاهری بابیان اینکه در حال حاضر اصلی‌ترین نگرانی ما شیوع و گسترش کرونای انگلیسی در استان است اظهار داشت: روش‌های پیشگیری از کرونای انگلیسی همان پروتکل‌هایی است که برای جلوگیری از ابتلا به کرونای چینی تدوین شده بود بنابراین لازم است مردم، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با ابراز نگرانی از شلوغی بازار، آرامستان‌ها و اماکن عمومی در روزهای پایانی سال تصریح کرد: شرکت در هرگونه تجمع، دورهمی و برگزاری مراسمات عزا و عروسی خطر ابتلا به کرونا را تشدید می‌کند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها