هشدار جدی عضو ستاد کرونا درباره خریدها و سفرهای نوروزی؛ مگر شرایط را نمی‌بینید؟

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به سه رقمی شدن دوباره مرگ های ناشی از کرونا، نسبت به هر گونه تجمع، شلوغی و ترافیک در بازارها و خریدهای عید و همچنین برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی هشدار داد.

هشدار جدی عضو ستاد کرونا درباره خریدها و سفرهای نوروزی؛ مگر شرایط را نمی‌بینید؟

دکتر مسعود مردانی با اشاره به اینکه علائم کرونای جهش یافته انگلیسی با گونه قبلی تفاوت چندانی ندارد، گفت: البته ممکن است در گونه جهش یافته علائم به شکل شدیدتری تجربه شود.

مردانی با اشاره به شرایط بیماری در کشور و با بیان اینکه تمام شرایط به رفتار مردم بستگی دارد، بیان کرد: اگر مردم خریدهای غیر ضروری شب عید را کنار بگذارند شرایط پیش رو بهتر خواهد شد. مسلما ادامه این روند بی‌توجهی به بیماری می‌تواند سبب تکرار وضعیت سخت ماه‌های گذشته شود. رعایت پروتکل‌های بهداشتی را هنوز شاهد هستیم اما گویا برخی از مردم تصور می‌کنند کرونا دارد تمام می‌شود؛ این یک ساده‌انگاری است که به ضرر ما تمام می‌شود و آفت بیماری کرونا است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، در خصوص ۳ رقمی شدن آمار مرگ و میر کرونا، تاکید کرد: حدود ۴ هفته قبل پیش‌بینی کرده و هشدار داده بودیم که ممکن است موارد مرگ و میر پس از افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها، افزایش یابد اما این موضوع بلافاصله رخ نمی‌دهد و معمولا حدود یک ماه زمان لازم است تا روند افزایشی مرگ و میر را شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه افزایش موارد بستری و سرپایی بیماری را شاهد هستیم، ادامه داد: البته این شیب افزایشی مشابه سه ماه قبل و به صورت یک طغیان نیست اما شیب ملایم افزایشی را شاهد هستیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: اگر دو یا سه هفته منتهی به سال نو رعایت پروتکل‌ها تقویت شود ممکن است که عید شرایطمان بد نباشد اما اگر شرایط به همین شکل پیش برود و با ترافیک‌های عظیم شب عید و خریدهای مردم روبرو باشیم احتمالا مانند عید سال قبل مجبور به تعطیلی اکثر فعالیت‌ها خواهیم شد.

مردانی تاکید کرد: می‌شنویم عده‌ای قصد سفر در عید نوروز را دارند، ما هم دلمان می‌خواهد بعد از یک سال سخت به سفر برویم اما مگر شرایط را نمی‌بینند؟ به هیچ عنوان رفتن به سفر را توصیه نمی‌کنیم، هنوز کرونا تمام نشده است که کسی بخواهد به سفر برود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها