دستگیری باند جعل معاینه فنی خودرو در همدان

رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: باند جعل صدور معاینه فنی خودرو در همدان دستگیر شدند.

دستگیری باند جعل معاینه فنی خودرو در همدان

علی اسدبیگی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز تعویض پلاک استان مبنی بر عدم وجود سابقه معاینه فنی در سیستم تعویض پلاک، خودروهای مدل پایین دارای کارت معاینه فنی مراجعه کننده به این مرکز، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مالکان خودروها به پلیس آگاهی احضار و از آنها تحقیق به عمل آمد که با اعتراف به استفاده از سند مجعول کردند، ادامه داد: سه نفر با هویت‌های معلوم با دریافت ۲۵۰ هزار تومان اقدام به تهیه معاینه فنی برای آنان کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان ادامه داد: پس از اخذ اظهارات استفاده کنندگان اسناد مجعول و جمع آوری ادله و مستندات در نهایت سه نفر متهم در یک عملیات منسجم و ضربتی دستگیر که برای انجام تحقیقات به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.

اسدبیگی با اشاره به اینکه متهمان به بزه انتسابی اعتراف و گفتند شخصی ناشناس با ما تماس و اعلام داشتند معاینه فنی را جعل می‌کنند و از ما خواست تا رابط او در همدان شویم که ما هم قبول کردیم، افزود: در نهایت پس از انجام اقدامات پیچیده پلیسی، مخفیگاه جاعل در یکی از شهرهای مرکزی کشور شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی به همراه ۲ زن که از همکاران او بودند دستگیر و به پلیس آگاهی همدان دلالت داده شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف متهمان مبنی بر جعل اسناد معاینه فنی و ارسال به سایر استان‌ها، بیان کرد: هر ۶ متهم با قرار صادره از طریق مرجع قضائی روانه زندان مرکزی همدان شدند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها