دختران ربوده شده نیجریایی آزاد شدند

فرماندار استان زامفارا در نیجریه امروز (سه شنبه) در پیامی توئیتری با اعلام اینکه مردان مسلح، دختران دانش آموزی را که از مدرسه شبانه روزی در شمال غرب کشور ربوده بودند، آزاد کردند، تصویری از این دختران را نیز منتشر کرد.

دختران ربوده شده نیجریایی آزاد شدند

یک گروه از مردان مسلح روز جمعه ساعت یک بامداد ۱۱۷ دختر دانش آموز را از یک مدرسه شبانه روزی در شهر "جانگبه" در استان زامفارا ربودند. در توئیت این فرماندار ذکر نشده که چه تعداد دختر آزاد شده اما تصاویری از این دختران در حالیکه پوشش اسلامی به سر دارند، منتشر شده است.

فرماندار زامفارا در این توئیت نوشته است: الحمدلله! با خوشحالی اعلام می‌کنم که دانش آموزان این مدرسه شبانه روزی از اسارت آزاد شده‌اند.

مدارس در شمال نیجریه هدف اصلی آدم ربایی به منظور گرفتن باج برای آزادی ربوده شدگان است و این آدم ربایی‌ها در ابتدا توسط گروه شبه نظامی بوکوحرام آغاز شده است.

دولت نیجریه پرداخت باج برای آزادی گروگان‌ها را رد کرده است اما محمدو بوهاری، رئیس جمهوری این کشور روز جمعه به مقام‌های ارشد استانی تاکید کرد تا سیاست خود را در مورد پاداش دادن به راهزنان به وسیله پول و وسایل نقلیه بررسی کنند و هشدار داد که این سیاست ممکن است فاجعه بار باشد.

حمله در زامفارا دومین آدم ربایی از نوع خود در یک هفته در شمال غرب نیجریه محسوب می‌شود؛ منطقه‌ای که آدم ربایی از سوی گروه‌های تبهکار در آن زیاد است. روز شنبه نیز مردان مسلح ۲۷ پسر نوجوان را که ۱۷ فوریه از مدرسه‌شان ربوده بودند، آزاد کردند.

مهمترین آدم ربایی نیجریه در سال ۲۰۱۴ و توسط بوکوحرام در شهر چیبوک در شمال شرق این کشور رخ داد که در آن بیش از ۲۷۰ دختر دانش آموز ربوده شدند؛ هنوز ۱۰۰ نفر از آن مفقود هستند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها