‌پاپ بازنشسته از استعفای خود دفاع کرد

‌پاپ بازنشسته به مناسبت هشتمین سالگرد استعفای تاریخی خود و در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، تأکید کرد که آگاهانه کناره‌گیری کرده و

‌پاپ بازنشسته از استعفای خود دفاع کرد

بندیکت شانزدهم با روزنامه مهم Corriere della Sera صحبت و تلاش کرد بار دیگر ادعاهای برخی تحسین‌کنندگان محافظه‌کار خود را مبنی بر آن که انتخاب فرانسیس در سال ۲۰۱۳ غیرقانونی بوده و بندیکت همچنان پاپ است، متوقف کند.

بندیکت که ماه دیگر ۹۴ ساله می‌شود، نسبت به برخی دوستان "متعصب" خود که همچنان از استعفای او عصبانی هستند، انتقاد کرد و با بیان اینکه کناره‌گیری وی راه را برای رسالت متفاوت پاپ فرانسیس هموار کرده است، این رسالت را چنین توصیف کرد: انعطاف‌پذیری و تمرکز بیشتر بر کلیسا به عنوان یک بیمارستان صحرایی برای فقرا و حاشیه‌نشینان.

بندیکت در اظهارات خود به برخی "تئوری‌های توطئه" که حامیانش به اشتباه باور دارند پشت پرده بازنشستگی وی بوده، اشاره کرد؛ از جمله رسوایی "واتیلیکس" ۲۰۱۲ و افشای نامه‌های خصوصی او، رسوایی کشیشان همجنس‌گرا در واتیکان و رسوایی در مورد کمک به یک اسقف منکر هولوکاست.

وی تصریح کرد: آن‌ها نمی‌خواهند تصمیمی را که آگاهانه گرفته شده، باور کنند. اما وجدان من پاک است.

بندیکت، متکلم آلمانی که به مدت ۸ سال پاپ بود، هنگامی که اعلام کرد در ۲۸ فوریه ۲۰۱۳ بازنشسته می‌شود، جهان را در شوک فرو برد و به اولین پاپ مستعفی در ۶۰۰ سال اخیر تبدیل شد. وی در آن زمان به صراحت اظهار کرد که از قدرت لازم برای تحقق مشقت‌های شغلی که لازمه آن سفرهای بسیار است، برخوردار نیست. وی عمده دوره بازنشستگی خود را در انزوا و در دیری در باغ‌های واتیکان گذرانده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها