روزنامه شرق:

اگر شورای حکام علیه ایران قطعنامه بدهد، احتمال موافقت چین و روسیه با آن وجود دارد

آمریکا درصدد ارائه قطع‌نامه‌ای در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران است.

اگر شورای حکام علیه ایران قطعنامه بدهد، احتمال موافقت چین و روسیه با آن وجود دارد

روزنامه شرق نوشت: فارغ از صحت و سقم دلایل آمریکا در طرح چنین قطع‌نامه‌ای، باید در نظر داشت تصویب چنین قطع‌نامه‌ای با توجه به گزارش‌های مربوط به درخواست آژانس از ایران در توضیح پیداشدن آثار اورانیوم در دو سایت و همچنین آغاز غنی‌سازی 20‌درصدی ایران پس از مصوبه مجلس، با درنظرگرفتن حمایت اروپا چندان دور از ذهن نمی‌نماید.

ضمن اینکه فارغ از عکس‌العمل روسیه و چین که احتمالا با آن موافقت کرده یا در خوشبینانه‌ترین حالت با بیانی غیرمؤثر مخالفت خود را با آن اعلام خواهند کرد، تصویب چنین قطع‌نامه‌ای، بی‌تردید فشارهای بین‌المللی بر ایران را افزایش داده و آمریکا و اروپا را یک گام برای فشار بین‌المللی به ایران بدون به‌کارگیری مکانیسم ماشه پیش‌بینی‌شده در برجام نزدیک‌تر خواهد کرد.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • بسیجی حوزه
    0

    با داشتن مجلس مقتدر آمریکا هیچ غلطی نمیتوانند بکند مجلس انقلابی در یک کار انقلابی فشار را از روی دو قشر زحمت کش و بی ادعا برداشت معافیت از انشعاب آب و گاز و برق و با چند معافیت از قبل در قالب بیمه عشایری با مبلغ 27000 تومان نشان داد که واقعا عظم راسخ در معیشت این عزیزان آسیب پذیر جامه دارد انشاالله اهاد مردم پشت چنین مجلس باشند من الله توفیق

    نظرات شما -
    • سید علی
      0

      آحاد درسته عزیز جان برادر

    • به بسیجی حوزه
      0

      از منفی هات خجالت بکش زررررشک

    • یا کریم بابا
      0

      این درسته که خوردن ساندیس با تی تاب و بدون تی تاب فرقی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • کمانگیر
      0

      مگه توی حوزه غیر بسیجی هست؟

    • عجب
      0

      آره درسته آب و برق حوزه های بسیج را مجانی کردن. بالاخره پای منافع شما بسیجی حوزه در میانه.

  • ح م د
    0

    با این تفاسیر ما فقط باید باج بدهیم. حالا هر توافق نامه و برجامی ندشته شده باشد فقط ما باید در آن امتیاز بدهیم. چرا باید در موضع ضعف قرار بگیریم.

  • ایرانی
    0

    شک نکنید. چین و روسیه خود را فدای گاو شیرده خود نخواهند.

  • علی
    0

    روزنامه شرق خودش از دسته اوناست

  • سعید
    0

    اینم از متحدانمان

  • یا کریم بابا
    0

    تاریخ ثابت کرده که روسیه چندین هزار بار به ایران خیانت کرده و با جنگ و اشغال و غارت و تجاوز به مردم و سرزمین ایران به دنبال تامین منافع مردم کشور خودش بوده چین هم یه کشور کمونیستیه که مسلمانان ایغور را قتل عام میکنه و برای رسیدن به اهداف و ثروت ویروس مرگبار را میسازه و به جوون دنیا میندازه انتظار حمایت دارین ایران را کمونیستها نابود کردن

  • جمعه
    0

    چین کمونیست و روسیه هرگز همسایه اتمی و قدرتمندی مثل ایران را نخواهند پذیرفت. این دو کشور شریک دزد و رفیق قافله هستند.ایران نباید با طناب این دو کشور وارد چاه شود.

  • ایرانی
    0

    ایران نقش کتک خور اجرا می کنه دشمن اصلی آمریکا، چین وروسیه است به خصوص چین که چند ساله دیگر ابر قدرت اول جهان میشه . چین وروسیه ازایران درمقابل آمریکا حمایت می کردند که تمام تحریم ها وانرژی ومنابع صرف مقابله با ایران شود تا اونا باخیال راحت به مسیر پیشرفتشون ادامه بدن در حالی که ایران با این مسئولان بی مسئول دربرابر این سه قدرت هیچ کاری نمی تونه بکنه این کاملا واضحه

  • فتاحی
    0

    البته باید چند روز دیگه منتظر ماند اگه تصویب بشه یعنی برگشت به سال ۸۹( روز از نو روزی از نو ) ، شمایی که دنبال ریاست جمهوری و ریاست مستدام مجلس بودید و پشت رئیس جمهوری وقت را خالی کردید باید جوابگوی یک دهه عقب نگهداشتن کشور باشید. شرقیون افتخار بکنید. باید در دادگاه جواب بدید.

  • محمد گلکارخوزانی
    0

    باسلام.احتمال بالای 90% درصد است که چین و روسیه با آمریکا همراهی کنند در اجماع علیه برنامه هسته ی و................. چون چین بالای 1000 ملیارد دلار به آمریکا صادرات دارد و روسیه هم منافع دیگر که بیش از منافع ایران برای چین و روسیه است و از طرفی آمریکا قصد دارد برای اینکه چین در آینده نزدیک قدرت اول اقتصادی و نظامی و سیاسی دنیا نگردد بیشرین وقت خود صرف چین کند و حتی حوزه خاورمیانه بخصوص خلیج فارس را مجددا ایران مدیریت خواهد کرد ولی چین و روسیه در تمام این موارد با هم هستند و منافع به نوعی پشت پرده تقسیم میکنند و چین به دلیل اینکه به آمریکا حسن نیت نشان بدهد به احتمال زیاد با آمریکا همراهی خواهد کرد که یک جوری از اطراف خودش در تمام زمینه ها دورش کند.ولی اگر حتی چین و روسیه در این موضوع آمریکا را یاری کنند مطمن باشند دکترین سیاسی آمریکا مقابله با چین و روسیه بخصوص چین که بیش از این بزرگتر و غول و برای خود آمریکا در دهه بعد برای خود آمریکا هم شاخ نشود و در این سه دهه آمریکا سرگرم خاورمیانه و جنگ و درگیری و چین بدون سر و صدا یک ابرقدرت اقتصادی و سیاسی و نظامی شده و با همین روش ده سال آینده قدرت بزرگ دنیا در شرق آسیا خواهد بود که دمکرات به این مهم پی بردند و در حال رویاروی به صورت سیاسی با چین میباشند،

  • ناشناس
    0

    ذوالنوری کجایی

    نظرات شما -
    • ملول
      0

      تنها مرد مجلس ذولنوره //احسنت به شیری که خوردی شیر مررد

  • ناشناس
    0

    هیچ کاری کشور ها برای ایران انجام نمی دهند

  • ناشناس
    0

    کار گزاران واداده ی روزنامه ی شرق که دلشان برای رقاص خانه های زمان آمریکا لک زده است با پایداری ده ها میلیون مردم خدا پرست شریف پیرو ارزشهای انقلاب اسلامی حسرت مذاکره ی ایران با سران جنایتکار کاخ سفید را به گور خواهند برد.

  • ناشناس
    0

    گستاخان اروپایی را از سرزمین پاک ایران بیرون کنید. --- ایران اسلامی باید ضمن هوشیاری و خویشتن داری حکیمانه نخستین گام مقابله بمثل علیه گسکتاخیهای استعمار گران اروپا ؛ همه ی سفرا و اعضای سفارتخانه های آنان را بیرون کند و سپس هر اقدام مشروع دیگری را علیه این قلدر نماهای فرتوت قانون ستیز و مزدوران آنان بی محابا به اجرا بگذارد . وجود منحوس نمایندگان استعمار اروپا و مزدوران بیگانه ی آنان در نمایندگیهای کشورهای دیگر که نوکری آنان را می کنند در ایران اسلامی بجز جاسوسی و جاسوس و مزدور پروری و فتنه افکنی و دسیسه چینی و تخریب هیچ بازده دیگری نداشته است . ده ها میلیون مردم انقلابی شهید داده ی ایران اسلامی هرگز نمی توانند دخالتهای گستاخانه و تخریبی چپاولگران جنایتکار اروپا را در کشور خود تحمل کنند. نباید سکوت بر گستاخیها اروپائیان ضد بشر به مرزی برسد که مردم را وادار سازد برای دادن پاسخهای دندان شکن به بی شرمیهای آنان خود با قدرت وارد عمل شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها