دبیر ستاد امر به معروف در گفتگو با خبر فوری :

مردم پای کار می ماندند، عنابستانی مجبور به استعفا می شد/ بذر پاش دیگر آن کار را نمی کند/ وقتی هشتگ می زنید، اثر می کند/ آقا درباره امر به معروف حجاب می گویند، بگویید و بروید

دبیر ستاد امر به معروف و معاون مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: آقایان میرسلیم و آقاتهرانی هیچ کاری در مجلس نکردند.

مردم پای کار می ماندند، عنابستانی مجبور به استعفا می شد/ بذر پاش دیگر آن کار را نمی کند/ وقتی هشتگ می زنید، اثر می کند/ آقا درباره امر به معروف حجاب می گویند، بگویید و بروید

جلیل محبی، در گفتگو با خبر فوری ضمن حمایت از هشتگ های توییتری علیه مسئولانی که از جایگاه خود سوء استفاده می کنند، گفت: وقتی درباره تاج گردون، عنابستانی یا بذرپاش هشتگ می زنید، اثر می کند.

مردم پای کار می ماندند، عنابستانی مجبور به استعفا می شد

معاون مرکز پژوهش‌های مجلس بیان کرد: آقای عنابستانی اول گفت اصلا از ماشین پیاده نشده، اما وقتی مردم پای کار ایستادند، با فیلمی عذر خواهی کرد. اگر مردم پای کار می ایستادند که صندلی حاکمیت در جمهوری اسلامی جای دروغ گفتن نیست، عنابستانی باید استعفا می داد.

محبی همچنین گفت: عجیب نیست که یک مهمان در صداوسیما حرفی می زند، مجری را برکنار می کنند، رئیس صداوسیما عذرخواهی می کند و بعد در هیات دولت راهش نمی دهند، از این مسخره تر مگر داریم؟

دبیر ستاد امر به معروف گفت: اشکال اینجاست که بودجه صداوسیما دست دولت است، پایش را می‌گذارد روی شلنگ و می‌گوید علیه من حرف بزنی بودجه‌ات را نمی‌دهم.

او ادامه داد: به صداوسیما فحش می‌دهند که چرا علیه دولت حرف زدی، اسمش را می‌گذارند، صداوسیمای میلی که کسی نمی‌تواند آزادی بیان داشته باشد؛ خودت نمی‌گذاری!

محبی نگاه مثبتی به سلبریتی ها دارد و در گفتگویش با خبر فوری بیان کرد: سلبریتی‌ها ظرفیت اجتماعی هستند، می‌توانند فقر را در جامعه از بین ببرند، فرهنگ را اصلاح کنند و... اما مساله سوءاستفاده سیاستمداران از سادگی برخی آنهاست.

قرآن می‌گوید اگر مرد مهریه را ندارد باید برود پی کارش، نه زندان!

درباره قوانین مربوط به مهریه نیز از او پرسیدیم. دبیر ستاد امر به معروف قرآن می‌گوید اگر مرد مهریه را ندارد باید برود پی کارش، نه زندان! اصلا زندان برای کسی است که دلیل داریم پول دارد و نمی‌دهد.

او ادامه داد: سیستم شناسایی اموال را که اجرا کنید معلوم می‌شود هرکسی چه دارد و چه ندارد، آن وقت مهریه را می‌دهد، اما دولت این سیستم را اجرا نکرده است.

شرکت در کمپین‌های ترویج بی‌حجابی جرم است

امر به معروف در کشور ما بیش از هر چیز تداعی حجاب را دارد و نمی شد نظر محبی درباره حجاب را نپرسید. او تاکید دارد: اشاعه بی‌حجابی (شرکت در کمپین‌های ترویج بی‌حجابی) جرم است. فیلم گرفتن و فرستادن برای آن خانم که از رسانه آمریکایی پول می‌گیرد یا شبکه‌ای که پولش را سعودی می‌دهد یک تا ۱۰ سال حبس دارد.

دبیر ستاد امر به معروف ادامه داد: ما امر به معروف را با دعوا اشتباه می گیریم، در حالی که حضرت آقا درباره امر به معروف حجاب می گوید بگویید و بروید؛ ما می‌ایستیم و دعوا می‌کنیم.

رانت‌خواری جرم نیست!

معاون مرکز پژوهش‌های مجلس در گفتگو با خبر فوری با انتقاد از اینکه رانتخواری جرم نیست، بیان کرد: مجلس قبلی پدر من درامد سر اینکه جرم انگاری رانت‌خواری تصویب شود. چهار مجلس پیگیری کردم، این قانون را تصویب نمی‌کردند! خب، این مفسده است.

او تاکید کرد: قوه قضائیه باید امر به معروف می‌کرد و آن قاضی که به سرباز بابلی تعرض کرد، باید برکنار می‌شد.

فضای مجازی گوشت قربانی است

محبی‌ بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر حاکمان اولویت دارد؛ امروز فضای مجازی به کمک این واجب دینی آمده است. فضای مجازی و مردم بارها رئیس جمهور و دولت را امر به معروف و نهی از منکر کردند.

او دربخش دیگری از سخنانش گفت: امروز بحث فیلترینگ و فضای مجازی در کشور گوشت قربانی قدرست است.

بذر پاش دیگر آن کار را نمی کند

محبی تاکید دارد که بذر پاش دیگر آن کار را نمی کند و می گوید: امر به معروف روی رئیس دیوان محاسبات اثر کرد و این مسئول دیگر این اقدام را نخواهد کرد که سند جعلی استفاده کند!

مشروح گفتگو با محبی را می توانید در آپارات خبری فوری مشاهده کنید.

گزیده ای از این گفتگو اینجا قابل مشاهده است:

منبع: خبرفوری

76

حجم ویدیو: 4.12M | مدت زمان ویدیو: 00:01:29 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 36
  • حسین
    0

    این چرندیات چیه؟ مردم پای کار بیان میشن تشویش گر افکار عمومی، تماشاچی باشن ایراد میگیرید!! شما با داشتن قانون، فیلم، شاهد و ... نمی‌تونید رفتار نماینده رو بررسی و جرم را ثابت و اقدام کنید، مردم مقصرن؟ طرف میگن مدارک تحصیلی و سوابق جعلی داده، حالا شده رئیس دیوان محاسبات، نماینده ها هم خبر دارن، مردم مقصرند؟؟؟؟ البته مردم مقصرن که کار رو به غیر حرفه ای ها و نادانان سپرده و به ظاهر آنها اعتماد کردن!!! همین.

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      جالب است. جوان در مدرسه و اجتماع معتاد میشه ، میگن خانواده! بد اخلاقی و سؤ رفتار رو در مدرسه و اجتماع یاد میگیره میگن خانواده!!!! مد بازی و غیره رو و رفتارهای جنسی رو جوان در خانواده یاد نمیگیره، اینها مربوط به اجتماع است مربوط به رادیو تلویزیون است ولی خانواده مقصرن!!! میترسم یک روز نه چندان دور بگویند تقصیر شما مردم بود که انقلاب کردید و ما رو مسئول گذاشتید و بروند از ما مردم شکایت کنن!!!! چقدر ما مردم نادان هستیم که پای کار نیستیم!!!!

  • نشناس
    0

    خیلی از دوستان مخصوصا جوانان به جواب این سوال خودشون که آیا ما به عنوان مردم اصلا جز آدم حساب میشیم و رفتار مسوولان به دفاع از عنابستانی به ما فهمند که نه جانم شما هیچ ارزشی نداری و فقط ازت هر 4 سال یک بار یک رای میخوان عنابستانی مهم هست نه مردم ولی روز رای گیری حتما به هم گوش زد خواهیم کرد کدام گوری میخوای بری؟؟؟ بری رای بدی که تو سرت بزنن بیچاره

  • مورچه
    0

    نزدیک انتخابات مردم مردم مردم میکنید وشما چقدر ناشیانه اومدی مردم رو سیاه کنی بربگو بزرگ ترت بیاد بچه جون ما مردم نمی تونیم بگیم ماکه رای ندادیم ب مجلس اینا چطوری نماینده شدن خودشون برین خودشون دوختن واز همه اینا مهم تر امرب معرف ینی چی خدا همه را ازاد افریده برو قانون را اصلاح کن اگه راست میگی

  • ناشناس
    0

    تا زمانی که مشکل مهریه حل نشود مشکلات جامعه بیشتر میشود واگر عنابستا نی متوجه بود که باید جواب گو باشد خطا نمیکرد که به سنا تور این دوره معروف شود خود شما که اینهمه در آستانه انتخابات با حرارت به یاد مردم افتادین هم خود مسئله است در کل وقتی رییس جمهورونماینده را نمیشود برکنار کردبه یاد ارثی بودن حکومت می افتد که تحت هر شرایطی به کارشان ادامه میدهند

  • m
    0

    دولت پایش را میگذارد روی شلنگ بودجه صداوسیما !!!!، صدا و سیما با این همه هزینه تبلیغاتی که به دست میاره درآمدش از فروش نفت بیشتره.

  • فرشادآزاد
    0

    باسلام هرگز اینجورنیست که شمافرمایش میکنین درقضیه کتک زدن سربازتوسط قاضی که مثل وای بهروزی که بگنددنمک دادستان که حکم مدعی العموم راداردچون جنبه ملی وحیثیتی داشت بایدبلافاصله انفصال قاضی راصادرمیکردکافی است خدای نکرده یک کسی وسط خیابان شعاربدهدبرعلیه حاکمیت اون وقت دادستان محترم یادش میادمدعی العمومه درقضیه عنابستانی هم هم قانون اساسی لگدمال شدهم تنسانیت هم شرافت اگه مردم شبانه روزهم به خیابان می امدندفقط خودشان راهی زندان میشدندمادولت را آماج حملات می کنیم اماقصورقوه قضایی ومجلس هم بسیارزیاداست اینهمه ظلم وستم واردبرمردم رامیبیندامابه وظیفه ذاتی خودکه دفاع ازجان ومال وناموس مردم دفاع نمیکندومنتظرطرح دعوی است مجلس هم که اصلابلدنیست هدف تشکیل خودراقربانی دعوی سیاسی وچانه زنی برای گرفتن سهم بیشترازثروت وقدرت کرده است قحطی دریمن رامیبیندامافشارشدیدمعیشتی مردم خودرانمی بینددرخانواده به اینگونه رفتارمیگویندغریب پرستی انتخابات شوراو..وتعداد داوطلبهارادرنظربگیریداگرهرداوطلب صدمیلیون خرج تبلیغات کندمیشودصدهها هزارمیلیاردحتمایک خبری هست کدام عقل سلیمی باورمیکندبرای خدمت هزاران میلیاردهزینه کنندمملکت فعلا دچارهرج ومرج سیاسی شده ومردم ایران وجه المصالحه حضرات هستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      احسنت و مرحبا فرشاد آزاد جان! حق مطلب رو به خوبی هر چه تمامتر بیان کردی!واقعا یه جاهایی تو نوشته شما داشت اشکم سرازیر میشد که مردممون چقدر مظلومن واقعا و ای کاش به دادشون برسن!

  • الن
    0

    این حاج آقا را کجای دلم بزرام

  • لیلا
    0

    مردم سر کارند نه پای کار داداش

  • دارا
    0

    تو خودت با کدام صلاحیت و کدام رانت این پست و مقام را گرفته ای . خود این نهاد که تو دبیر لن هستی ارگانی سر بار جلمعه است که در این ۴۳ سال عیچ کار مثبتی نکرده است

  • فق
    0

    چرت و پرت نگو مردم پای هیچ کاری نیستند و از همه شما متنفرند اگه راست میگین رفراندم با نظارت بین المللی بذارید

  • OK
    0

    از آفت های ما انسانها اینست که در صندلی و جایگاهی می نشینیم که به ما تعلق ندارد و صلاحیتش را نداریم - لباسی را می پوشیم که صلاحیتش را نداریم - ابزاری را به دست می گیریم که صلاحیتش را نداریم - تربیونی را در اختیار گرفته ایم که به ما تعلق ندارد و صلاحیتش را نداریم - مردم را امر به معروف و نهی از منکر می کنیم ولی خودمان به آن عمل نمی کنیم - آنچیزی را که برای دیگران نمی پسندیم برای خود می پسندیم - آنچیزی را که برای خود می پسندیم برای دیگران می پسندیم و ...

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      1

      اگر عنابستانی استعفا بدهد تکلیف رای مردم چی میشه انسان جایزالخطا ست

    • OK
      0

      پاسخ به کاربر ناشناس: اگر استعفا دهد موکلانش خوشحال هم می شوند و در انتخابات میان دوره ای مجلس یک نفر دیگر بدتر از او را به جایش می نشانند! از ماست که بر ماست! بله انسان ندرتاً جایز الخطاست ولی متأسفانه برخی دائم الخطا هستند و به مثابه مجرم بالفطره می مانند!

  • علی
    0

    اول یه سوزن به خودت بعد جوالدوز چه عرض کنم یه خنجر به دیگران

  • کاربر ناشناس
    0

    حاج آقا هشتک یعنی چه با ور کن هیچ معنی ندارد فقط بعضی ها دلشان خوش است به این حر ف به فکر خودشان نو آوری است چیزی اختراع کنید که بدرد بخورد اینهم صنعت ایرانی است که به دل مجریان خوش آمده است

  • حسنی
    0

    دبیر ستاد امر به معروف گفت: اشکال اینجاست که بودجه صداوسیما دست دولت است، پایش را می‌گذارد روی شلنگ و می‌گوید علیه من حرف بزنی بودجه‌ات را نمی‌دهم. حاج اقا : قدرت صدا و سیما به مراتب فراتر از قدرت دولته .

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      صدا وسیما در مورد مسایل دولتی حتما باید با دولت هما هنگ‌باشد

  • ترمینال
    0

    مردم اگر کلا پافشاری میکردن ده یازده سال قبل . دیگه نوبت اصلن به عنابستانی و عنابستانیها نمیرسید

  • رضا
    0

    مردم پای کارآمدن ولی زورشان به مجلس وقوه قضاییه نمی رسه حرکت عنابستانی وبی توافتی مجلس وقوه قضاییه دهن کجی به مردم وقانون بود.

  • سرباز کوروش
    0

    مرده گوزید، کفن پاره شد.... تو بگو واسه اون دستگاه عریض و طویلت چقدر از بیت المال مال میپیچونی، اصلن اون ستاد شما خروجیش چیه؟ چرا کسایی مثل ان بستانی و نتونستید هدایت کنید که زل نزنه تو چشم مردم و دروغ بگه، وای بر شما

  • عجائب خلقت
    0

    رئیس قوه قضائیه مظهر عدل و عدالت هرهفته در استانه انتخابات به دیدارهای استانی می رود وبا امکانات دولتی والبته می گوید که قصد کانریداتوری ندارداما گذشت زمان همه ادعاها را اثبات خواهد کرد !؟ وجالب تر این که یا کارخانه افتتاح می کند ویا از کارخانه بازدید می کند !؟ اگ کسی یک کشوربر روی زمین نام برد که شبیه ماست واقعا نابغه است حتی بنین وبورکینا فاسو هم این گونه نیستند؟ دستگاه قضا وکارخانه افتتاح کردن چه تناسخی با هم دارند فقط خدا داند واقای رئیسی .

    نظرات شما -
    • دارا
      0

      تمرین میکند برای ریاست جمهوری با معاونت تتلو .

    • ناشناس
      0

      اون بنده خدا که دیگه فراموش شده ..بدبخت این سربازه که بیچاره انگار فرستادنش خشکشویی!!! اینه نتیجه به وظیفه عمل کردن! به جای اینکه تشویقش کنن یا اون نماینده رو برکنارش کنن ایشون رو به خاطر گناه نکرده تنبیه کردن! ای خدا! به کی بگم؟

  • ..
    0

    استعفا پیشکش یکی ازاحوالان سربازبگوید...

  • حسین
    0

    معلوم نیست تکلیف نماینده اصلاح طلبی که سه سال پیش در فرودگاه زد تو گوش مامور ویا نماینده اصلاح طلب زاهدان که مامور گمرک را مورد نوازش قرار داد چه شد

  • OK
    0

    من امثال این عنابستانی های پر رویی که دیده ام بعید می دانم با فشار هشتگ و کمپین اصلاح شوند و حاضر بشوند از قدرت استعفا بدهند. در کشورهای بافرهنگ و پیشرفته مسؤولی که قصور کرده حتی اگر عملش هم جرم نباشد بدون نیاز به هیچ فشاری از سوی افکار عمومی خودش وظیفه اش را می داند و استعفا می دهد در حالیکه در اینجا بر عکس است و مسؤول مقصر با پر رویی هر چه تمام به صندلی قدرت می چسبد و حتی مخالفین خود را ضد انقلاب معرفی می کند!

  • پر پر پر شدیم
    0

    مردم شماها رو نمیخااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان . برین از ایران ما

  • سلام
    0

    ستاد امر به معروف چی کارست که تو دبیرش باشی حقوق الکی می گیرید مفت خور رو اسمشو از رو شما برداشتن

  • محمود
    1

    کاری که شما با اسلام و قران ودین مردم کردید. بزرگترین جنایت در دین وایمان مردم کردید که تا هزار سال درست نمیشه. از صدر اسلام تا الان شما بیشتر ظلم و خیانت را در حق اسلام کردید.

  • کیان
    0

    مردم همیشه پای کار بودن و اگرنه شما داشتین غاز میچروندن و مشکل اینجاست شما فکر می‌کنید وجودتان اهمیت دارد خدا رو شکر کنید از بالا حمایت میشوید و بودجه‌ای مفت میده به شما چرا مردم فقط هشتگ بزنن چرا مراجع و بزرگان ساکت هستن چرا کاندید ها از همچیز با توهم صحبت می‌کنند از امثال عنابستانی صحبت نمیکنن قالی و ستاد انتخاباتی او برای ظریف نعره میزنن کارت زرد میدن ولی پشت عنابستانی تمام قد میستند تهه هر ماجرا یک نتیجه گیری هست که اصلا مردم هیچ اهمیتی ندارن قدیم خان و خانزاده بوده حالا شده ژن خوب انقلابی و آقازاده ها

  • داور
    0

    طوری نگاه میکند انگار مردم گوششان دراز است . که هست وگرنه این آخوندک پررو برای ما روضه نمی خواند

  • دن کیشوت
    0

    تمام بد بختی این مملکت آنجاست که آخوندکها به جای اینکه در حوزه‌ها و مدارس علمیه باشند به مانند زبل خان اینجا، زبل خان اونجا، زبل خان همه جا، هرجایی هستند غیر از آن جایی که باید باشند، این لفظ "هرجایی" را بنده عمداً در مورد آخوندکها به کار میبرم، تو این مملکت هیچکس سر جای خودش نیست

    نظرات شما -
    • آلن
      0

      اتفاقا امثال این دوستمون در جای درستی هستند چون ایشان کاری به غیر مکر و حیله بلد نیستند و مثل زالو خون مردم را می خورند.

  • ناشناس
    1

    چگونه حجاب را می توان در جامعه نهادینه کرد؟ --- باید با رویکرد علمی ؛ به دور از افراط و تفریط که فرایند ناچیز بودن دانش ذهن محدود بشر است و با پیروی از آزادی انتخاب که قرآن ، پس از بیان بدیها و خوبیها و بیان آثار و پیامدهای انتخاب بد یاخوب ، به بشر گوشزد کرده است و با تجزیه و تحلیلهای علمی ساده ی دل نشین منطقی با دوری از دخیل ساختن من در آوردیها و خرافات متضاد با شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی ؛ آثار بدیها و خوبیهایی را که قرآن در احکام دین به بشر در همه ی زمینه های زندگی بیان کرده است با زبان علمی رسا و گویا و مهربانانه با بهره گیری از مثالها و تشبیهات متناسب با هر مرحله ی آموزشی و با الهام گیری از روش الهی برد بارانه ی عرضه و بیان احکام قرآنی به بشر ؛ در کلیه سطوح آموزشی و به فراخور سن و سطح علمی دانش آموزان و دانش جویان بصورت مدون در دوروس دینی یاد آوری کرد و در این یاد آوری از تنگ نظری دگم اثبات ناپذیر شدیدا پرهیز نمود. در برخورد با متخلفان از احکام قرآنی خداوند باید این حقیقت را همیشه نصب العین داشت ؛ یعنی این حقیقت را حتما در نظر گرفت که قرآن با بیان خوبیها و بدیهای رفتاری و گفتاری و بیان آثار و پیامدهای انتخاب خوب یا بد ؛ با جمله ی قرآنی رسا و گویای : « لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ...» ﴿ آیه ۲۵۶ سوره بقره ﴾ مسئولیت انتخاب مثبت و منفی احکام تنظیم زندگی مخصوص شخص انسان را بدون ذکر مجازات دنیوی برای عدم پذیرش این احکام ، به خود شخص واگذار کرده و پذیرفتن احکام را با قسر و قهر تحمیل ننموده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها