ترامپ در نظرسنجی برنده شد

دونالدترامپ، رییس‌جمهور سابق آمریکا در یک نظرسنجی توانست بر رقبای خود پیروز شود و حمایت جمهوری‌خواهان را به دست آورد.

ترامپ در نظرسنجی برنده شد

در یک نظر سنجی که کنگره فعالیت سیاسی محافظه کار آمریکا انجام داد 55 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که در انتخابات مقدماتی احتمالی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور رای می دهند.

در این نظرسنجی که نشان داد ترامپ بر حزب جمهوری خواه آمریکا سیطره دارد 21 درصد گفتند که به «رون دسانتس»فرماندار «فلوریدا» رای می دهند و 4 درصد نیز گفتند که به «کریستی نویم» فرماندار ایالت «ساوث داکوتا»رأی می دهند.

همچنین نزدیک به 7 نفر از هر 10 نفر از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که می خواهند ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 کاندیدا شود، در مقابل 15 درصد گفتند که تمایلی به کاندیداتوی ترامپ برای انتخابات سال 2024 ندارند و 17 درصد نیز گفتند هنوز مطمئن نیستند که چه خواسته ای دارند.

در همین حال، 95 درصد نیز گفتند که می خواهند حزب جمهوریخواه اهداف و سیاست های ترامپ را دنبال کند و 3 درصد نیز تأکید کردند که حزب جمهوریخواه باید سیاست های خود را تغییر دهد و 2 درصد نیز گفتند که مطمئن نیستند.

علاوه بر آن، 97 درصد نیز عملکرد شغلی ترامپ را تأیید کردند.

این در حالی است که دونالد ترامپ در کنفرانس ائتلاف محافظه‌ کاران آمریکا در «اورلاندو» واقع در ایالت فلوریدا سخنرانی کرد. این نخستین حضور سیاسی او پس از پایان رسمی دوران زمامداری خود بود.

ترامپ در پاسخ به خبرنگاری که پرسیده بود آیا او مایل به حضور در کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 است یا خیر، گفته بود: «کسی چه می‌ داند. شاید تصمیم بگیریم، [حزب دموکرات] را برای سومین بار شکست بدهم.» مشخص نیست منظور ترامپ برای این سه شکست چیست و به نظر می‌ رسد بار دیگر مدعی شده که در انتخابات ریاست جمهوری روز سوم نوامبر بر رقیب خود پیروز شده است.

دونالد ترامپ پیش بینی کرد که دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای 2022 شکست بخورند و سپس در سال 2024 کاخ سفید را به جمهوری خواهان واگذار کنند.

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود، فعالیت ما ادامه دارد، این فعالیت ‌ها متوقف نشده و نخواهد شد. کاری که از چهار سال قبل آغاز کرده ایم به پایان نرسید، ما از گذشته هم قدرتمند‌تر خواهیم شد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا همچنین اعلام کرد که برنامه‌ ای برای تشکیل حزبی مستقل ندارد و در حزب جمهوری خواه به فعالیت خود ادامه می‌ دهد.

ترامپ گفت: ما احزاب جدیدی ایجاد نمی کنیم و اکنون در قدرت خود سهیم نیستیم. در عوض، ما متحد و نیرومند خواهیم بود.

وی در این سخنرانی حدود یکساعته خود، اعلام کرد فعالانه برای انتخاب رهبران باهوش، سخت ‌کوش و قوی جمهوری‌خواه کار خواهد کرد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا اظهار کرد: ما جنبش محافظه‌ کاری و حزب جمهوری ‌خواه را برای بازگشت پیروزمندانه کامل و فراگیر رهنمون خواهیم شد. حزب جمهوری‌خواه در انتخابات مجلس نمایندگان و مجلس سنا پیروز خواهد شد و یک بازگشت ظفرمندانه به کاخ سفید خواهد داشت. ترامپ در عین حال بدون اینکه به طور رسمی از قصد خود برای حضور در رقابت انتخاباتی سال 2024 سخن بگوید گفت مایلم بدانم او چه کسی خواهد بود.

این در حالی است که هفته پیش رسانه‌ ها از احتمال تشکیل یک حزب مستقل توسط ترامپ خبر داده بودند. ترامپ با دستیاران و برخی از نزدیکان خود در مورد تشکیل یک نهاد سیاسی متعلق به خود صحبت کرده بود که بنا بر گزارش ها، قصد داشت آن را «حزب وطن ‌پرست» بنامد.

اما اکنون او در این باره گفت که چنین چیزی صحت ندارد و بخشی از اخبار کذبی است که رسانه‌ ها منتشر می‌ کنند.

ترامپ بخش زیادی از سخنرانی خود را به انتقاد و حمله به دولت جو بایدن اختصاص داد. او گفت که دولت بایدن در نخستین ماه حکومت خود سیاست‌ های مخربی را در پیش گرفته است.

او دولت بایدن را دولت «ضد کار، ضد خانواده، ضد مرزها، ضد انرژی، ضد زنان و ضد دانش» خوانده و گفته است که بایدن آمریکا را به ورطه کمونیسم می ‌کشاند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا پیش بینی کرد که ایالات متحده تحت رهبری جو بایدن از نظر تأمین نفت به روسیه و خاورمیانه وابسته خواهد بود و خاطرنشان کرد: ایالات متحده در حال حاضر ابر قدرتی خود را در بخش انرژی از دست داده و به زودی به نفت وارداتی وابسته خواهد شد.

وی افزود: در زمان دموکرات ها، قیمت بنزین در کشور به یک سوم افزایش یافته است.

رئیس پیشین کاخ سفید همچنین سیاست بایدن را «آمریکا در جایگاه آخر» توصیف کرد و گفت که «ماه نخست زمامداری جو بایدن «فاجعه‌ بارترین ماه نخست حکومت روسای جمهور در تاریخ آمریکا» بوده است. دولت کنونی با بازگشایی مرز‌های کشور به روی مهاجران، به ارزش‌ های اساسی ما خیانت می ‌کند. بایدن از آموزش به فرزندان مهاجران حمایت می‌ کند، اما آموزش فرزندان آمریکا را نادیده می‌ گیرد.»

وی در ادامه گفت: آنچه ما در زمینه دستیابی به واکسن کرونا انجام داده ایم دولت بایدن نمی ‌تواند طی 10 سال انجام دهد. دولت من بود که موفق شد واکسن کرونا را در دسترس قرار دهد.

دونالد ترامپ افزود: بایدن با ملغی کردن خط انتقال نفت، موجب شد در یک روز 42 هزار فرصت شغلی از بین برود. شهروندان ما باید مالیات افزایش قیمت نفت را بپردازند، اما من قیمت نفت را حفظ کرده بودم.

رئیس جمهور سابق آمریکا نظام انتخاباتی این کشور را زیر سوال برد و گفت، برای تضمین صحت انتخابات نیاز است در نظام انتخاباتی کشور اصلاحات فراگیر انجام شود. نظام انتخاباتی ما مشکل دارد و نیازمند اصلاح است.

دونالد ترامپ اولین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا که دو بار استیضاح شده است. او همچنین تنها رئیس جمهوری است که پس از ترک کاخ سفید در سنا محاکمه شد. مجلس سنا - که تحت کنترل جمهوری خواهان بود - روز 13 فوریه دونالد ترامپ را از اتهام «تحریک به شورش» علیه کنگره تبرئه کرد. دموکرات ها در مجلس نمایندگان مدعی شده بودند که ترامپ با ادعاهای کذب درباره تقلب انتخاباتی گسترده، هوادارانش را به یورش به کنگره تشویق کرده است - اتهامی که وکلای رئیس جمهور سابق بی اساس خواندند.

در پی آن حمله شبکه توئیتر حساب کاربری دونالد ترامپ را به طور کامل و دائمی بست.

او آن اقدام را «توطئه دموکرات ‌ها و چپ‌ های تندرو» توصیف کرد. دونالد ترامپ از زمان ترک کاخ سفید در اقامتگاه مارالاگو در فلوریدا سکونت دارد.

او در چند ایالت با تحقیقات کیفری مواجه است از جمله در ایالت نیویورک که دادستان دموکرات منهتن اخیرا با حکم دیوان عالی به سوابق مالیاتی ترامپ دست پیدا کرده است.

دونالد ترامپ تنها رئیس جمهور در تاریخ معاصر آمریکا بوده است که از انتشار مدارک مالیاتی سابق خود خودداری کرده بود.

منبع: جماران

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها