پوآروی ایرانی دستگیر شد/ جرمش چیست؟

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از دستگیری یک مجرم در حوزه میراث فرهنگی با نام مستعار «پوآرو» خبر داد.

پوآروی ایرانی دستگیر شد/ جرمش چیست؟

سردار مهدی معصوم‌بیگی، رئیس پلیس پیشگیری ناجا در نشست خبری از دستگیری فردی خبر داد که با عنوان " پوآرو" در حوزه میراث فرهنگی اقدام مجرمانه انجام می داد و اظهارکرد: این فرد با راه اندازی پیجی در اینستاگرام با حدود ۳۰ الی ۴۰ هزار نفر فالوور، به آموزش درباره نحوه کشف عتیقه می پرداخت و فعالیت های مجرمانه دیگری داشت که توسط یگان حفاظت از میراث فرهنگی در غرب کشور شناسایی و دستگیر شد.

معصوم‌بیگی آمار امدادرسانی پلیس پیشگیری ناجا به امدادخواهان را در ۱۱ ماهه سال جاری ، ۱۷ میلیون نفر برشمرد و اظهارکرد: توسط همکارانم به ۱۷ میلیون مورد امدادخواهی صورت گرفته از سوی شهروندان و همکاران پاسخ داده شده که از این ۱۷ میلیون امدادخواهی ، ۸۱ درصد توسط ۱۱۰ و ۱۹ درصد شامل مراجعات مردمی به یگان های انتظامی، کلانتری ها و پاسگاه ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: عمده امدادخواهی ها در بخش های مربوط به جرایم عمومی علیه اشخاص و اموال است و نزاع و درگیری در رتبه دوم امدادخواهی و اختلافات خانوادگی در رتبه سوم جای دارد.

وی گفت: قدرت مقابله با سارقان و مجرمان مبین هدفگذاری دقیق، هوشمندانه و سنجیده پلیس پیشگیری ناجا است به طوری که یکی از دستاوردهای این پلیس تلاش برای " کنترل جرم" است و با تمرکز بر این راهبرد شاهد کاهش قابل توجهی از سرقت ها هستیم، به طوری که سرقت محتویات و قطعات خودرو در ۱۱ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۳ درصدی، جیب بری کاهش ۴۷ درصدی، سرقت احشام کاهش ۲۹ درصدی ، سرقت از بانک ها کاهش ۸۰ درصدی، سرقت از طلا فروشی ها کاهش ۳۰ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: میزان دستگیری سارقان توسط پلیس پیشگیری ناجا طی بازه زمانی اشاره شده رشد ۱۸ درصدی داشته است، این در حالیست که ۸۰ درصد متهمان به سرقت توسط کلانتری ها و پاسگاه ها دستگیر شده اند.

سردار معصوم بیگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار ۵۰ هزار نفری نگهبانان محله آموزش دیده در سطح کشور اظهارکرد: نگهبانان محله تحت عنوان " موسسات حفاظتی و مراقبتی " فعالیت می کنند و در رصد و حماینت پلیس پیشگیری هستند و به فرآیند پیشگیری از جرم و امنیت محلات کمک شایانی می کنند.

وی با بیان اینکه در همین جا از آحاد مردم درخواست می کنم از ظرفیت نگهبانان محله بیشتر استفاده کنند، تصریح کرد: ظرفیت های قانونی برای جلب مشارکت مردم در تامین و توسعه نظم و امنیت ایجاد کرده ایم که یکی از این ظرفیت های قانونی، فعالیت نگهبانان محله است.

معصوم‌بیگی تصریح کرد: نگهبانان محله در ۱۲ هزار نقطه از کشور مستقر هستند و هر کجا که این عزیزان تلاش می کنند نقش موثری در پیشگیری از جرم دارند.

معصوم‌بیگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ماه های پایانی سال هستیم، خطاب به شهروندان توصیه کرد: از هم اکنون باید مراقب فرزندانمان به خصوص با نزدیک شدن به پایان سال و فرا رسیدن چهارشنبه پایانی سال باشیم که به تعبیری چهارشنبه سوری یا به عبارتی چهارشنبه سوزی است که متاسفانه شاهد استفاده برخی از نوجوانان و جوانان از مواد منفجره و محترقه هستیم.

وی یادآور شد: متاسفانه طی چند روز اخیر در خبرها دیدیم و شنیدم در یکی از استان ها و در منزل مسکونی حاوی مواد محترقه، دو نوجوان دچار آسیب شدند و لازم است که به ویژه اولیاء و پدران و مادران مراقبت های لازم را داشته باشند.

معصوم‌بیگی با بیان اینکه پلیس مراقب است، ادامه داد: مراقبت پلیس به تنهایی کافی نیست و لازم است که مردم به کمک پلیس بیایند و مواظب فرزندان خود باشند تا از رفتارهای پرخطر در این ایام دور باشند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا همچنین در توصیه دیگری به شهروندان گفت: برای خانه تکانی، نظافت منزل و آپارتمان حتما از نیروهای خدماتی شرکت های مطمئن و معتبر استفاده کنید همچنین در این ایام از حمل غیرضروری وجوه نقد، طلاجات ، اسناد مهم و ... خودداری کنید.

معصوم‌بیگی خاطر نشان کرد: به هموطنان توصیه می کنم که تا حد امکان از نگهداری طلاجات، ارز و وجوه در منازل پرهیز کنند و اقلام ارزشمند خود را به صندوق امانات در بانکها بسپارند.

منبع: همشهری‌آنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سعید
    0

    فقط اعدام حقش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها