تداوم بارش‌ها در کشور

سازمان هواشناسی از بارش باران دربرخی استان‌های کشور خبر داد و نسبت به احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایرتوصیه کرد.

تداوم بارش‌ها در کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی آورده است: بارش باران در مناطق گرمسیر توام با وقوع رعدوبرق و وزش باد، در مناطق سردسیر همراه با بارش برف، رخداد مه و کاهش دید افقی امروز (۱۱ اسفندماه) برای شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و گیلان، غرب مازندران، خوزستان، لرستان، اصفهان، جنوب مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، نیمه شمالی فارس، نیمه شمالی کرمان، یزد، خراسان جنوبی و نیمه جنوبی خراسان رضوی پیش‌بینی می شود.

حاکمیت این شرایط جوی فردا (۱۲ اسفندماه) در شمال و غرب آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، گیلان، غرب و ارتفاعات مازندران، لرستان، مرکزی، جنوب همدان، ارتفاعات اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و ارتفاعات استانهای قزوین، البرز و تهران دور از انتظار نیست.

از مخاطرات این وضعیت جوی می‌توان به افزایش حجم رواناب و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی،اختلال در سفرهای برون شهری، کاهش دید در مناطق کوهستانی و احتمال تاخیر در پروازها اشاره کرد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرهای برون شهری به‌ویژه مناطق کوهستانی، آمادگی تجهیزات برف‌روبی در نواحی سردسیر و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها