فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

مواضع کاندیداها هنوز شفاف نیست

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امروز جناح‌بندی‌ها و موضع‌گیری‌ها هنوز شفاف نیست و باید همه کسانی که کاندیدا می‌شوند مطرح شوند و بعد گروه‌ها و احزاب اعلام کنند که از چه کسانی حمایت می کنند و رقابت بعد از آن، اتفاق می افتد. 

مواضع کاندیداها هنوز شفاف نیست

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انتخابات به سبک مجلس و اصولگرا با اصولگرا برای مردم جذابیت ندارد و مشارکت مطلوب نمی‌کنند.

«اکبر ترکان»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در رابطه با شرایط انتخابات ۱۴۰۰ و بازگشت رای مردم عنوان کرد: اگر انتخابات مشابه با انتخابات مجلس در سال گذشته باشد جنبه‌های رقابتی کمرنگی دارد و جذابیت انتخابات برای مردم پایین می آید.

او افزود: آنچه که من از طریق رسانه‌ها به دست آورده‌ام این است که اصلاح‌طلبان می‌گویند کاندیداهای آنها برای مجلس تایید صلاحیت نشدند اگر این طور باشد به این معناست که رقابتی بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در مجلس رخ نداده است و رقابت بین اصولگرایان و اصولگرایان، بوده است. جذابیت این رقابت‌ها پایین است و از این رو دیدیم که تعداد شرکت‌کنندگان مطلوب نبود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: حال اگر در انتخابات ۱۴۰۰ یک جناح تایید صلاحیت شود و جناح دیگر نه، انتخابات کم‌رنگ خواهد بود برای مشارکت بیشتر مردم همه سلایق سیاسی باید حس کنند که در انتخابات کاندیدا دارند این مسئله موجب رغبت بیشتر نسبت به انتخابات خواهد بود.

مشاور سابق روحانی با اشاره به اینکه برخی می گویند مردم به دو جریان موجود سیاسی اقبال ندارند، اضافه کرد: وقتی از جریان حرف می زنید از یک پایگاه فکری سخن می گویید جریان فکری مطرح سومی وجود ندارد.

او اضافه کرد: من اصولگرایان را می شناسم که اندیشه‌های سنتی دارند و مسائل را به عنوان نوگرایی در اندیشه‌های سنتگرایانه خود دنبال می کنند. اصلاح‌طلبان هم که اندیشه‌های خود را دارند و به دنبال بهبود شرایط موجود هستند. سنتی‌ها به دنبال اسلامگرایانه بودن نظام هستند و اصلاح‌طلب‌ها بیشتر جمهوریت نظام را تعقیب می‌کنند این دو پایگاه فکری در انتخابات با هم رقابت می کنند.

ترکان در پایان گفت: امروز جناح‌بندی‌ها و موضع‌گیری‌ها هنوز شفاف نیست و باید همه کسانی که کاندیدا می‌شوند مطرح شوند و بعد گروه‌ها و احزاب اعلام کنند که از چه کسانی حمایت می کنند و رقابت بعد از آن، اتفاق می افتد.

منبع: برنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • داود
    0

    توکه چیزی نمفهمی بازم چراشروع کردی بزباش؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها