جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد ۱۴۰۰ فردا برگزار می شود

اولین جلسه شورای عالی کار برای بحث و بررسی و تعیین دستمزد سال آینده کارگران فردا برگزار می شود.

جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد ۱۴۰۰ فردا برگزار می شود

تعیین حداقل دستمزد توسط شورای عالی کار بر روی معیشت حدود ۱۴.۷ میلیون کارگر بیمه شده در کشور اثر مستقیم دارد که اگر مبنای جمعیت هر خانوار کارگری را ۳.۳ نفر درنظر بگیریم، به این معناست که تصمیم شورای عالی کار درباره حداقل دستمزد سال آینده، زندگی ۴۸ میلیون و ۵۱۰ هزار نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

پیش نیاز تعیین حداقل دستمزد این است که مشخص شود حداقل هزینه‌ای که یک خانوار کارگری برای معیشت خود در هر ماه هزینه می‌کند چقدر است؛ بر همین اساس، هزینه سبد معیشت خانوار کارگری طی دو ماه گذشته پس از برگزاری چند جلسه و گفتگو میان نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت، برای سال ۱۴۰۰ به میزان ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان تعیین شد ().

با توجه به مشخص شدن هزینه سبد معیشت قرار است اولین جلسه رسمی شورای عالی کار برای بررسی و تعیین دستمزد سال ۱۴۰۰ با حضور نمایندگان کارفرمایی، کارگری و دولت فردا سه شنبه ۱۲ اسفند ماه برگزار شود.

گفتنی است، تعیین حداقل دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران به دلیل اختلاف نظرات بین نمایندگان کارگری با کارفرمایی و دولت بسیار طولانی شد به شکلی که اواخر فروردین ماه امسال دستمزد سال ۹۹ به تصویب رسید و پس از آن نیز در یکم تیر ماه مصوبه مذکور اصلاح شد و میزان افزایش حداقل حقوق به جای ۲۱ درصد به ۲۶ درصد رسید؛ یعنی از یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومان به یک میلیون و ۹۱۱ هزار تومان افزایش یافت؛ همچنین به پایه مزد سایر سطوح نیز ۷۸ هزار تومان افزوده شد. حق مسکن نیز در مرداد ماه با مصوبه دولت از ۲۰۰ هزارتومان به ۳۰۰ هزارتومان افزایش یافت.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • م
    0

    30 اسفدماه نتیجه اعلام و همه به تعطیلات می روند تا کسی وقت اعتراض نداشته باشد مثل 40 سال گذشته

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام آلان تفاوت سخت و زیان آور که قرار بود دی ماه بدن بالاخره قبل ۱۴۰۰ پرداخت میکنن البته اینو وزیر کار فرمودت که تفاوت سخت و زیان آور دی پرداخت میکنیم. مگه نمیگن دروغگو دشمن خداست؟ نکنه اینا را برای ماها گفتین. منتظر تفاوت هستیم. علی برکتواله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها