طرز تهیه لوز نارگیلی زعفرانی خانگی بدون فر

امروز می خواهم دستور یک شیرینی خوشمزه و دلچسب که بدون فر و وقت کمتری هم از شما می گیرد و با مواد ساده و کم هزینه ای درست می شود را بگویم.

طرز تهیه لوز نارگیلی زعفرانی خانگی بدون فر

مواد لازم:

پودرقند: 100 گرم

پودرنارگیل: 100 گرم

گلاب: 2 قاشق غذاخوری

زعفران: 1/4 قاشق چایخوری

آب جوش: 2 قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

ابتدا در داخل ظرف مناسب و نسبتا بزرگی پودر قند و پودر نارگیل را مخلوط می کنیم .

سپس برای این که مواد مخلوطی کاملا پوره و یک دست بشوند مواد را در داخل آسیاب کن می ریزیم تا حسابی مواد با هم ترکیب و پوره شوند.دقت کنید عزیزان باید تا جایی مواد را پوره کنیم تا روغن نیندازد.

حال گلاب و یک قاشق از آب جوش را در داخل ظرف دیگری می ریزیم و با قاشق غذا خوری هم می زنیم تا با هم مخلوط شده و ترکیب شوند.

در ادامه مواد مخلوطی گلاب و آب جوش را کم کم به پوره شده پودر قند و پودر نارگیل اضافه می کنیم و خوب مواد را زیر و رو کرده و هم می زنیم تا با هم مخلوط شده و کاملا ترکیب شوند باید خمیر لوز نارگیلی حاصل شود در صورت لزوم می توانید با انگشتان تمیز آن را وز دهید تا خمیر لوز نارگیلی نرم و یک نواخت درست شود.

بعد در ادامه خمیر شیرینی لوز نارگیلی را از وسط نصف کرده و نصف اولیه را در داخل قالب کوچک مورد جا می دهیم و با انگشتان تمیز آرام خمیر لوز نارگیلی خانگی را در داخل قالب مورد نظر فشار می دهیم تا خوب جا بگیرد.

حال در ادامه برای زعفرانی کردن لوز نارگیلی خانگی را باید زعفران را در هاونگ مخصوص ریخته و آن را کاملا پوره کرده سپس زعفران پوره شده را با باقی مانده آب جوش مخلوط می کنیم و ظرف را روی حرارت سماور یا بخار آب به مدت 10 دقیقه می گذاریم تا خوب دم بکشد.

سپس زعفران دم کشیده را با باقی مانده خمیر لوز نارگیلی خانگی مخلوط کرده و با انگشتان تمیز خمیر را کمی وز داده تا زعفران را خوب به خود جذب کند.

بعد خمیر لوز نارگیلی زعفرانی خانگی را هم در داخل قالب مورد نظر جا می دهیم و سپس هر دو قالب را به مدت 30 الی 40 دقیقه در فریزر می گذاریم تا کاملا خمیر لوز نارگیلی خانگی منسجم شده و شکل قالب را به خود بگیرد.

بعد از زمان مقرر قالب ها را از فریزر بیرون آورده و لوزهای نارگیلی ساده و زعفرانی را از قالب به آرامی جدا کرده و در داخل ظرف سرو می چینیم.

امیدوارم این شیرینی ساده و خوشمزه را در منزل درست کرده و در کنار خانواده محترم میل کنید و لذت ببرید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها