واکسن روسی در برابر جهش‌های مختلف ویروس کرونا مقاوم است

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که واکسن کرونای

واکسن روسی در برابر جهش‌های مختلف ویروس کرونا مقاوم است

بررسی‌های جدید که در مرکز تحقیقات ملی همه‌گیرشناسی و میکروب‌شناسی "گامالیا" در روسیه انجام شد، نشان می‌دهد واکسیناسیون مجدد با واکسن اسپوتنیک V تأثیر قابل توجهی در برابر جهش‌های ویروس کرونا مانند ویروس‌های کرونای انگلیسی و آفریقای جنوبی دارد. ارزیابی مجدد این واکسن به دستور رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، در ماه گذشته انجام شد و طی آن محققان اثربخشی واکسن ذکر شده را در برابر انواع جدید ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان را بررسی کردند.

هنوز جزئیات بیشتری در مورد نتایج این بررسی‌ها در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود نتایج آزمایشات مجدد به زودی منتشر شود. محققان معتقد هستند واکسن‌هایی مانند اسپوتنیک V که ناقل ویروس هستند و واکسن‌هایی مانند آسترازنکا که در ساخت آن‌ها از ویروس‌های اصلاح شده بی‌ضرر به عنوان عامل ایجاد مصونیت یا انتقال اطلاعات ژنتیکی استفاده می‌شود، ایمنی لازم را برای مقابله با عفونت‌های آینده ایجاد می‌کند.

اسپوتنیک V یک واکسن دو مرحله‌ای است که در دو دوز به افراد تزریق می‌شود. این واکسن یک واکنش ضد ویروسی در بدن ایجاد می‌کند و سویه‌های جدید و جهش‌های ژنتیکی کرونا را نیز شکست می‌دهد. این نتیجه‌گیری‌ها بر اساس آزمایش واکسن‌های ساخته شده برای بیماری ابولا به دست آمده است.

منبع: ایمنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها