طرز تهیه مغز گوساله با سس مخصوص

مغز گوساله غذایی بسیار خوشمره و مقوی هست که به شما پیشنهاد می‌کنیم این غذا را امتحان کنید.

طرز تهیه مغز گوساله با سس مخصوص

مواد لازم:

مغز گوساله: 3 عدد

تخم مرغ: 2 عدد

دنبلان: 300 گرم

نعنا: به مقدار کم

جعفری: به مقدار کم

کره: 50 گرم

آب مرغ: یک لیوان

نارنج: یک عدد

آرد گندم: 30 گرم

نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه:

برای پخت سالم تر مغز گوساله، ابتدا آن را شسته و رگ های خونی اطراف آن را جدا کنید.

سپس آن را بخارپز کنید، بدین صورت که در قابلمه بزرگی حدود 2 لیتر آب بریزید. مغزها و مقدار دنبلان را در ظرف دیگری قرار دهید و مقداری آب روی آنها بریزید، سپس ظرف را روی قابلمه پر از آب قرار داده و حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش آید سپس درب ظرف مغزها را گذاشته تا به مدت 20 دقیقه پخته شوند.

برای مزه دار کردن آنها مقداری نمک و فلفل در آخر به آنها اضافه کنید.در قابلمه کره را اضافه کنید و با حرارت ملایم ذوب کنید، سپس آرد را اضافه کنید و تفت دهید، آب مرغ را کم کم به مواد اضافه کنید.

در آخر نیز نمک و فلفل بریزید و با حرارت ملایم هم بزنید تا سس غلیظ شود. برای طعم بهتر سس، سبزی ها را به صورت درسته اضافه کنید و کمی با مواد مخلوط کنید و سپس آنها را دور بریزید.

سس را از صافی عبور دهید تا یکدست شود. سپس سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید و زرده ها را با همزن در حد 5 دقیقه خوب مخلوط کنید تا رنگ آن روشن شود و به سس مرحله قبل اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. قبل از به جوش آمدن مایع آن را بردارید و اجازه دهید سس سرد شود.

برای سرو این غذا در یک ظرف مناسب مغز و دنبلان را قرار دهید و از سس غلیظ روی آن بریزید و با گشنیز و برش های نارنج آن را تزیین کنید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها