پورابراهیمی: FATF هم مثل برجام خیری برایمان ندارد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هیچ تضمینی برای گشایش‌های اقتصادی در ایران،‌ در FATF وجود ندارد و مجموع این کنوانسیون‌ها نیز همانند برجام برای ما خیری نخواهد داشت.

پورابراهیمی: FATF هم مثل برجام خیری برایمان ندارد

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، با اعلام مخالفت خود به پیوستن ایران به کنوانسیون‌های FATF گفت: همانطور که برجام برای ما خیری نداشت، پیوستن به FATF هم برای ما خیری ندارد.

وی افزود: در FATF هیچ تضمینی برای کشایش اقتصادی در ایران وجود ندارد و نباید به این کنوانسیون‌ها دلخوش کرد.

وی اظهار داشت: غربی‌ها در موارد مختلف و از جمله برجام نشان دادند که به تعهداتشان پایبند نیستند و هیچ تضمینی برای انجام تعهدات از سوی آنها وجود ندارد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: براساس مبانی دینی ما، مبارزه با فساد و پولشویی جزو اولویت‌های ماست و ما علاوه بر این، با هرگونه اقدام تروریستی و اقدامات جنگ‌طلبانه به شدت مخالفیم.

وی افزود: پیش از آنکه کنوانسیون‌های FATF متولد شوند، ما در کشورمان قانون مبارزه با پولشویی داشته‌ایم و سابقه مبارزه ما با پولشویی و تروریسم سالهای بیشتر از عمر این کنوانسیون‌هاست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: امروز ما در شرایط تحریم به سر می‌بریم و شفافیت اقتصادی در این وضعیت در واقع به معنای دادن اطلاعات اقتصادی کشور به دشمن است.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، سردمداران اصلی FATF که در قالب این کنوانسیون‌ها دم از مبارزه با تروریسم و مبارزه با پولشویی می‌زنند، خود حامیان اصلی تروریسم هستند و این کنوانسیون‌ها هدفی به صورت واقعی به دنبال مبارزه با تروریسم و پولشویی نیستند.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ali
    0

    کل تجار مملکت و اقتصاد دانان و همه کشورهای دنیا (البته بغیر از ایران و کره شمالی ) همه متفق القول هستند که باید عضو fatf بشویم . حالا ایشان میفرمایند نفعی ندارد باید ببینیم برای کی باید نفع داشته باشد ؟؟؟ کل دنیا نمیفهمند و ایشون تازه کشف کرده که ای بابا دل درد رو خوب نمیکنه!! معلومه شرائط فعلی در زندگی لاکچری مسئولین و نمایندگان و اعوان و انصارشان فرقی نمیکنه

  • امیر
    0

    اصلا فقط نمیدونیم چرا چند صد کشور ازش خیر دیدن و فقط ما و کره شمالی خیری ندیدیم جالب اینجاست که حالو روزمون هم عین هم است با وجودی که کره بمب اتم هم داره و فقط برین خدا رو شکر کنید که مثل کره یک گوشه دنیا گیر نکردیم وسط هستیم از راه قاچاق و با هزینه زیاد تو کشور قحطی نیامده نگو خیری ندارد بگو ما شانس آوردیم فعلا

  • اکبر عبداللهی
    0

    با این تفکر که ما داریم بدبینی همه این لوایح برای خودزنی وخود تحریمی است شما قدرت دا،رید قبول کن عمل نکن اسلام هم لازم دانسته

  • غیر قابل نشر
    0

    اگه خیر برا شما داشت که سه سوته تصویبش میکردید مشکل اینه که برا کشور ومردم خیر داره

  • کاربر ناشناس
    0

    برای تو پوریانی و گل گهر خیر دارند برجام میخواهی چکار تو که مشکل نداری مردمو ولش عشق حالتو بکن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها