راه اندازی کارخانه تولید آنتی بیوتیک‌های دامی و آفت کُش های گیاهی در گچساران

رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار در کشور کارخانه تولید آنتی بیوتیک های دامی، گیاه پایه و آفت کُش های گیاهی در شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران از توابع این استان ساخته می شود.

راه اندازی کارخانه تولید آنتی بیوتیک‌های دامی و آفت کُش های گیاهی در گچساران

سید محمدقائم کاظمی بیدک افزود: ساختمان سازی و سوله سازی این طرح فناورانه و دانش بنیان در حال انجام بوده و میزان پیشرفت فیزیکی آن نیز بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است.

وی اظهارکرد: برخی از مهمترین اهداف اجرای این طرح فناورانه و دانش بنیان شامل جایگزینی داروهای آنتی بیوتیک شیمیایی با استفاده از گیاهان دارویی در صنعت طیور، تأمین بخشی از نیاز دارویی کشور در صنعت طیور و کاهش وابستگی به واردات داروهای شیمیایی برای کنترل عفونت ها در صنعت طیور است.

رییس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تولید محصولات اُرگانیک و گوشت سفید سالم، دستیابی به دانش فنی فرمولاسیون و تولید حداقل پنج داروی جایگزین آنتی بیوتیک های مصرفی در صنعت طیور و پنج آفت کُش گیاهی برای مصرف در گلخانه های صیفی جات و سبزی جات نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح فناورانه و دانش بنیان در استان است.

کاظمی بیدک عنوان کرد: این کارخانه با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های موجود در کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گیاهان دارویی و از سوی زیرمجموعه های حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی استان ساخته می شود. تاکنون دانشگاه ها، محققان و پژوهشگران متعدد کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گیاهان دارویی فعالیت کرده اند.

رییس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها نهاد و سازمان استان که در این زمینه به صورت نوآورانه و فناورانه اقدام می کند جهاد دانشگاهی بوده و یک کار مهم و شاخص محسوب می شود.جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آموزش اقدام به ارائه آموزش های کوتاه مدت و بلندمدت می کند.

وی افزود: دوره های آموزشی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد در ۲ بخش آموزش های آزاد و آموزش های تخصصی و اداری در حال برگزاری است.هم اینک یک مرکز آموزشی، فرهنگی وابسته به جهاد دانشگاهی این استان در شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه مستقر است.

کاظمی بیدک عنوان کرد: یک مرکز آموزشی، پژوهشی وابسته به جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد با محوریت نفت و گاز نیز هم اینک در شهر گچساران مرکز شهرستان گچساران در حال فعالیت است.

وی بیان کرد: نخستین مرکز دانشگاه علمی، کاربردی کهگیلویه و بویراحمد که سال ۱۳۸۶ افتتاح شد متعلق به جهاد دانشگاهی این استان است.این دانشگاه تاکنون بین ۱۰ تا ۱۵ هزار دانش آموخته در کد رشته های مختلف داشته و هم اینک نیز ۱۰ کد رشته در آن در حال تدریس است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها