رئیس‌جمهور کره جنوبی:

المپیک، زمان مناسبی برای احیای مذاکرات آمریکا و کره شمالی است

رئیس‌جمهور کره جنوبی می‌گوید برگزاری المپیک زمان مناسبی برای از سر گیری مذاکرات خلع سلاح اتمی کره شمالی، بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ است.

المپیک، زمان مناسبی برای احیای مذاکرات آمریکا و کره شمالی است

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «مون جائه‌این» امروز (دوشنبه) طی سخنرانی در مراسمی گفت می‌توان از زمان برگزاری المپیک به عنوان فرصتی جهت از سرگیری مذاکرات خلع سلاح اتمی کره شمالی استفاده کرد.

وی در این باره توضیح داد: «مسابقاتی که برای امسال برنامه‌ریزی شده، می‌تواند فرصتی برای گفت‌وگو بین کره جنوبی و ژاپن، کره‌های شمالی و جنوبی، کره شمالی و ژاپن و کره شمالی با آمریکا باشد».

رئیس‌جمهور کره جنوبی همچنین اظهار داشت که سئول برای برگزاری هرچه بهتر و موفق‌تر المپیک، با توکیو همکاری خواهد کرد و این اقدام می‌تواند به اقتصاد دو کشور که به دلیل شیوع ویروس «کووید۱۹» دچار زیان شده بودند، کمک کند.

به نوشته رویترز، مون تصریح کرد: «امیدوارم که کره و ژاپن بتوانند اقتصادهای خود را که از همه‌گیری کرونا آسیب دید احیا کنند، و مشترکاً نظم جدیدی در عصر پسا-کرونا ایجاد نمایند».

پیش از این، «لی این‌-یونگ» وزیر اتحاد کره جنوبی هشدار داده بود اگر در تحریم‌ها علیه کره شمالی بازنگری نشود، ممکن است بحران انسانی وخیمی در این کشور به‌وجود بیاید.

آمریکا طی دهه‌های اخیر ضمن استقرار نیروهای نظامی خود در کره جنوبی و مناطق همجوار کره شمالی، همواره علیه برنامه اتمی این کشور موضع‌گیری کرده و خواستار برچیدن این برنامه شده است اما پیونگ‌یانگ این برنامه را ضامن امنیت و بقای خود می‌داند.

چند روز قبل نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای خود در کره جنوبی، بر تعهد آمریکا برای پاکسازی شبه‌جزیره کره از تسلیحات اتمی، علی‌رغم بن‌بست مذاکرات با کره شمالی، تاکید کرد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها