احتمال برخورداری نسل بعدی گلکسی واچ از سیستم عامل‌اندروید

شایعه‌های منتشر شده حاکی از آن است که کمپانی سامسونگ قصد دارد تا نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود را با سیستم عامل‌اندروید به بازار عرضه کند.

احتمال برخورداری نسل بعدی گلکسی واچ از سیستم عامل‌اندروید

به گزارش خبر فوری به نقل از engadget، سامسونگ از با عرضه ساعت هوشمند گیر 2 در سال 2014 میلادی تصمیم گرفت تا به جای سیستم عامل‌اندروید از پلتفرم تایزن استفاده کند. با این حال به نظر می‌رسد که این کمپانی تصمیم دارد تا در آینده‌‌ای نزدیک دوباره به‌اندروید روی بیاورد.

گزارش‌های به دست آمده از SamMobile و افشا گری معروف به نام مستعار Ice Universe مدعی شده است که سامسونگ قصد دارد تا ساعت هوشمند خود را به جای پلتفرم تایزن بر پایه‌اندروید بسازد. از زمان عرضه گلکسی گیر و گیر لایو این اولین باری خواهد بود که سامسونگ از سیستم عامل‌اندروید برای پوشیدنی خود استفاده می‌کند.

هنوز در رابطه با طراحی ظاهری و تصمیم نهایی سامسونگ برای استفاده از‌اندروید برای تمامی پوشیدنی‌های خود اطلاعات دقیقی در دست نیست. اخیرا وب سایت GalaxyClub مدعی شده است که نسخه جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ صرف نظر از نوع سیستم عاملشان، در دو‌اندازه متفاوت به بازار عرضه خواهند شد.

احتمال برخورداری نسل بعدی گلکسی واچ از سیستم عامل‌اندروید


البته هیچ تضمینی در رابطه با درست بودن این ادعا وجود ندارد اما در هر صورت برداشتن چنین گام هایی برای سامسونگ بسیار مفید خواهد بود. اگرچه ساعت‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل تایزن از نرم افزارهایی نظیر اسپاتیفای برخوردار شده و به صورت کلی قابلیت‌های مشابه با پوشیدنی‌های‌اندرویدی را در خود جای داده‌اند اما بر هیچ کس پوشیده نیست که آنها از ویژگی‌های اکوسیستم‌اندروید در سیستم عامل Wear OS بی نصیب مانده‌اند.

سامسونگ ممکن است هر گونه معامله‌‌ای را فدای سازگاری گسترده‌تر کرده و در این زمینه به نفع گوگل که این روزها در زمینه پوشیدنی‌ها از سایر رقبای خود نظیر اپل بازمانده است، عمل کند. اما انجام این اقدام توسط سامسونگ مخالفان زیادی خواهد داشت زیرا طراحی فعلی ساعت‌های هوشمند این شرکت به حدی با سیستم عامل تایزن یکپارچه شده و بهره وری بالایی دارد که هواداران قطعا چنین تغییر بزرگی را تحمل نخواهند کرد.

در هر صورت تمامی این اطلاعات هنوز در حد شایعه است و به هیچ عنوان به صورت رسمی تایید نشده است.

منبع: ایتنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها